Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verschillende bandenbreedtes voor t.o.v. achter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verschillende bandenbreedtes voor t.o.v. achter

    BMW monteert vooraan af fabriek smallere wielen dan achteraan, audi gaat bv 4 identieke wielen monteren.

    Ga je de rijeigenschappen negatief beïnvloeden door op de audi bv vooraan 9" (banden 255) en achteraan 10,5" (banden 285) wielen te monteren.
    Last edited by mini-ahollic; 04/04/2013, 16:17.

    mcs clubman

  • #2
    Je gaat gewoon nog meer onderstuur krijgen in je Audi

    Comment


    • #3
      omdat je achteraan dikkere banden legt gaan je voorwielen sneller grip verliezen

      behalve dat het een belachelijk zicht is op een fwd maakt dat niet zoveel uit

      Comment


      • #4
        Tja, belachelijk zicht, ik vind het persoonlijk mooier om achteraan bredere banden te hebben, vooral met een mooi concave wiel. Geeft het toch een sportievere look imo.



        Op een quattro leek het me nog enigszins doenbaar aangezien het vermogen verdeeld wordt?

        mcs clubman

        Comment


        • #5
          Ik dacht dat sommige gerenommeerde tuners op quattros zelfs achteraan dunnere banden leggen voor efficientie

          Comment


          • #6
            Ok. Ik ging ervan uit dat een "staggered" setup wel kon werken als je rekening houdt met een maximum verschil in diameter van 3%...

            mcs clubman

            Comment


            • #7
              Een RS3 heeft vooraan smallere banden dan achteraan.
              Dat is de eerste keer dat ik zoiets zag.

              Comment


              • #8
                BMW is achterwielaandrijving en heeft bredere banden achteraan nodig om tractie te krijgen. vooraan is niet zo belangrijk.
                audi is FWD of 4wd. en heeft eigenlijk bredere banden nodig vooraan om meer tractie te krijgen. dit laatste trekt op geen klote dus zetten ze er gewoon 4 dezelfde banden onder wat trouwens voor audi zelf goedkoper uitkomt dan 2 verschillende maten.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door torque Bekijk Berichten
                  Een RS3 heeft vooraan smallere banden dan achteraan.
                  Dat is de eerste keer dat ik zoiets zag.
                  Andersom, breeder vooraan, achteraan smaller op de rs3

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                    BMW is achterwielaandrijving en heeft bredere banden achteraan nodig om tractie te krijgen. vooraan is niet zo belangrijk.
                    audi is FWD of 4wd. en heeft eigenlijk bredere banden nodig vooraan om meer tractie te krijgen. dit laatste trekt op geen klote dus zetten ze er gewoon 4 dezelfde banden onder wat trouwens voor audi zelf goedkoper uitkomt dan 2 verschillende maten.
                    Er is meer aan een auto dan enkel rechtdoor rijden. Dat dit enkel met tractie te maken heeft is weer die zelfde Amerikaanse boerenkinkellogica dat een spoiler op een fwd geen zin heeft. Excuse me? Het is pas op hogere snelheid dat een spoiler nut heeft en dan nog VOORAL op een (gestripte) fwd, die minder gewicht op de achteras heeft en dus vaak last heeft van overstuur op hoge snelheden.

                    Met bredere banden achteraan krijg je vooral een sneller instuurgedrag. Niks meer onderstuur, wat voor zever is dat nu. Wel minder snel overstuur. Effect was zeer merkbaar op mijn E46, en had niets met fwd/rwd te maken.

                    Comment


                    • #11
                      en waarom krijg je minder snel overstuur ?
                      omdat je meer grip hebt = meer tractie

                      MAW, je hebt gewoon de lange uitleg gegeven van wat ik zei.
                      [sarcasme]bedankt....kga nog wat rechtdoorrijden,....[/sarcasme]

                      Comment


                      • #12
                        Dat deel was niet op jou gericht.

                        Je hebt trouwens nog steeds ongelijk, want tractie heeft niks met laterale verschuivingen te maken... dat is grip.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door mini-ahollic Bekijk Berichten
                          BMW monteert vooraan af fabriek smallere wielen dan achteraan, audi gaat bv 4 identieke wielen monteren.

                          Ga je de rijeigenschappen negatief beïnvloeden door op de audi bv vooraan 9" (banden 255) en achteraan 10,5" (banden 285) wielen te monteren.

                          Voor de looks is dit knap. Zoveel meer grip ga je niet hebben wel spoorgevoeligheid. Een bmw met 225 rondom of 225voor en 255achter heeft ook niet zoveel meer grip maar wel meer tractie.
                          Last edited by ; 08/04/2013, 01:06.

                          Comment


                          • #14
                            Gaan tractie en grip dan niet samen?

                            Comment


                            • #15
                              Kan zijn dat ik er compleet naast zit (als er al een verschil is tussen de begrippen), maar is tractie niet het vinden van contact met de baan, en grip het behouden van het contact met de baan?

                              Comment

                              Working...
                              X