Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
wat wilt ge juist van die velg? Mooiere looks of performantie (lees: lichtgewicht)?
Ben eens beginnen kijken voor nieuwe velgen en ben al zeker 50 merken tegengekomen.
Aangezien de meesten 15 jaar geleden (waarschijnlijk) niet bestonden weet ik niet welke degelijk zijn en welke niet.
Kan me moeilijk voorstellen dat een velg set uit de auto5 van 380€ goede kwaliteit zal zijn.
Met de looks zal je me moeilijk kunnen helpen, iedereen heeft een eigen smaak.
Welke de betere zijn van kwaliteit, gewicht enz..., dat wil ik weten.
Bij OZ heb ik al enkele mooie dingen gezien.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Hangt vooral af voor welk merk auto het is. Bij ieder merk heb je wel een aantal velgenmerken die hoge kwaliteit leveren. Bij veel automerken leveren ze zelf ook kwaliteitsvelgen af die naar mijn mening zeer dikwijls de beste keuze zijn.
Hangt vooral af voor welk merk auto het is. Bij ieder merk heb je wel een aantal velgenmerken die hoge kwaliteit leveren. Bij veel automerken leveren ze zelf ook kwaliteitsvelgen af die naar mijn mening zeer dikwijls de beste keuze zijn.
Klopt.
Maar de velgen bij de automerken zelf zullen ook de duurste optie zijn...
Voor de prijs van een set velgen bij een automerk ga je in aftermarket velgen + banden hebben, ook in kwaliteitsmerken...
BBS, OZ, Borbet,TSW,... zijn gevestigde waarden waar je in mijn ogen weinig verkeerd kan doen. Ik ken hun gamma van vandaag niet, maar kwalitatief zijn deze zeker in orde...
Klopt.
Maar de velgen bij de automerken zelf zullen ook de duurste optie zijn...
Voor de prijs van een set velgen bij een automerk ga je in aftermarket velgen + banden hebben, ook in kwaliteitsmerken...
BBS, OZ, Borbet,TSW,... zijn gevestigde waarden waar je in mijn ogen weinig verkeerd kan doen. Ik ken hun gamma van vandaag niet, maar kwalitatief zijn deze zeker in orde...
De originele velgen zijn duur.
Ik weet niet of replica's betrouwbaar zijn?
Bij de replica's zijn de boutgaten wel kleiner waardoor je de anti diefstal bouten en de kapjes niet kan plaatsen.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
De originele velgen zijn Talladega's en die zijn duur.
De vraag is, zijn ze die hoge prijs waard of vind je betere voor deze prijs.
den borre
De originele velgen zijn duur.
Ik weet niet of replica's betrouwbaar zijn?
Bij de replica's zijn de boutgaten wel kleiner waardoor je de anti diefstal bouten en de kapjes niet kan plaatsen.
Voila, dat bewijst men eerdere post. De originele (optie) velgen bij de constructeurs, zijn dikwijls verschrikkelijk duur in vergelijking met wat aftermarket mogelijk is.
Alleen van replica's zou ik men handen afhouden... Daar zullen ook goeie tussen zitten, maar ook heel veel slechte...Heb daar al wat voorbeelden van gezien...
Het zou interessant zijn mochten we weten over welke wagen het hier gaat (ofwel heb ik er over gelezen), merk, type, bouwjaar...
Replica's zijn naar mijn mening zeker een optie. Mensen die daar bang van zijn omdat ze enkele verhaaltjes hebben gelezen of gehoord die kennen er niks van.
Replica's zijn naar mijn mening zeker een optie. Mensen die daar bang van zijn omdat ze enkele verhaaltjes hebben gelezen of gehoord die kennen er niks van.
Vertel verder....
Ik ben zowel voor de Clubman als voor de Vw R aan het uitkijken.
Last edited by Gixxer; 31/05/2013, 11:49.
Reden: typ fout
den borre
Het zou interessant zijn mochten we weten over welke wagen het hier gaat (ofwel heb ik er over gelezen), merk, type, bouwjaar...
Helaas niet van gelezen of gehoord, maar uit ervaring...gelukkig niet op mijn wagen, maar enkele voorbeelden in men naaste omgeving...
Ik draai ondertussen een 10-tal jaren mee in de automobielsector, ik denk te mogen stellen dat ik al redelijk wat heb gezien... En voor mij dus geen replica's...
Al ben ik de eerste om toe te geven dat daar ook goeie zullen tussen zitten, helaas ook veel slechte...
Velgen die zelfs na ettelijke grammen plaklood niet uit te balanceren zijn, velgen die zonder aanwijsbare reden barsten, of erger afbreken... Not my cup of tea!!!
Zeker als je weet dat je voor een kleine meerprijs deftige velgen vind.
Veel hangt ook wel af van hoe je ermee omgaat, ik heb op andere fora ook al echte BBS'en gezien die gewoon in stukken gereden zijn door de eigenaar.
Bij replica's moet je gewoon geluk hebben. Maar als je BBS replica's wilt, moet je eens kijken naar BB5, schijnt dat die goed zijn.
Ikzelf ga binnekort voor Cades velgen gaan, ik heb al van en paar mensen gehoord met GTi's, S40 T5's, V50 D5's,... dat die wel van goede kwaliteit zijn. Maar voor die prijs moet je ze natuurlijk niet gaan vergelijken met high end merken als ADV1, HRE, Vossen,...
Veel hangt ook wel af van hoe je ermee omgaat, ik heb op andere fora ook al echte BBS'en gezien die gewoon in stukken gereden zijn door de eigenaar. Bij replica's moet je gewoon geluk hebben. Maar als je BBS replica's wilt, moet je eens kijken naar BB5, schijnt dat die goed zijn.
Ikzelf ga binnekort voor Cades velgen gaan, ik heb al van en paar mensen gehoord met GTi's, S40 T5's, V50 D5's,... dat die wel van goede kwaliteit zijn. Maar voor die prijs moet je ze natuurlijk niet gaan vergelijken met high end merken als ADV1, HRE, Vossen,...
Uiteraard, je krijgt elke velg krom, of stuk...
Maar niet krom vanuit fabriek bijvoorbeeld, of echt zonder aanwijsbare reden barsten...
Nu ik zei het in men vorige post al, ongetwijfeld zullen er ook kwalitatief goede replica's bestaan, maar dan moet je wel zeker zijn dat je de juiste koopt ...
ADV1, HRE, Vossen, enz ga je wel niet hebben in de TS zijn budget vrees ik...
Iemand ervaring met Mak ? Ik wil eigenlijk liefst de Raptor 6 maar bij iemand die ik ken begint het gepolijst gedeelte wat af te pellen door de winter. Ik kan ook de Van 6 in matzwart krijgen , deze zijn veel onderhoudsvriendelijker, ik moet ze zelfs niet niet dikwijls poetsen en dat is wel gemakkelijk door mijn fysieke beperking maar ik kan nergens een foto vinden van een matzwarte Mak Van, mij lijken matzwarte velgen mooi onder een sportwagen, niet onder een Sprinter ... Mak Raptor.jpgMak Van.jpg
Kijk anders eens op velgengoedkoop.be of online-velgen.nl?
sites zijn er genoeg maar ik wil weten welke de betere merken zijn.
Door al die verschillende merken die ik tegenkwam op de sites zag ik het bos door de bomen niet meer.
Ook grote keuze op die sites.
Ga ze allemaal eens bekijken.
Comment