Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bmw 520i Motortuning (M54 2.2)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Bmw 520i Motortuning (M54 2.2)

    Ik zit met het volgende probleem, ik rijd dus met een e60 520i van 2003, heb deze een volledig nieuwe lak gegeven, en veel dingen vernieuwd, nu heb ik ook terwijl ik bezig was een m5 sportkit opgestoken. een sportuilaat laten monteren. daar ik niet tevreden was met de lage of geen sound, heb ik een Spagettie collecter laten aanpassen voor de e60 dus custom made. nu to the point...

    ben ondertussen ook opgeroepen om naar de keuring te gaan, geweest en afgekeurd voor men C/O die te hoog was op het meet toestel, (hebben de spagettie wel niet gezien) garages zeggen me no cats no keuring.., dus originele lompe spruitstukken terug steken. is er geen manier om door die c/o test te komen zonder cats? heb al van mensen gehoord met volledige sportuitlaat. die er wel doorgeraken hoe dan? ik zie het gewoon niet zitten om alles terug te versteken, en dit ieder jaar? pfff, heb al gedacht om cats achter the spagettie te steken met flenzen, maar schijnt dat het bal tzelfde zal zijn?? zou het c/o probleem niet aan men motor zelf kunnen liggen?
    want ik heb soms veel olie verlies. heb ook een motor lampje branden omwille van de lambasondes(kwam erop na het plaasten van de spaggetie collector, al laten uittesten). ik wil gwn de uitlaatsound behouden die ik nu bereikt heb. graag raad.

  • #2
    normaal loop je met spaghetti's altijd wat rijker. ( hebben ze me verteld )
    verder, naargelang hoe nieuw uw auto is zijn de emisienormen strenger.
    zowiezo is een cat verplicht na 92. dus ga je die mogen terugplaatsen.

    je kan in mijn ogen nog ens proberen je lambdasensor te vervangen, (indien mogelijk een verwarmde sensor gebruiken als die dat nog niet heeft )
    als dat niet helpt ga je een tune moeten laten doen zodat die wat armer loopt.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
      normaal loop je met spaghetti's altijd wat rijker. ( hebben ze me verteld )
      verder, naargelang hoe nieuw uw auto is zijn de emisienormen strenger.
      zowiezo is een cat verplicht na 92. dus ga je die mogen terugplaatsen.

      je kan in mijn ogen nog ens proberen je lambdasensor te vervangen, (indien mogelijk een verwarmde sensor gebruiken als die dat nog niet heeft )
      als dat niet helpt ga je een tune moeten laten doen zodat die wat armer loopt.
      - ga ik dan geen pk verlies hebben?
      - een verwarmde sensor?
      - hoe weet ik dit?
      Mvg nick

      Comment


      • #4
        orNiet als je het goed doet
        yups een sensor met een verwarmingselementje in zodat de lambdasensor sneller op temperatuur is.
        kan ook doen als ge langtube headers gebruikt waardoor u lambdasensor te ver naar achter zit een niet warm genoeg wordt.
        3 of 4 draads lambdasensor worden er normaal 2 drade ngebruikt voor te verwarmen. en 1 draad voor u signaal naar u computer.

        Comment


        • #5
          ik weet niet wat je budget is maar kan je geen uitlaat met racekats steken? verder zuipt elke M54 wel wat olie, de ene al wat meer dan de andere. het opboren van het origineel blok (2.0) heeft dit blijkbaar niet veel goed gedaan...

          Comment


          • #6
            Was het verschil groot tijdens de test ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
              orNiet als je het goed doet
              yups een sensor met een verwarmingselementje in zodat de lambdasensor sneller op temperatuur is.
              kan ook doen als ge langtube headers gebruikt waardoor u lambdasensor te ver naar achter zit een niet warm genoeg wordt.
              3 of 4 draads lambdasensor worden er normaal 2 drade ngebruikt voor te verwarmen. en 1 draad voor u signaal naar u computer.
              Denk dat het 3draads zijn

              Oorspronkelijk geplaatst door obispoil Bekijk Berichten
              ik weet niet wat je budget is maar kan je geen uitlaat met racekats steken? verder zuipt elke M54 wel wat olie, de ene al wat meer dan de andere. het opboren van het origineel blok (2.0) heeft dit blijkbaar niet veel goed gedaan...
              Racekats kosten redelijk wat geld, en moet er dan 2 kopen + steken gaat beetje hoog in men budget zijn

              Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
              Was het verschil groot tijdens de test ?
              Moet 0.3 zijn, ze geven een 0.5 MAX, ik had 1.85...
              __________________________________________________ ____________________________________________

              Ondertussen probleem met C/o opgelost, en een olie dichting bij de olie gedaan, benieuwd of het zal helpen.
              Motor lampje brand wel nog omwille van de lambasondes, zou ik dit kunnen op lossen met het plaatsen van "Spark Plug Non foulers?" heb dit is op internet gevonden.
              Grts

              Comment


              • #8
                begin al maar met die lambdasensor na te meten....

                Comment

                Working...
                X