Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik heb nu een dikke 305pk en 470nm in m'n Megane, en dat is meer dan genoeg! Meer en je gaat effecientie verliezen, en laat nu dat net zijn waarom de Megane zo goed is.
Zoals eerder al aangegeven moet deze wagen het vooral hebben van zijn subliem chassis!! Deze wagen koop je voor zijn weggedrag niet voor rechtdoor te sprinten...
Iets waarin voorwielaangedreven wagens nooit zullen uitblinken trouwens...
Imho is 350pk of meer op de voorwielen dikke geldverspilling, je gaat ze nooit deftig op het asfalt krijgen...
Pfff Wandelaar heeft waarschijnlijk een 'gewone' Megane en is luidop aan't dromen van een RS...
Echt wel de ideale keuze gemaakt jongen: zo rap mogelijk rechtdoor willen icm een Megane.
Alé den deze zal zo ene worden die tegen de gasten van 18 gaat stoer doen aan de Carré in Willebroek... Wat een verspilling van wat anders een zalige bestuurdersauto kan zijn.
BTW: met zijn kinderachtig gedrag zou hij beter ne go-kart met pedalen kopen...
Pfff Wandelaar heeft waarschijnlijk een 'gewone' Megane en is luidop aan't dromen van een RS...
Echt wel de ideale keuze gemaakt jongen: zo rap mogelijk rechtdoor willen icm een Megane.
Alé den deze zal zo ene worden die tegen de gasten van 18 gaat stoer doen aan de Carré in Willebroek... Wat een verspilling van wat anders een zalige bestuurdersauto kan zijn.
BTW: met zijn kinderachtig gedrag zou hij beter ne go-kart met pedalen kopen...
Als je chipt, voorzie dan ook budget om semi's te steken, want mijn ervaring met een gechipte Megane RS met originele banden is dat de voortrein de extra pk's en koppel door chippen net niet meer aankan. Semi's verteren dit beter...
Origineel deed mijn Megane van 100 naar 200 in 17.05 sec en had er 759mt voor nodig ,na stage 2 was van 100 naar 200 in 14sec en had er 650mt voor nodig ( gemeten met Racelogic performance meter)
Als je chipt, voorzie dan ook budget om semi's te steken, want mijn ervaring met een gechipte Megane RS met originele banden is dat de voortrein de extra pk's en koppel door chippen net niet meer aankan. Semi's verteren dit beter...
Thans geen problemen hier, zolang het droog is...
Banden michelin Supersport....
Pfff Wandelaar heeft waarschijnlijk een 'gewone' Megane en is luidop aan't dromen van een RS...
Echt wel de ideale keuze gemaakt jongen: zo rap mogelijk rechtdoor willen icm een Megane.
Alé den deze zal zo ene worden die tegen de gasten van 18 gaat stoer doen aan de Carré in Willebroek... Wat een verspilling van wat anders een zalige bestuurdersauto kan zijn.
BTW: met zijn kinderachtig gedrag zou hij beter ne go-kart met pedalen kopen...
Als je chipt, voorzie dan ook budget om semi's te steken, want mijn ervaring met een gechipte Megane RS met originele banden is dat de voortrein de extra pk's en koppel door chippen net niet meer aankan. Semi's verteren dit beter...
Ik heb de 19" potenza banden, standaard bij de auto, zijn dit goede banden?
Ik heb de 19" potenza banden, standaard bij de auto, zijn dit goede banden?
Tuurlijk zijn dat goede banden ze steken ze niet voor niets op is aan gedacht geweest en voldoen aan de wensen van de auto bij normaal gebruik natuurlijk geen circuit
Tuurlijk zijn dat goede banden ze steken ze niet voor niets op is aan gedacht geweest en voldoen aan de wensen van de auto bij normaal gebruik natuurlijk geen circuit
Waarom geen circuit? De megane rs is toch een auto voor op circuit.. Zie anders het nut ook niet dat ik het cup chassis heb genomen als ik er alleen maar mee op de weg rij..
Mechane RS (trophy) is idd een perfecte wagen voor circuit. Niet voor niets ontwikkeld met zeer scherpe tijden op de welgekende ring. Maar straatbanden worden gemonteerd om verschillende redenen.
Wil je op circuit alles eruithalen zal je de banden best ook even updaten.
Als ik hier alles lees kan ik enkel het volgende zeggen.
Stage 1 is super bij deze wagens. Zie onze site wat een koppel je nadien hebt!
Stage 2 wordt al een pak duurder voor de extra winst dat je krijgt, maar is ook een veelgevraagde setup.
Stage 3 no go... Persoonlijk zeer duur.
Wij hebben er geen 324 gedaan, maar zijn niet aan ons proefstuk toe.
Wens je het verschil te voelen tussen stage 1 en 2, dan mag je gerust contact met ons opnemen en probeer ik de 2 verschillende setups even op te trommelen zodat je eens kan meerijden.
Kijk ook even gedetailleerd naar de grafieken. Geen smoothing, vele meetpunten. Origineel tov tuned = zoveel mogelijk wegwerken dipjes zonder smooth. De perfectie bestaat niet ;-)
Mechane RS (trophy) is idd een perfecte wagen voor circuit. Niet voor niets ontwikkeld met zeer scherpe tijden op de welgekende ring. Maar straatbanden worden gemonteerd om verschillende redenen.
Wil je op circuit alles eruithalen zal je de banden best ook even updaten.
Als ik hier alles lees kan ik enkel het volgende zeggen.
Stage 1 is super bij deze wagens. Zie onze site wat een koppel je nadien hebt!
Stage 2 wordt al een pak duurder voor de extra winst dat je krijgt, maar is ook een veelgevraagde setup.
Stage 3 no go... Persoonlijk zeer duur.
Wij hebben er geen 324 gedaan, maar zijn niet aan ons proefstuk toe.
Wens je het verschil te voelen tussen stage 1 en 2, dan mag je gerust contact met ons opnemen en probeer ik de 2 verschillende setups even op te trommelen zodat je eens kan meerijden.
Kijk ook even gedetailleerd naar de grafieken. Geen smoothing, vele meetpunten. Origineel tov tuned = zoveel mogelijk wegwerken dipjes zonder smooth. De perfectie bestaat niet ;-)
Comment