Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Probleem TUV (Velgen)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Probleem TUV (Velgen)

Ik heb onlangs 17" Brock B21 velgen besteld in Duitsland voor mijn Renault Mégane Coupé 3. Echter gezien de strenge kwaliteitsvereisten in Duitsland (TUV) wordt er van mij bijkomende info gevraagd.

Eerste mail in het Duits:

Bitte prüfen Sie folgende Auflage aus dem Gutachten:

R37 Diese Reifengröße ist nicht geprüft für Fahrzeuge, die serienmäßig ausschließlich mit größeren und/oder breiteren Reifengrößen (u. a. Fahrzeugschein, Zulassungsbescheinigung I, COCPapier oder Bedienungsanleitung) ausgerüstet sind.

Na mijn reactie hun antwoord in het "Engels"):

The wheel / tire combination is approved for your vehicle.
    However, from the German TUV requirements are the possibly conversion measures must be performed on the vehicle.
    Knowledge of you need to confirm it else can we not process your order.

Kan iemand me helpen? Wat dien ik nog te doen?

Alvast bedankt!
    Last edited by ; 05/06/2013, 10:12.

Volgens mij willen ze zeggen dat je moet bevestigen dat je weet dat er mogelijks aanpassingen moeten gedaan worden. Wat een zin .

Het Duitste stuk gaat erover dat de wielgrootte niet getest is voor het voertuig, dat normaal uitgerust is met grotere of bredere wielen. Dus lijkt het mij een soort van indekking tegen eventuele bedenkingen/problemen.

Ben dit wel niet zeker, maar dat is wat ik afleid uit de 2 antwoorden.

Comment

ge moet hun terugmailen dat het duitse reglement niet van toepassing is in België. Als de totale grootte van wiel en velg niet over de originele maat gaat (mits de toleranties gerespecteerd) en de banden niet buiten de wielkas komen dan is het gewoon toegelaten in België.
      www.peugeotforum.be

Comment

Eerst en vooral bedankt voor de reacties.

Echter is het nog altijd niet in orde. Ze antwoorden mij dat aangezien ik online bestelde bij een shop in Duitsland, de Duitse richtlijnen door hun moeten nageleefd worden...
        En dan weer hetzelfde gedeelte in het Engels als hierboven.

Comment

Amai, zoveel moeite moeten doen om velgen te kopen. Welke velgen zijn het eigl dat je besteld hebt?
          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

Deze zijn het. Prijsverschil Duitsland vs. België-Nederland is aanzienlijk. Maar had ik dit allemaal geweten!

B21.jpg

Comment

Working...
            X