Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dashcam : wel of niet ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Bimmer Bekijk Berichten
    Wel, heb nu al een paar uurkes zitten opzoeken, en denk dat ik de BLACKVUE DR3500 + BLACKVUE MAGIC (pakket Coolblue, €215 totaal) ga bestellen.
    Is die Magic Pro wat simpel van installatie? Ik heb al wat filmpjes bekeken op YouTube, en ziet er mij toch vrij doenbaar uit.

Brecht, heb jij al veel met de software gewerkt? En vind je dat de parkeermode wat goed werkt?
    Arbe, waar heb jij het besteld?
    Ik heb de Blackvue DR600GW. Zeer tevreden van.
    2 puntjes die ik als negatief ervaar.
    Eerste is dat hij vaak zei 'Please check your SD card' en bleef dat herhalen totdat ik hem afzette. Heb mijn SD kaart dan geformatteerd en fouten uitgehaald en nu is het al 2-3 maand zonder de melding dus dat is opgelost.
    Het ander negatief puntje is de app. Vind ik niet goed werken samen met de wifi. Ik gebruik het niet.
    De software op de laptop krijgt 10 op 10 dus wat die ik als ik filmpjes op mijn gsm wil hebben is de filmpjes exporteren op de pc in mijn Dropbox zodat ik ze op de gsm ook heb.

Dus buiten die 2 puntjes waarvoor ik eigenlijk een oplossing heb ben ik er wreed content van!
    2016 Skoda Superb Combi 1.6TDI - 120pk - DSG
    2015 Skoda Octavia Combi 1.6TDI - 105pk
    2014 Volkswagen GOLF 7 1.6TDI - 105pk

2007 BMW E91 318d - 122pk

Bekijk
    dit eens als je wil : (Opmerkingen, tips, ... zijn steeds welkom!!)
    http://www.flickr.com/photos/106296179@N03/

Comment

• SD card is dat die er niet goed inzit. Uithalen en eens terug op de juiste manier insteken. Soms moet ge dat een paar keer doen eer het goed zit.

Voor de rest heb ik alle stemberichten afgezet behalve voor het afsluiten. Wifi per default ook afgezet. Beelden zijn heel goed maar ge moet niet hopen dat ge de nummerplaat van een voorbijrijdende auto kunt lezen.

De installatie heb ik zelf gedaan en dat ging toch heel vlot. Enkel nog iets maken zodat die niet in mijn voorste stekker zit maar ergens verborgen.
      www.peugeotforum.be

Comment

• iemand ervaring met de Street Guardian SG9665GC ?

Comment

• Wel ik heb zo eentje van het verre China http://nl.aliexpress.com/item/Car-Da...pNumber=133124

En doe daar nog een 20€ bij voor de GPS module en men is duidelijk er wat goedkoper vanaf

Overdag zijn de beelden heel mooi en in de avond valt dit ook nog mee.
          www.skodaforum.eu

Comment

• Heb er ook zo ene gehad en na 3 maand was hij kapot. Dat was dan goed voor een 300 tal km.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• da's goed die Chinese brol voor zolang het werkt, dat kan een jaar zijn maar ook een paar dagen
              2.0 JTDm

Comment

• Juist de betrouwbaarheid van de dingen is afwachten natuurlijk vond het niet slecht als experiment, en zolang het werkt doet het zijn ding.

Maar welke zijn dan wel degelijk en gaan verschillende jaren mee?
                www.skodaforum.eu

Comment

• Hier de IRoad IOne 3300 CH nu dik 2 jaar in gebruik en doet nog steeds probleemloos wat hij moet doen.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Gewoon omdat die er in "dashcamtalk" wel goed uitkwam.
                    We zullen maar eens uitkijken naar een andere.

Comment

• Ik heb nu een Blackvue DR650GW-2CH laten plaatsen, maar het geluid is niet echt optimaal (pieptoon op achtergrond - als een radio die niet goed is afgestemd of op AM frequentie) en het beeld is nogal schokkerig.
                      Wat kan ik hieraan doen ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Gunther112 Bekijk Berichten
                        Ik heb nu een Blackvue DR650GW-2CH laten plaatsen, maar het geluid is niet echt optimaal (pieptoon op achtergrond - als een radio die niet goed is afgestemd of op AM frequentie) en het beeld is nogal schokkerig.
                        Wat kan ik hieraan doen ?
                        Raar, want je hoort toch goeie reviews van die blackvues

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fcapri
                          adapter eens veranderen, pieptoon is meestel storing uit de schakelende voedingsadapter in combinatie met het storende boordnet van de auto.
                          ook eens de instellen nakijken.
                          als je full HD uncompressed wegschrijft op een trage SD kaart, kan het zijn dat de sd kaart niet kan volgen waardoor je schokkerig beeld krijgt. eens een minder resolutie of andere compressie proberen
                          Idd. Klasse 10 SD kaart nemen voor hogere lees schrijf snelheid. Zeker bij HD opnames.

Comment

• Zal daar toch niet aan liggen, tenzij Gunther er een andere SD Card ingestoken heeft. Stock levert BlackVue al een 16GB Klasse 10 SD Card.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk Berichten
                              Zal daar toch niet aan liggen, tenzij Gunther er een andere SD Card ingestoken heeft. Stock levert BlackVue al een 16GB Klasse 10 SD Card.
                              Het is inderdaad de kaart geleverd bij de Blackvue, en de voeding is aangesloten in de garage op het net van de wagen, niet via de lader.

Comment

• Zit ook al een tijdje te overwegen om een dashcam aan te kopen en had mijn oog laten vallen op Blackvue 2CH (maw een camera vooraan en eentje achteraan). Echter ben ik niet van het handige-type en de installatie zelf uitvoeren boezemt mij wat angst in.

Hebben jullie de installatie zelf uitgevoerd of laten uitvoeren? Indien uitbesteed, graag effe de shopnaam meedelen

thanks!!
                                2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                                2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

• Ik heb het aan de garage gevraagd bij de levering van mijn nieuwe wagen. En aangezien ze mij nog het een en het ander schuldig waren, was het voor niets (en ze hebben gelijk ook mijn Wikango geplaatst en alle draadjes netjes weggewerkt).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                    Zit ook al een tijdje te overwegen om een dashcam aan te kopen en had mijn oog laten vallen op Blackvue 2CH (maw een camera vooraan en eentje achteraan). Echter ben ik niet van het handige-type en de installatie zelf uitvoeren boezemt mij wat angst in.

Hebben jullie de installatie zelf uitgevoerd of laten uitvoeren? Indien uitbesteed, graag effe de shopnaam meedelen

thanks!!
                                    Heb ook zo een 2CH staan, en gewoon alles zelf gedaan.
                                    Is niet zo moeilijk.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Ik ben ook aan het rondzien voor een dashcam. Mijn keuze is gevallen op de blackvue DR650GW-2CH.
                                      Op die manier heb ik alles op beeld wat zowel voor als achter me gebeurd. Maar toch blijf ik met een probleem zitten:

Ik ben gehecht aan mijn wagen en vindt het dan ook altijd verschrikkelijk om ergens mijn wagen te parkeren. Simpelweg omdat ik weet dat niet iedereen er zo over denkt. Veel mensen zien niet echt om naar hun wagen en erger nog, sommige zelfs niet naar die van een ander. Het is dus altijd met een bang hartje terugkeren naar je wagen, hopen dat hij er nog in dezelfde staat staat zoals je hem hebt achtergelaten. Als er dan uiteindelijk iemand naast je staat geparkeerd, moet ik toch eerst ff de wagen inspecteren. Ik tracht altijd een zo goed mogelijk parkeerplaatsje te zoeken: uiterste van de parking, zo ver mogelijk van de ingang verwijderd, een plaats waar niemand naast me kan komen staa, als ik toch naast iemand moet gaan staan kijk ik steeds naast welke wagen en probeer ik naast een autoliefhebber te gaan staan.

Deze week nog heb ik tot twee keer toe een deur tegen mijn wagen gehad met als gevolg schade. De laatste keer kwam ik terug aan mijn wagen en stond er iemand zo dicht tegen me geparkeerd dat het onmogelijk was voor haar om uit te stappen zonder de portier tegen de mijne te slagen. En effectief: schade. Ik besluit te wachten tot de eigenares terug keert en spreek haar aan. Hoewel de schade qua hoogte perfect overeenkomt met haar portier, ontkent ze alles. Wat kan je dan doen? Niets, want niemand heeft iets gezien. En dus sta je daar. Dit ben ik beu. Dat ik schade aan de wagen nooit zal kunnen voorkomen, heb ik al aanvaard. Maar ik zou toch graag hebben dat degene die schade aanbrengt, hiervoor ook zal opdraaien. Vandaar dat er dus een dashcam komt met parkeermodus en met de power magic pro.

Alleen film je dan alles voor en achter de wagen. Iemand die dus zijn portier opengooit tegen jouw portier, zal nooit gefilmd worden. Hier zoek ik dus nog een oplossing voor. Iemand een suggestie? Zelf was ik aan het denken om nog een derde camera aan te schaffen en die aan de achteruit te hangen met het beeld naar voor gericht. Of heeft er iemand een beter idee?

Comment

• ik zou het ook wel graag hebben, maar wil niks op mijn voorruit plakken hebben...tenzij het zo klein is dat ik het niet zie achter de spiegel

Ik begrijp echter niet dat de autofabrikanten dit niet zelf aanbieden ? Tegenwoordig hangt een nieuwe auto gans vol met camera's en sensoren, eentje erbij, of eentje dat dubbel gebruikt kan worden, en daardoor mooi ingewerkt... ik zou het wel weten dan
                                        Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

• Daar moet ik je wel gelijk in geven. Maar dit zal er ooit wel komen zeker? Had corvette dit niet al als optie? Uiteindelijk zal de rest wel volgen zeker?

Bij mij is het de bedoeling hem achter de spiegel te hangen en achter de "zwarte band". Op die manier zie je hem vanbinnen en vanbuiten niet zitten.

Maar zoek dus nog naar een goede oplossing om me te beschermen tegen mensen die tegen mijn deuren zitten.

Comment

Working...
                                          X