Mededeling

Collapse
No announcement yet.

GPS advies gevraagd

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• GPS advies gevraagd

Hoi,

Ik heb momenteel een oude MIO-gps die wel goed werkt puur om van punt naar punt te rijden, maar is nogal omslachtig om roadtripjes te maken. Ik moet telkens tussentops zoeken, coördinaten in excelblad stoppen, op sd kaart zetten, inlezen in GPS en dan nog iedere tussenstop manueel in de GPS selecteren. Deze zomer wil ik een grote roadtrip maken door de alpen op mijn eentje maar met die MIO is dat te gek om te programeren.
    Ideaal zou zijn dat ik op een gelijkaardige manier als met googlemaps een route kan maken op de pc (start en eindpunt ingeven en dan visueel tussenstops invoegen door de route te verslepen) en dan rechtstreeks van de pc in de gps kan steken via usb. Is er iemand die mij advies kan geven welke gps hiervoor het meest geschikt is?

gr
    W

Je kunt ook een smartphone kopen en daar gps software opzetten dan heb je alles in één. Ik ben tevreden van sygic.

Comment

De smartphone oplossing had ik al zitten denken, maar ik heb liever een aparte GPS.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wouter1981 Bekijk Berichten
        De smartphone oplossing had ik al zitten denken, maar ik heb liever een aparte GPS.
        Dan zou ik voor Tomtom gaan

Comment

Garmin biedt ook nogal wat mogelijkheden, naar het schijnt. Pluspunt (volgens mijn collega, althans), is dat je een geïntegreerde Coyote hebt (Een Coyote wil ik principieel niet, want dan ga ik me weer 'veilig' voelen, en ga ik vanzelf weer te snel rijden).

Ik heb nu een TomTom (vraag me niet welkeen, drie jaar geleden was het het topmodel), en ben er zéér tevreden over: Sterk te personaliseren (kleuren aanpassen aan de dashboardverlichting, eigen icoontje, eigen POI's,...), het systeem met IQ-routes werkt m.i. zeer goed, als je wil kun je de recente kaarten vinden op het internet, de stem is zeer duidelijk, de layout van het scherm ook, de berekeningen worden zeer snel gemaakt (ook de herberekeningen). In vergelijking met mijn oude Mio is ook de connectie met de satelieten miljoenen malen sneller.

Ik ben een zeer intensieve gebruiker (dagelijks, het overgrote deel van de tijd rij ik op GPS)
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Working...
          X