Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Dagrijverlichting ipv originele mistlichten

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Dagrijverlichting ipv originele mistlichten

Ik heb een auto gekocht met mistlichten, puur voor de uitstraling want je mag ze toch bijna nooit opzetten maar nu zie ik de laatste tijd regelmatig auto's rijden met dagrijverlichting in hun originele mistlichten. Is dit geleverd af-fabriek of mag dit ook achteraf gemonteerd worden ivm keuring ?

dagrijverlichting in mistlicht.jpg

danny, bij een volvo of een c-klasse is het niet gewoon dagverlichting in de spiegels van de mistlampen, het zijn andere units

ik denk niet dat er drl in de mistlampspiegel van een sprinter kan

Comment

DRL mag ook achteraf gemonteerd worden. Wij hebben al op vraag van klanten de mistlichten aan het contact gekoppeld waardoor mistlichten altijd branden van zodra het contact wordt opgezet, waarbij de mistlichten dan vervangen werden door leds. (www.xl-shop.be) Zo wordt de mistlampknop wel overbodig, maar dit geeft ook niet aangezien ze toch altijd branden...
      sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
        DRL mag ook achteraf gemonteerd worden. Wij hebben al op vraag van klanten de mistlichten aan het contact gekoppeld waardoor mistlichten altijd branden van zodra het contact wordt opgezet, waarbij de mistlichten dan vervangen werden door leds. (www.xl-shop.be) Zo wordt de mistlampknop wel overbodig, maar dit geeft ook niet aangezien ze toch altijd branden...
        Hoelang gaan zo'n lampjes ongeveer mee en zou het veel werk zijn om de electronica van een Mercedes Sprinter aan te passen ? in het wetgeving topic zei ik 2 minuten geleden nog om het toch maar te laten maar nu ik hothatch zijn bericht lees, misschien toch nog eens over nadenken :-)
        Last edited by ; 24/05/2013, 20:39.

Comment

nou las ik in die andere draad van je dat je overweegt 16 watt lampjes in de mistlampen te steken, als je weet dat mistlampen 55 watt zijn kan je nagaan hoeveel het gaat geven

een mistlamp 55 watt kijkt al minder venijnig dan drl, dus met 16 watt gaat het - denk ik - veels te flauw zijn

met leds vevangen zou het idd beter zijn

Comment

Gewoon leds in de behuizing van de mistlichten gaan steken is toch niet echt legaal.
            Je moet daarvoor echt wel de juiste behuizing hebben waarop ook de wettelijke codes voor dagrijlichten vermeld moet staan.
            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Waarom zou dat niet legaal zijn? Volgens de wet mag ledverlichting. Op de keuring controleert men enkel of de lamp werkt, dus ik zie het probleem niet. Nog een gat in de wet; aftermarket xenon mag bv wel in grootlicht zonder sproeiers en hoogteregeling.
              sigpic

Comment

Waarom zou dat niet legaal zijn? Volgens de wet mag ledverlichting. Op de keuring controleert men enkel of de lamp werkt, dus ik zie het probleem niet. Nog een gat in de wet; aftermarket xenon mag bv wel in grootlicht zonder sproeiers en hoogteregeling.
                Tuurlijk mag led verlichting, je mag perfect led lampjes in de behuizing van je mistlichten steken, maar op die moment blijven met nog steeds MISTlichten! Ze mogen dus enkel gebruikt worden wanneer er mist is.
                Om wettelijk in orde te zijn als dagrijlicht moet er op de behuizing de juiste code staan.

Maar het is perfect mogelijk om de bestaande behuizing van je mistlichten te vervangen door een behuizing voor dagrijlicht met de juiste code zodat je volledig in orde bent.
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Tuurlijk mag led verlichting, je mag perfect led lampjes in de behuizing van je mistlichten steken, maar op die moment blijven met nog steeds MISTlichten! Ze mogen dus enkel gebruikt worden wanneer er mist is.
                  Om wettelijk in orde te zijn als dagrijlicht moet er op de behuizing de juiste code staan.

Maar het is perfect mogelijk om de bestaande behuizing van je mistlichten te vervangen door een behuizing voor dagrijlicht met de juiste code zodat je volledig in orde bent.
                  Dit kan zo zijn in theorie, in de praktijk zie ik geen enkele keurder dit controleren...
                  sigpic

Comment

Als ge geluk hebt niet, ze controleren immers waak niet eens wat ze allemaal moeten controleren.

Maar als ge eens pech hebt, d'r zijn trouwens ook flikken die nogal graag moeilijk doen daarover.

Comment

Kan zoiets ook in de Focus RS geplaatst worden?
                      Als ik het goed begrijp, werkt dit als volgt. Bij het aanleggen van het contact gaan de mistlampen, die aangepast zijn als DRV, altijd aan. Je grote lichten kan je dus gewoon op de auto-stand laten staan. Zodat je lichten, dashboard en navigatiescherm meegaan met de duisternis buiten.
                      Wat gebeurt er dan met de aangepaste mistlichten bij het aangaan van de grootlichten?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
                        Als ik het goed begrijp, werkt dit als volgt. Bij het aanleggen van het contact gaan de mistlampen, die aangepast zijn als DRV, altijd aan. Je grote lichten kan je dus gewoon op de auto-stand laten staan. Zodat je lichten, dashboard en navigatiescherm meegaan met de duisternis buiten.
                        Wat gebeurt er dan met de aangepaste mistlichten bij het aangaan van de grootlichten?
                        Eigenlijk kan dit bij elke wagen met mistlicht tenzij het een wagen betreft waar mistlampen gebruikt worden als bochtenverlichting zoals bv. bepaalde Mercedessen, groot licht heeft daar geen enkele invloed op doordat de mistlampen rechtstreeks stroom krijgen van het contact.
                        sigpic

Comment

Ik heb nu ook led lampen in mijn mistlichten steken. Weet iemand of dat mag voor de keuring?

Comment

Ik heb nu LED dagrijlichten (van Philips) in mijn bumper staan
                            Maar denk er eigenlijk aan om combi lichten te steken, zo led-drl's en mistlichten in één. Ben dat al enkele keren tegen gekomen, maar nu ik het zoek lijk ik het niet te vinden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              Ik heb nu ook led lampen in mijn mistlichten steken. Weet iemand of dat mag voor de keuring?
                              Als ze echt gaan contoleren, dan zullen ze zien dat je in het glas van de verlichting niet de juiste code voor DRL's heb staan. Staat immers de code voor mistlichten op.
                              Maar voor hetzelfde geld heb je geluk en kijken ze d'r niet naar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                Ik heb nu LED dagrijlichten (van Philips) in mijn bumper staan
                                Maar denk er eigenlijk aan om combi lichten te steken, zo led-drl's en mistlichten in één. Ben dat al enkele keren tegen gekomen, maar nu ik het zoek lijk ik het niet te vinden.
                                Als je ze vind, mag je het altijd eens posten lijkt mij intressant

Voor de keuring ga ik ze veranderen mijn mistlampen. Gewoon uit voorzorg.

Comment

Heb ze net terug gevonden.
                                  Het gaat dan om zoiets:

Comment

Je moet zoeken naar "BiLights"

Sinds 2011 heeft de Europese Commissie heeft Daytime Running Lights (DRL) verplicht voor alle nieuw geïntroduceerde lichte voertuigen in Europa.

Volgens de Europese DRL-richtlijn (2008/89/EC) moeten vanaf februari 2011 alle nieuwe automodellen voorzien zijn van Daytime Running Lights (DRL) oftewel dagrijverlichting.

Er zijn veel bestaande auto’s op de markt die op dit moment nog niet voorzien zijn van Daytime Running Lights of van Daytime Running Lights met gloeilampen in plaats van optisch mooie LED's.
                                    Voor deze voertuigen heeft Navco International exclusief een nieuwe en innovatieve (op LED-gebaseerde) productlijn ontwikkeld: “BiLiGHT” .
                                    De BiLiGHT serie zorgt voor de perfecte combinatie tussen de mistlamp en dagrijverlichting en is een voertuig specifieke retrofit oplossing die beschikbaar is voor een groot aantal automodellen.
                                    De originele (OE) mistlampen worden daarbij vervangen door de BiLiGHT units welke zijn voorzien van een Halogeen (H3) Mistlamp met daaromheen de LED-dagrijverlichting.
                                    De BiLiGHT sets worden geleverd met een specifieke schakelunit en bedrading om een eenvoudige professionele installatie te garanderen!
                                    Alle BiLiGHT sets beschikken over de vereiste certificering en de werking van de BiLiGHTs is volledig volgens de EU-wetgeving, zodat de oplossing optimale veiligheid biedt.
                                    De BiLiGHT LED Dagrijverlichting is zo ontworpen dat er geen aanpassingen nodig zijn in de voorbumper.
                                    Het is dus erg eenvoudig om van een bestaande mistlamp een DRL/Mitslampcombinatie te maken die aan alle wettelijke eisen voldoet.
                                    Eigenschappen:
                                    • 4 tot 6 OSRAM / NICHIA / CREE LED's
                                    • H3-gloeilamp Mistlicht
                                    • 100% volgens de ECE R19 & R87 Normen
                                    Gemaakt voor:
                                    • Veilig Rijden
                                    • Betrouwbare prestaties
                                    • Eenvoudig installatie en kostenbesparend
                                    functies:
                                    • Ontsteking aan - DRL gaat automatisch aan
                                    • Dimlicht aan - DRL OFF - Mistlamp OFF
                                    • Dimlicht aan - Shifter voor Mistlamp ON - DRL OFF
                                    inhoud:
                                    • (1 Paar) Links en Rechts 1st Generation BiLIGHT Units
                                    • (1) Control Unit en Specifieke Kabelboom
                                    • Handleiding voor montage
                                    Highlights:
                                    Heldere Plastic lens, met een zeer hoge kwaliteit;
                                    LED mistlicht;Perfecte pasvorm (OE vervanging);
                                    E-mark (E4) goedkeuring;
                                    Levensduur van de LED's is ± 50.000 uur (5,7 jaar);
                                    ECE R19 & E87 goedkeuring;
                                    Gecombineerde OSRAM LED mistlampen met;
                                    LED Daytime Running Lights;

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RSTim Bekijk Berichten
                                      Heb ze gevonden.

Naar beneden scrollen en je zult zien dat ze op de Focus II passen. Ik veronderstel/hoop voor u dat de RS dezelfde mistlampen heeft als de standaard Focus?

Comment

Srry voor deze vraag die mss off-topic is.
                                        CANBUS led lampjes werken die ook op auto's die niet zijn uitgerust zijn met het CANBUS?

Comment

Working...
                                        X