Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Installeren versterker in Mercedes w124

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Installeren versterker in Mercedes w124

Misschien een beetje zonde zo'n klassieker dit nog aan te doen, maar alles moet 100% onzichtbaar uitgevoerd worden, dus geen dikke basskist of iets anders ;-)

speakers gaan vervangen worden door dezelfde maat dus dat is geen probleem.

Maar zoals iedereen weet kan een degelijke versterker zoveel meer uit je luidsprekers halen dan het versterkermoduletje dat in de radio ingebouwd zit.

Het wordt een Alpine versterker die ik onder mijn zetel ga installeren.
    Bekabeling tussen radio, luidsprekers en versterker is geen probleem; maar waar haal ik nu best de 12 volt voor dit ding aan te sturen?

Lijkt me niet aangeraden dit af te tappen van de sigarettenaansteker ... ;-)

Hoeveel vermogen wil je hebben ?

Comment

kabelsetje en voeding van de + van de batterij leggen, en afgezekerd aan de batterij!

Comment

En de minimum kabeldikte hiervoor? Versterker is meer voor een betere en stabielere klank dan voor echt extra vermogen, heb gekozen voor een model van 4x55watt rms (Alpine mrv-f340)

Comment

+ 1 voor de gezekerde kabel vanaf de batterij. Er zit een punt ter hoogte van je handschoenkastje waar je de kabel kunt doorvoeren naar je interieur. Voorzie wel een + na contact om je versterker aan en uit te schakelen, die kun je eventueel gewoon achter de radio pakken, want dit is niet meer dan een signaal wat er door gaat.
          2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Had u een becker radio gekocht met gps die spelen ook zuiver en leveren goede vermogen op de uitgang plus ze passen in een oudere benz.

Comment

Overal is te vinden dat de zekering zo dicht mogelijk bij de batterij hoort te zitten.
              Ik zie er echter geen probleem in deze pas na een meter te steken (dan kan ik het mooi wegwerken in de zekeringkast)
              Is dit aan te raden of toch liever niet?
              + welke kabeldikte moet ik nu voorzien voor de voeding van die versterker?

Comment

10 mm² is meer dan voldoende, in een kabelset van 10 mm² zit meestal een zekering van 40 tot 60A bij. Is ook perfect voor een versterker die 4 X 55Watt RMS geeft. De zekering altijd zo dicht mogelijk bij batterij plaatsen, in principe wordt 15 tot max. 30 cm aangehaald.

Comment

@ de tpocstarter, alles is mogelijk in te bouwen dat het zo goed als omzichtbaar is en vaak ook terug te bouwen naar stock.
                  je moet alleen goed zien waar en hoe....

Comment

ik steek de zekering ook altijd 30 cm na de batterij.

Comment

Working...
                    X