Mededeling

Collapse
No announcement yet.

naafgat laten uitboren: gevaar voor trillingen, quid veiligheid?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• naafgat laten uitboren: gevaar voor trillingen, quid veiligheid?

Hallo,

Ik zou graag Lombartho Black 20" velgen onder mijn touareg steken.
    De mensen van velgen-online zeggen dat het naafgat hiervan te klein is en voor 100€ kan dit door hen uitgeboord worden zodat het wel zou passen. Aanpassing is van 71.1 naar 71.6mm

Is dit te vertrouwen? Gaat dit geen problemen geven (trillingen ofzo?)
    Kan ik dit aan dergelijke zaak toevertrouwen?

alvast bedankt,
    teizman

Als dat goed gedaan is kan gaat zoiets helemaal geen problemen geven.
    Heb dat ook al laten doen + omboren en voelde daar niets van.

Comment

Dat voel je niet maar je kunt ook spacers kopen met aangepaste naafgat.

Comment

Is zeker een mogelijkheid als je het niet erg vindt om uw spoorbreedte minimaal aan te passen & als je er genoeg vertrouwen in hebt.
        Qua kostprijs zal dat ongeveer gelijk uitkomen.

Comment

Blijkbaar kan Giva Wheels ze wel leveren met het juiste naafgat!
          Toch vreemd: is elke lombartho velg een lombartho velg of is het algemeen geweten dat er veel namaak verkocht wordt?

teizman

Comment

je originele velgen kun je dan niet meer monteren zeker?
            1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

@ teus, boord het centergat van de lobardo velgen groter, u originele velgen of originele spindles enz gebeurd neits mee.
              je ka deze dus gewoon opnieuw gebruiken als dat gewenst is.
              verder ben ik voorstander van het uitboren van het centergat tov het plaatsen van spacers.

Comment

ah, slecht gekeken dan. ja, boor de velgen gerust uit.
                wegblijven van spacers.
                1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

ook eens kijken bij www.cavaro.be

volledig belgisch en elke velg wordt gemaakt voor die bepaalde wagen

spacers inderdaad van wegblijven en kiezen voor adaptors. Die worden op de naaf gevezen waarna ge de velg op de adaptor vijst. Even stevig als normale montage en de mogelijkheden zijn quasi eindeloos omdat ge met adaptors ook van steekwaarde kunt veranderen.
                  www.peugeotforum.be

Comment

Bedankt voor die link flappy, maar helaas vind ik niet meteen mijn goesting... ik vind ze iets te extreem al.
                    Ik hoop dat een touareg met lombartho black ook nog een beetje discreet overkomt.
                    Heb hier een foto van een Cayenne met deze wielen (niet dezelfde auto, maar t scheelt niet veel). Vind die combo prachtig (mijn touareg is muisgrijs).

Uploaded with ImageShack.us
                    Bron: Giva wheels: misschien dat ik ze daar ga bestellen. Waarschijnlijk met Nexen, blijkbaar zijn de atturo's behoorlijk hard (comfort).
                    Bijgevoegde Bestanden
                    Last edited by ; 31/01/2013, 20:55.

Comment

Ieder zijn gedacht maar van mijn naafgat blijven ze af !

Comment

de lombartho hebben ze in verschillende kleuren trouwens
                        www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                          +1

Sorry guys.

Comment

weet niet of jullie de foto bovenaan in mijn vorige post zagen.

Hier met imageshack:

Comment

jeugdprobleempjes ?

Comment

oem-lover met reden

Comment

Voor je naafgaten laat uitboren moet je gaan berekenen wat de sterkte en weerstand van het gebruikte materiaal is (sommige materialen zijn lichter om de prijs te drukken en dat zijn de materialen die gaan scheuren als je ze verder manipuleerd). Als je deze waarden gaat overschrijden door de sterkte van je omliggend metaal aan te tasten kan dat nefaste gevolgen hebben voor je velg en in extensie je veiligheid van de wagen. Velgen zijn ontworpen met bepaalde settings en afmetingen, die erg specifiek zijn voor elk materiaal. (zo'n uitboringen, en dus verwijderen van extra materiaal kan microscheuren vormen die onder de omstandigheden van schokken en trillingen gaan verder scheuren) Het beste is nog altijd om een geschikte velg aan te kopen of ze zelf te laten bouwen bij een erkend velgencontructeur.
                                  Ter info, mocht je twijfelen, ik ben metalurg van opleiding, dus ik weet waarover ik het heb. Een velgenverkoper weet meestal enkel hoe een velg er uit ziet.
                                  Maar je doet natuurlijk zelf wat je wil, ik kan enkel vriendelijke advies geven.

Comment

Bedankt Heavy-buzz,

Gelukkig bestaan er wel lombartho black velgen met de juiste maten (incl naafgat). Dit is anderzijds wel vreemd: waarom is de ene online winkel niet instaat om deze maten te leveren (maar wel alle andere lombartho's) en de andere winkel wel?
                                    Zijn er verschillende 'Lombartho's' in de omloop? Chinese versus echte, misschien? Ik zie daarenboven ook grote prijsverschillen: tussen 210€ en 500€.....

teizman

Comment

Volgens de website van Lombartho bestaan ze wel degelijk voor de VW touareg, ze staan er zelfs geplaatst, met foto op. Het kan zijn dat het verkoopspunt ze speciaal moet bestellen per merk of zo, dat weet ik natuurlijk niet. Ik ga er wel van uit dat, indien het echte merkvelgen zijn, dat het verkoopspunt in overtreding is wanneer ze zelf, zonder toestemming van de constructeur, deze velgen gaan manipuleren. Het zou de eerste niet zijn die tegen de lamp loopt. Het zou trouwens ook de eerste niet zijn die namaak verkoopt, maar daar ga ik mij in dit geval niet over uitspreken.
                                      Het allerbeste idee is je bij Lombartho zelf te gaan bevragen en ondertussen eens te checken of die uitboringspraktijken met hun toestemming is, dan weet je het zeker.

High-End Tuning Felgen für Ihre Auto. Jedes Cheetah Wheels Felge wird nach den höchsten Qualitätsstandards in Bezug auf Technik und Finish getestet.

Comment

Van mijn gat ook

Comment

Working...
                                        X