Mededeling

Collapse
No announcement yet.

registratie van chiptuning door tuner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
    1) "creatief beschrijven" is een eufemisme voor liegen, maw omissie (néén, niet emissie) op handelsgeschriften is ook valsheid.

    2) Fysica is ook niet uw sterkste kant zekers;
    Extra koppel is het gevolg van die strafbare vermogenstoename (vermogen en koppel zijn recht evenredig gerelateerd).
    P = T x omega
    Hierbij is P het vermogen in Watt [W], T het koppel in Newton meter [Nm] en omega de hoeksnelheid in radialen per seconde [rad/s].

    Je kan de formule ook in een meer praktische vorm gebruiken:
    P[kW] = T x n / 9549
    Hierbij is P het vermogen in kiloWatt [kW], T het koppel in Newton meter [Nm] en n de omwentelingssnelheid in toeren per minuut

    dus als je koppel stijgt en je laat het toerental wanneer dat gebeurd dalen dan heb je niet meer vermogen

    Comment


    • #22
      Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten
      P = T x omega
      Hierbij is P het vermogen in Watt [W], T het koppel in Newton meter [Nm] en omega de hoeksnelheid in radialen per seconde [rad/s].

      Je kan de formule ook in een meer praktische vorm gebruiken:
      P[kW] = T x n / 9549
      Hierbij is P het vermogen in kiloWatt [kW], T het koppel in Newton meter [Nm] en n de omwentelingssnelheid in toeren per minuut

      dus als je koppel stijgt en je laat het toerental wanneer dat gebeurd dalen dan heb je niet meer vermogen
      Dus een illegale chiptuning maak je dan terug legaal met een toerentalbegrenzing. Goe bezig !

      Comment


      • #23
        @Tuningkid:

        Ik ben geen kenner van motoren en dergelijke maar wat jij schrijft van die toerentalbegrenzer lijkt aan te tonen dat je d'r evenmin veel van kent.

        Correct me if.... maar als het koppel laag genoeg is op het punt van het hoogste vermogen is er toch geen maximale vermogenstoename!
        Je moet toch niet op elk punt van de curve zorgen dat het koppel verlaagd wordt om vermogenstoename te vermijden, enkel bij het benaderen van het hoogste vermogenspunt zou dit kunnen spelen.

        Nu soit: we zijn lekker off topic aan het geraken.

        Mijn bedoeling is (en dat is duidelijk in andere draden/fora) om zuiniger te kunnen rijden: extra vermogen interesseert me niet; ik gebruik nu al maar een fractie van wat het blok te bieden heeft.
        Ik wil anderzijds niet in de problemen komen omdat men vermoedt dat ik 'power chiptuning' heb laten uitvoeren omdat ik simpelweg klant ben geweest bij BRP of dergelijke.

        teizman

        Comment


        • #24
          Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
          Dus een illegale chiptuning maak je dan terug legaal met een toerentalbegrenzing. Goe bezig !
          ik dacht dat je iets van fysica kende, lees dan de formule eens goed, ik spreek toch helemaal niet van een toerentalbegrenser,

          je kan nog steeds doorduwen tot tegen het rood en de toerentalbegrenzer blijft hetzelfde

          Comment


          • #25
            @teizman heb je dit al eens gevraagd bij br-performance wat voor gegevens ze juist doorspelen?

            Comment


            • #26
              Nee nog niet.
              Ben vorige week bij hen geweest; ik moet zeggen dat ik wel veel vertrouwen heb in deze tuner....

              teizman

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                1) "creatief beschrijven" is een eufemisme voor liegen, maw omissie (néén, niet emissie) op handelsgeschriften is ook valsheid.
                ach het gerecht, men zal toch moeten BEWIJZEN dat er een misdrijf gepleegd is.
                Er bestaat ook zoiets als een "rechtsstaatspincipe". Ken je dat? Tip: het onderscheidt ons van een dictatuur.

                2) Fysica is ook niet uw sterkste kant zekers;
                Extra koppel is het gevolg van die strafbare vermogenstoename (vermogen en koppel zijn recht evenredig gerelateerd).

                koppel gevolg van vermogen ...

                je bent dus mis, topvermogen (wat geregistreerd is als wageneigenschap) heb je pas bij je max toerental. Als het koppel op dat punt gelijk blijft tov standaardsoftware is je wagen conform de attesten.

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door drejek Bekijk Berichten

                  dus als je koppel stijgt en je laat het toerental wanneer dat gebeurd dalen dan heb je niet meer vermogen
                  je verwoordt het niet zo goed

                  Je moet zeggen: als je koppel stijgt behalve in de buurt van je topvermogen stijgt je topvermogen niet

                  Comment


                  • #29
                    allez, ben content dat ik het juist had, en niet ons stukske halve flik (zonder namen te noemen welliswaar)

                    teizman

                    Comment


                    • #30
                      Het was de laatste tijd wat stil hier op het forum.
                      Bij deze brengt tuningkid de sfeer er weer in en kunnen we er allen terug invliegen ;-)

                      Comment


                      • #31
                        Hij is nochtans alweer stil gevallen na zijn flater!

                        Comment


                        • #32
                          Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                          Hij is nochtans alweer stil gevallen na zijn flater!
                          Inderdaad een flater om jouw initiële vraag inzake "registratie" juridisch te beantwoorden om daarna "halve flik" van jou als antwoord te krijgen...

                          Comment


                          • #33
                            Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                            Het was de laatste tijd wat stil hier op het forum.
                            Bij deze brengt tuningkid de sfeer er weer in en kunnen we er allen terug invliegen ;-)
                            Oh neen!!! Hij is terug!!!
                            Zeg Geert, hij is hopelijk toch niet je buurman?
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • #34
                              Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Inderdaad een flater om jouw initiële vraag inzake "registratie" juridisch te beantwoorden om daarna "halve flik" van jou als antwoord te krijgen...
                              nee de flater was dat je geen formules kan lezen en interpreteren

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                ... topvermogen (wat geregistreerd is als wageneigenschap) heb je pas bij je max toerental. Als het koppel op dat punt gelijk blijft tov standaardsoftware is je wagen conform de attesten.


                                ....sinds wanneer staat "koppel" vermeld op een gelijkvormigheid ?

                                .....max vermogen op max toerental ?
                                het vermogen neemt AF bij een bepaald toerental (en hoger tot aan de maximale rpm) door de wrijvingskrachten.

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten


                                  ....sinds wanneer staat "koppel" vermeld op een gelijkvormigheid ?
                                  lees eens wat oplettender
                                  topvermogen op GVA = koppel x een zeker toerental x een nest vaste cijfers
                                  Als het koppel op dat toerental gelijk blijft is je topvermogen op GVA gelijk.
                                  vermogen is gevolg van koppel op een toerental, niet andersom.
                                  je koppelverloop kan dus perfect verhoogd worden op lagere toerentallen, zoalng je op die toerentallen zelf niet boven het origineel topvermogen uitkomt. je kan zelfs wiskundig gezien een vlakke vermogenscurve gaan realiseren. In de praktijk niet uiteraard, enkel bij elektrische motoren lukt dat wat.


                                  .....max vermogen op max toerental ?
                                  het vermogen neemt AF bij een bepaald toerental (en hoger tot aan de maximale rpm) door de wrijvingskrachten.
                                  ja dat klopt wel ja, op enkele percenten dan. Ik verwees naar het "toerental van het max vermogen".
                                  maar het enige wat je hiermee bewijst is naast de kwestie zoeken naar pietluttigheden en afwijken van je stelling dat koppel het gevolg zou zijn van vermogen en dat koppelverandering altijd illegaal zou zijn, wat niet klopt, want zoals je zelf zegt: waar staat koppel op gelijkvormigheid?
                                  Last edited by ; 02/02/2013, 12:34.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                    lees eens wat oplettender
                                    topvermogen op GVA = koppel x een zeker toerental x een nest vaste cijfers
                                    Als het koppel op dat toerental gelijk blijft is je topvermogen op GVA gelijk.
                                    vermogen is gevolg van koppel op een toerental, niet andersom.


                                    ja dat klop wel ja, op enkele percenten dan
                                    maar het enige wat je hiermee bewijst is naast de kwestie zoeken naar pietluttigheden en afwijken van je stelling dat koppel het gevolg zou zijn van vermogen en dat koppelverandering altijd illegaal zou zijn, wat niet klopt, want zoals je zelf zegt: waar staat koppel op gelijkvormigheid?

                                    koppel-als-gevolg-van-vermogen wil zeggen dat door het extra vermogen te "programmeren" je ook extra "koppel" krijgt.

                                    ...in elk geval is en blijft software wijzigen dmw chiptuning of motortuning een illegale activiteit.

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      koppel-als-gevolg-van-vermogen wil zeggen dat door het extra vermogen te "programmeren" je ook extra "koppel" krijgt.

                                      ...in elk geval is en blijft software wijzigen dmw chiptuning of motortuning een illegale activiteit.
                                      man lees die formule nu toch eens goed.
                                      extra koppel betekend niet dat je meer vermogen krijgt

                                      Comment


                                      • #39
                                        ....koppel en vermogen zijn RECHT EVENREDIG met elkaar, dus het maakt echt niet uit hoe je die formule "leest"

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                          ....koppel en vermogen zijn RECHT EVENREDIG met elkaar, dus het maakt echt niet uit hoe je die formule "leest"
                                          P = T x omega

                                          P[kW] = T x n / 9549

                                          wat gebeurd er nu als ik T(Nm)met x10 laat stijgen en die omega laat dalen met een factor /10?=>? de P(kw) blijft gelijk

                                          voorbeeld 1000 = 100x10 als ik nu zeg 1000=1000x1 is mijn vermogen toegenomen =>nee

                                          Comment

                                          Working...
                                          X