Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dan moet ge uw vorige posts eens lezen (en die van uwe "Evo").
Maar doe gerust verder, anders wordt t saai op t forum
Ik deel dit account met iemand anders die zijn auto wou voorstellen, ik heb wel degelijk een megane RS. Ik zal deze binnenkort ook voorstellen. Dus ik hoop vanaf nu serieus genomen te worden. Thanks
Waarom geen circuit? De megane rs is toch een auto voor op circuit.. Zie anders het nut ook niet dat ik het cup chassis heb genomen als ik er alleen maar mee op de weg rij..
Had het over de banden die niet gemaakt zijn voor veelvoudig circuit gebruik niet de wagen de wagen is perfect ervoor
Had het over de banden die niet gemaakt zijn voor veelvoudig circuit gebruik niet de wagen de wagen is perfect ervoor
Welke banden raad je aan voor de megane RS om op het circuit te gaan? Kan ik met deze banden ook op de weg rijden, of moet ik ze altijd omwisselen als ik eens op de ring wil gaan rijden?
Fase 2, nu nog kijken of ik de Miltek uitlaatlijn er ook bijneem, geeft die extra pks, of is dit ENKEL voor het geluid?
Een open (zonder cat) Milltek uitlaat zorgt voor een betere doorstroom (minder restrictief dan de std uitlaat met cat die ook dunner is van buis). I.c.m. een ecu remap zorgt dit er voor dat er meer pk's te rapen zijn...
Voor een Megane RS weet ik de extra winst niet, maar bij een Evo X die ge-ecutekked wordt met een std uitlaat tov dezelfde Evo X met een open uitlaat, is het verschil +-40 pk.
Fase 2, nu nog kijken of ik de Miltek uitlaatlijn er ook bijneem, geeft die extra pks, of is dit ENKEL voor het geluid?
De originele uitlaat is zeer goed,volledig free flow en een diameter van 65mm wat voldoende is voor een 2 litr,wil je meer pk's dan moet je de 600 cell katalisator vervangen door de Miltek katless downpipe (190 euro en 100 euro werk) en wil je nog door de kontrole geraken dan kan je in de originele uitlaat een 100 cell sportkat laten lassen.Voor een goede band zou ik voor de Yokohama Advan Neova AD08 R gaan,deze is de vervanger van de Neova AD08 met een zachtere compound en is nog goed in de regen voor een semi slick. Foto van de standaard uitlaat met een 100 cell sportkat tussen gelast,als je wil kan je de middendemper ook nog laten verwijderen voor een betere sound,als je zonder een katalisator rijd vind ik het wel een pluspunt dat er vlammen uit je uitlaat komen als de motor goed heet staat
De originele uitlaat is zeer goed,volledig free flow en een diameter van 65mm wat voldoende is voor een 2 litr,wil je meer pk's dan moet je de 600 cell katalisator vervangen door de Miltek katless downpipe (190 euro en 100 euro werk) en wil je nog door de kontrole geraken dan kan je in de originele uitlaat een 100 cell sportkat laten lassen.Voor een goede band zou ik voor de Yokohama Advan Neova AD08 R gaan,deze is de vervanger van de Neova AD08 met een zachtere compound en is nog goed in de regen voor een semi slick. Foto van de standaard uitlaat met een 100 cell sportkat tussen gelast,als je wil kan je de middendemper ook nog laten verwijderen voor een betere sound,als je zonder een katalisator rijd vind ik het wel een pluspunt dat er vlammen uit je uitlaat komen als de motor goed heet staat
Wil je zeggen dat ik met de Miltek katless downpipe niet door de keuring geraak?
Wil je zeggen dat ik met de Miltek katless downpipe niet door de keuring geraak?
Idd zonder katalisator (want die heeft de Miltek downpipe niet ) geraak je ni door de keuring, daarom kan je een sportkat in de originele uitlaat laten tussenlassen zoals op de foto...
Designed to replace the very restrictive OE cat and will fit cars with the standard exhaust or any performance system. Not ANY problem to pass the emissions test with this 200 cell pipe.
Hoeveel verbruikt deze compacte gezinswagen bij een rustige rijstijl ? Ik heb al veel positieve dingen gehoord over de Megane 1.5 dci die je met minder dan 4 l/100 km kan rijden mits een zuinige rijstijl. Alleen het zicht acheruit lijkt me een groot minpunt bij deze tweedeursversie....
Comment