Mededeling

Collapse
No announcement yet.

registratie van chiptuning door tuner

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
    Het feit dat Ford zélf garantie geeft staat volledig los van de illegale tuning door unicars.
    ford geeft garantie op de tuning. als het verboden is waarom zou ford dan garantie geven op de tuning?

Comment

Hej, hier hebben we al een topic voor gestart he ;-)

Comment

zeg Geert, vraag jij eens aan Bruno of hij mooi alles registreert aan de Carpass zoals jij dat zo keurig doet...

Comment

voor de topic starter ivm waar de gevens van de carpass voor dienen en niet voor mogen dienen

Kunnen de kilometerstanden die in de centrale databank zijn opgeslagen, voor andere doeleinden worden gebruikt?

Dit is absoluut verboden door de wetgeving. De gegevens die in de centrale databank van de vzw CAR-PASS zijn opgeslagen, mogen enkel worden gebruikt voor de aflevering op aanvraag van kilometerattesten, de zgn. CAR-PASS. Daarom is onder meer voorzien dat elke CAR-PASS afzonderlijk dient te worden aangevraagd en dat bij de aanvraag het chassisnummer van het voertuig en de stand van de kilometerteller op dat ogenblik moeten worden doorgegeven.
          Er is dus een uniek doel dat strikt en eenduidig is bepaald. Om deze uniciteit te waarborgen, zijn er heel wat voorwaarden gesteld aan de vereniging die instaat voor de centrale registratie van de kilometerstanden, de vzw CAR-PASS. Daarnaast heeft deze organisatie heel wat voorzorgsmaatregelen genomen voor een sluitende beveiliging van de geregistreerde gegevens.
          Het is dus uitgesloten dat de kilometerstanden die in de centrale databank zijn opgeslagen voor enig commercieel oogmerk zouden worden aangeleverd aan derden.

Comment

zeg Geert, vraag jij eens aan Bruno of hij mooi alles registreert aan de Carpass zoals jij dat zo keurig doet...
            Ik vraag er niets aan. Hij heeft toch altijd gelijk.
            Als hij morgen komt aandraven dat het niet verplicht is zal hij zelfs dit blijven volhouden.

Comment

Wat is dit voor onzin ?

Jouw uitleg slaat nergens op en heeft betrekking op het (verboden)toepassingsgebied voor niet-overheid gebonden instellingen e.a.

De overheid gebruikt wel degelijk hun database om bv te controleren
              of er bij een ingevoerde waarde van wagen X ook een facturatie adhv de werken werd uitgereikt. (controle op zwartwerk)

Zo ook Z-platen "verhuur" aan derden voor keuringen worden op die manier ontdekt.

Comment

Tuningkind: wat drijft u eigenlijk?
                Je inbreng is vrijwel waardeloos, afgezien van één posting in deze draad, draag je niets bij tot dit forum.
                Mensen ergeren zich aan je aanwezigheid en ik denk dat je er zelf ook niet gelukkiger van wordt. Of is het werkelijk zo zielig gesteld?

De discussies draaien al lang niet meer over zaken die er om doen, laat staan dat ze on-topic zijn.
                Jij wil je gelijk, anderen willen hun gelijk. Beide munten meermaals uit in het niet willen inzien van eigen fouten/ foutieve redeneringen.

Je kan er niet tegen als mensen (zoals ikzelf) je persoonlijk verwijten ('stukske halve flik') al was het maar om je uit je tent te lokken. Maar anderzijds ga je zelf ook persoonlijk te keer (zie jouw post nr 63). Daarenboven brengt dit soort posting echt nietsbij, echt niets....

Waarom jij hier nog mag posten is me niet geheel duidelijk. In vergelijkig met andere fora, vind ik het beleid hier uitermate laks.

Doe me een lol: stel uzelf nu echt eens de vraag, bij je volgende posting, of dit eigenlijk door iemand -buiten jezelf en je ego dan- geapprecieerd wordt.
                Last edited by ; 02/02/2013, 18:35.

Comment

Wat is dit voor onzin ?

Jouw uitleg slaat nergens op en heeft betrekking op het (verboden)toepassingsgebied voor niet-overheid gebonden instellingen e.a.

De overheid gebruikt wel degelijk hun database om bv te controleren
                  of er bij een ingevoerde waarde van wagen X ook een facturatie adhv de werken werd uitgereikt. (controle op zwartwerk)

Zo ook Z-platen "verhuur" aan derden voor keuringen worden op die manier ontdekt.
                  dit is geen onzin, komt rechtstreeks van de site van car-pass http://www.car-pass.be/nl/particulieren/vragen.html

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                    Als hij morgen komt aandraven dat het niet verplicht is zal hij zelfs dit blijven volhouden.
                    Da's ook weer waar. Ik heb zelfs gehoord dat op het grondgebied Willebroek hele andere wetten gelden.
                    Zowel de juridische als de natuurkunde-wetten. Kortom alles is daar mogelijk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door teizman Bekijk Berichten
                      Tuningkind: wat drijft u eigenlijk?
                      Je inbreng is vrijwel waardeloos, afgezien van één posting in deze draad, draag je niets bij tot dit forum.
                      Mensen ergeren zich aan je aanwezigheid en ik denk dat je er zelf ook niet gelukkiger van wordt. Of is het werkelijk zo zielig gesteld?

De discussies draaien al lang niet meer over zaken die er om doen, laat staan dat ze on-topic zijn.
                      Jij wil je gelijk, anderen willen hun gelijk. Beide munten meermaals uit in het niet willen inzien van eigen fouten/ foutieve redeneringen.

Je kan er niet tegen als mensen (zoals ikzelf) je persoonlijk verwijten ('stukske halve flik') al was het maar om je uit je tent te lokken. Maar anderzijds ga je zelf ook persoonlijk te keer (zie jouw post nr 63). Daarenboven brengt dit soort posting echt nietsbij, echt niets....

Waarom jij hier nog mag posten is me niet geheel duidelijk. In vergelijkig met andere fora, vind ik het beleid hier uitermate laks.

Doe me een lol: stel uzelf nu echt eens de vraag, bij je volgende posting, of dit eigenlijk door iemand -buiten jezelf en je ego dan- geapprecieerd wordt.
                      Jij stelt een vraag, ik antwoord. Héél eenvoudig eigenlijk.
                      Uw eigen kritiek is derhalve dus niet relevant en bovendien wordt hier ook niet om gevraagd !

Comment

Ik ben blij dat al die antwoorden van jouw dan de bedoeling hadden de draad constructief te helpen.

(alleen geloof ik hier geen fluit van..... lees uw postings maar een ne keer na! Dit heeft bovendien een tweede voordeel: hoe meer je leest, hoe meer je zwijgt )

By the way: ik kan er echt wel tegen dat mensen een andere visie hebben; ..... er is echter iets dat jou
                        -laat ons zeggen- speciaal maakt....

Comment

Allée vooruit dan, ge hebt gelijk, die wetten en regels zijn allemaal verzonnen. Ik verzin dat allemaal.

ik vraag me dan toch af waarom jij dan een topic start hieromtrent....

Comment

Allée vooruit dan, ge hebt gelijk, die wetten en regels zijn allemaal verzonnen. Ik verzin dat allemaal.

hij weet dat chiptuning illegaal is hij wil gewoon weten wat de tuners doorgeven en aan wie en wat met die gevens gebeuren

Comment

vlg mij mag er geeneen garagist in de computerdoos van uwe wagen zonder dat'em geregistreerd is en eerlijk verteld wat hij met uw wagen heeft aangevangen

terecht

Comment

Ik vraag me af of de politie gaat controleren of uw auto gechipt is of niet,
                                ze zullen heus geen software van uw auto gaan uitlezen.

Comment

speciaal om u de gelegenheid te geven om al uw gezaag dat ge al meerdere keren in andere threads hebt verkocht, nog eens opnieuw te berde te brengen. *geeuw*
                                  Last edited by ; 03/02/2013, 18:28.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                    Carpass is uiteraard verplicht en wij vragen dan ook sinds kort telkens de kilometerstand aan onze klanten

Comment

Jij stelt een vraag, ik antwoord. Héél eenvoudig eigenlijk.
                                      Uw eigen kritiek is derhalve dus niet relevant en bovendien wordt hier ook niet om gevraagd !
                                      U kritiek wordt ook niet gevraagd, en toch blijft U zeveren.

ik vraag me af wat U drijft in dit gegeven. Als U zich zo zou inzetten voor kansarme kinderen. De wereld zou een betere plaats zijn.

Of gaat dit om u zogenaamd in beslag genomen BMW die getuned was?

ach ik moet hier geen antwoord van verwachten. U antwoord enkel op zaken waarop U wilt antwoorden.
                                      BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                        U kritiek wordt ook niet gevraagd, en toch blijft U zeveren.

ik vraag me af wat U drijft in dit gegeven. Als U zich zo zou inzetten voor kansarme kinderen. De wereld zou een betere plaats zijn.

Of gaat dit om u zogenaamd in beslag genomen BMW die getuned was?

ach ik moet hier geen antwoord van verwachten. U antwoord enkel op zaken waarop U wilt antwoorden.
                                        das idd zo, gewoon negeren.
                                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                          Carpass is uiteraard verplicht en wij vragen dan ook sinds kort telkens de kilometerstand aan onze klanten
                                          Bruno, 1 tip. Zelf stand gaan opschrijven.
                                          Indien de klant een fout doorgeeft heb jij problemen.

Er komen anomalie meldingen en dergelijke.
                                          Al enkele jaren verplicht.

Comment

Working...
                                          X