Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Tips of ervaringen ivm keuze Double DIN navigatie inbouw.

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Tips of ervaringen ivm keuze Double DIN navigatie inbouw.

Allereerst beste wensen voor 2013 iedereen!
    Hopelijk gaan we vele veilige kilometers tegemoet!

De laatste tijd ben ik een beetje aan het uitkijken om in mijn wagen een double DIN aftermarket navigatiesysteem te plaatsen.

Na een beetje te surfen op internet en verschillende shops te hebben bezocht lijkt het of er voor de Belgische markt hoofdzakelijk 3 spelers zijn op dit domein: Pioneer, Kenwood en Alpine.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 6 inch scherm omdat er dan aan aan de linkerkant nog plaats is voor de belangrijkste bedieningstoetsen zoals een klassieke volume draaiknop. Bij grotere 7 inch schermen zitten de duwtoetsen meestal onderdaan en dat lijkt me minder ergonomisch en makkelijk. (zeker voor bv die volumeknop).

Belangrijkste kenmerken zouden moeten zijn:
    -goede gps
    -muziek afspelen via sd card of usb.
    -geen al te lange opstart-tijden
    -Android compatible

Zijn er onder jullie die ervaringen hebben met dergelijke merken?
    Pioneer lijkt heel populair maar zou volgens sommigen werken met iets minder goede navigatie software... Ikzelf zou bv eerder voor Alpine gaan, maar moet eerlijk zeggen dat het misschien meer met het high end imago te maken heeft omdat ik niet thuis ben in deze markt...

Alle tips en gebruikerservaringen zijn meer dan welkom!

PS: daar het jaren geleden is dat ik nog op het autosalon ben geweest, vroeg ik me af of er nog een hal is waar car audio gepresenteerd wordt?

Niemand?

Comment

heb zelf ook al gezocht en er is eigenlijk niets dat me bevalt.
      sony had ooit een radio XAV-1 ofzoiets met een tomtom op. wat me wel beviel.
      nu sinds sony precies in coma ligt hebben ze hier geen opvolger voor.

pioneer radio's zijn over het algemeen goed...( wet niet hoe het zit met android, voor iphone hebben ze een app-radio wat wel interessant lijkt )

ze hebben ook nog hun navigatieradios

het enige echte voor android bestemd dat ik kan vinden is dit.http://blog.androidcaraudio.com/2011...can-order-one/

Comment

misschien ook eens kijken voor een carputer (car computer). Kan je meer mee (als je dat wilt) en je hebt daarbuiten dan gewoon een pc in de auto zitten.
        www.peugeotforum.be

Comment

PIONEER is absolute marktleider en ALPINE is ook een bekend en soms nog gevraagd merk. KENWOOD is van de ladder gevallen en wordt meer en meer als een B-merk aanzien (hun technische ondersteuning en naverkoop-service is ook een grote ramp geworden). 10 jaar geleden deden wij nog PIONEER - ALPINE - KENWOOD - SONY - BLAUPUNKT - VDO DAYTON en nog een paar minder gekende merken, nu is het voor 99,99% nog PIONEER. En toch zijn de omzetcijfers nog elk jaar in stijgende lijn (veel winkels hadden zich op de telecommarkt gestort en hun caraudio afdeling afgebouwd. Deze zijn nu ofwel weg ofwel staat het water aan hun lippen).

Comment

pioneer is dan ook zeer goed prijs kwaliteit gezien.
            moest ik morgen opnieuw een radio vor de camaro kiezen was het een double din pioneer radio.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              pioneer is dan ook zeer goed prijs kwaliteit gezien.
              moest ik morgen opnieuw een radio vor de camaro kiezen was het een double din pioneer radio.

Heb ook een Pioneer geplaatst en zeer tevreden van tot nu toe !!

Comment

Veel hangt ook af van het type. Over algemeen zijn het alle 3 goede merken. De goedkopere types zijn meestal ook traag.
                Als ik moet kiezen zou ik voor Alpine gaan.

Comment

Ik ben ook bezig met een nieuwe radio, navigatie is niet noodzakelijk, afstandsbediening wel en dacht aan een:
                  JVC KW-SD70BT BT-Tuner met SD. iPod
                  Kenwood DPX-305U 2-DIN MP3-Tuner met USB
                  PIONEER AVH-X1500DVD 2-DIN Moniceiver
                  SONY WX-GT90BT

Men raadde mij de Kenwood aan maar toch maar niet als dat hier zo lees, iemand ervaring of mening over de JVC of Sony ?
                  Last edited by ; 24/05/2013, 13:57.

Comment

Ik ben uiteindelijk toch maar voor een 'avontuur' gegaan omdat wat ik zocht niet bestaat bij de huidige A merken.

Mijn ultieme double din:

-capacitief scherm met volume draaiknop
                    -100% Android (dus geen Wince zoals de A merken)
                    -rode LED's toetsverlichting
                    -snelle CPU en veel intern geheugen
                    -OBD2 compatibel via USB of bluetooth
                    -Torque app compatibel i.c.m. de OBD2 kabel

Uiteindelijk ben ik dan voor de Ekoore Elija S2 gegaan. Noname, maar wel met alle specs die ik zocht.
                    Als blijkt dat de kwaliteit OK is, dan is hij nog een pak goedkoper dan de A brands en heeft hij véél meer functionaliteit...

We zullen zien of het een geslaagd avontuur is of dat het een 'dure' miskoop is geworden...

Normaal gezien heb ik hem volgende week...

Comment

ne car pc dus...
                      wel nog niet pc genoeg voor mij
                      www.peugeotforum.be

Comment

Dag bediening aan het stuur ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                          Weet niet of het aan mij gericht was maar in geval van wel:

Ik heb geen bediening op mijn stuur maar de unit is wel capabel om deze te gebruiken (CANBUS compatibel) mocht ik het hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Statix Bekijk Berichten
                            De meeste radio's hebben tegenwoordig canbus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Danny Verwaest Bekijk Berichten
                              Ik ben ook bezig met een nieuwe radio, navigatie is niet noodzakelijk, afstandsbediening wel en dacht aan een:
                              JVC KW-SD70BT BT-Tuner met SD. iPod
                              Kenwood DPX-305U 2-DIN MP3-Tuner met USB
                              PIONEER AVH-X1500DVD 2-DIN Moniceiver
                              SONY WX-GT90BT

Men raadde mij de Kenwood aan maar toch maar niet als dat hier zo lees, iemand ervaring of mening over de JVC of Sony ?
                              Zonder twijfel en met grote voorsprong de PIONEER AVH-X1500DVD. SONY en JVC zijn ??? (iets dat ik zelfs niet aan mijn schoonmoeder durf weg geven).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door audiotronics Bekijk Berichten
                                Zonder twijfel en met grote voorsprong de PIONEER AVH-X1500DVD. SONY en JVC zijn ??? (iets dat ik zelfs niet aan mijn schoonmoeder durf weg geven).
                                Heb jij ook ervaring of mening over de Pioneer FH-X700BT en kan je hier een afstandsbediening voor krijgen, kan hier niks over vinden dus twijfel erover. Die AVH heeft Touch screen en een dvd-speler maar dit heb ik eigenlijk niet nodig dus daarom misschien een type lager ?

Comment

Working...
                                X