Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chippen Citroen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chippen Citroen

    Hallo,


    ik heb sedert vorig jaar in juni een Citroen C4 exclusive 1.6 e-hdi gekocht, 112pk en 270nm koppel
    nu, de auto rijd echt super en krijg het vermogen wanneer gevraagd


    maar toch zou ik volgend jaar willen kijken om te chippen. juist weet ik niet waar


    nuja ik ben van de kust en heb zelf al wat rechearch gedaan om wat tuners te vinden
    hieronder heb je ze


    ziptuning, heinz, HS, Apec en Arha motors


    nu zou ik graag weten welke jullie aanraden, ook eventuele ervaringen enzo


    bedankt,


    mvg

  • #2
    Oorspronkelijk geplaatst door CD91 Bekijk Berichten
    Hallo,


    ik heb sedert vorig jaar in juni een Citroen C4 exclusive 1.6 e-hdi gekocht, 112pk en 270nm koppel
    nu, de auto rijd echt super en krijg het vermogen wanneer gevraagd


    maar toch zou ik volgend jaar willen kijken om te chippen. juist weet ik niet waar


    nuja ik ben van de kust en heb zelf al wat rechearch gedaan om wat tuners te vinden
    hieronder heb je ze


    ziptuning, heinz, HS, Apec en Arha motors


    nu zou ik graag weten welke jullie aanraden, ook eventuele ervaringen enzo


    bedankt,


    mvg
    BR-Performance, DVX Performance zijn de betere om niet te zeggen de beste op dit moment van België

    Heinz is wat achteruit gegaan en biedt vooral powerboxen aan voor de nieuwere auto's...
    Apec heb ik al zowel goed als slecht van gehoord

    Ziptuning = blijf daar weg

    Andere heb ik nog niet of nooit van gehoord...

    Comment


    • #3
      Vriend van me heeft zijn C4 laten chippen bij Ecu-soft (ja er is een topic over). Ik weet ook dat het op dit forum precies niet aangeraden wordt maar die gaat vlot genoeg met die chip! Kostte hem daar 220euro.

      Comment


      • #4
        220€ voor software op maat, daar stel ik me vragen bij.
        Inderdaad, zoals reeds gezegd: DVX, BR of APEC.

        Comment


        • #5
          Dit is dezelfde motor als de Ford's, de Volvo D2's, de Mini's, etc. Dus iedereen die reclame maakt dat hij die kan chippen, kan ook de C4 chippen. (want ik veronderstel dat er meer reclame maken dat ze een Mini kunnen chippen dan een Citroen gezien de markt daar wat kleiner zal zijn).

          Maat van mij werkt voor Citroen Sport. Die tunen ook Citroens, maar niet zeker dat hij de C4 diesel gaat doen
          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
            220€ voor software op maat, daar stel ik me vragen bij.
            Inderdaad, zoals reeds gezegd: DVX, BR of APEC.
            Eigelijk is het allemaal vrij simpel hoor.
            Software op maat = 1,5 a 2uur werk (soms zelfs meer) als je het goed wil doen.
            Werkdagen van 8u tot 22u = 14u werk, dus max 7 wagens per dag.
            Wijzelf doen er 6 en komen nooit vroeger dan 22u thuis.

            Doe je er +10 op een dag kan je zelf al de berekening maken.
            De tuners die zo goedkoop uw wagen tunen werken waarschijnlijk wel met een goede tuningfile.
            Maar niet op maat.
            De file die ze kopen is ooit een file geweest die op maat gemaakt werd voor een bepaald type voertuig.
            Maar zoals iedereen wel weet regageert niet elke wagen op dezelfde manier op een bepaalde file.
            Met alle gevolgen vandien.
            Soms kan dit super goed meevallen en soms zwaar tegenslagen.
            En dit is nu eenmaal de keuze van de eigenaar.
            Meer valt hier eigelijk niet over te zeggen vrees ik.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
              Dit is dezelfde motor als de Ford's, de Volvo D2's, de Mini's, etc. Dus iedereen die reclame maakt dat hij die kan chippen, kan ook de C4 chippen. (want ik veronderstel dat er meer reclame maken dat ze een Mini kunnen chippen dan een Citroen gezien de markt daar wat kleiner zal zijn).

              Maat van mij werkt voor Citroen Sport. Die tunen ook Citroens, maar niet zeker dat hij de C4 diesel gaat doen
              Mini heeft sedert eind 2010 hun eigen dieselmotors die ze bij BMW halen, is nu een 1.6 afgeleid van het 2.0 N47 blok beschikbaar in 90pk en 110PK, de cooper sd is ook een N47 18d BMW motor met 143PK zoals in de BMW's. Benzines komen wel van PSA dacht ik en zijn mede ontwikkeld door BMW? Daarvoor gebruikte MINI idd PSA diesels.

              Comment


              • #8
                nope, de 'fameuze' 1.6 komt volledig van BMW. PSA is daar zo van onder de indruk dat ze voor de 208 gti meer dan 40% nieuwe onderdelen gebruikt hebben.
                www.peugeotforum.be

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                  Eigelijk is het allemaal vrij simpel hoor.
                  Software op maat = 1,5 a 2uur werk (soms zelfs meer) als je het goed wil doen.
                  Werkdagen van 8u tot 22u = 14u werk, dus max 7 wagens per dag.
                  Wijzelf doen er 6 en komen nooit vroeger dan 22u thuis.

                  Doe je er +10 op een dag kan je zelf al de berekening maken.
                  De tuners die zo goedkoop uw wagen tunen werken waarschijnlijk wel met een goede tuningfile.
                  Maar niet op maat.
                  De file die ze kopen is ooit een file geweest die op maat gemaakt werd voor een bepaald type voertuig.
                  Maar zoals iedereen wel weet regageert niet elke wagen op dezelfde manier op een bepaalde file.
                  Met alle gevolgen vandien.
                  Soms kan dit super goed meevallen en soms zwaar tegenslagen.
                  En dit is nu eenmaal de keuze van de eigenaar.
                  Meer valt hier eigelijk niet over te zeggen vrees ik.
                  Volledig mee eens.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                    nope, de 'fameuze' 1.6 komt volledig van BMW. PSA is daar zo van onder de indruk dat ze voor de 208 gti meer dan 40% nieuwe onderdelen gebruikt hebben.
                    Dank u voor de info. En wat met de gewone atmosferische one en cooper, mijn vrouw heeft een cooper met 122PK, is een 1.6, is die ook door BMW ontwikkeld want daar vind ik eigenlijk nergens info over.

                    Comment


                    • #11
                      die van de allereerste generatie waren chrysler blokken, die daarna zijn inderdaad BMW motoren
                      www.peugeotforum.be

                      Comment

                      Working...
                      X