Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Chiptuning Renault Megane RS 3 265pk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chiptuning Renault Megane RS 3 265pk

    Beste forumleden
    Begin april heb ik een nieuwe Renault Megane Rs gekocht, ik zou deze bij een chiptuner willen “chippen” als ik 3000 kilometer op de teller heb. Ik ben aan het twijfelen om alleen fase 1 te laten chippen, dan krijg ik 35 pk bij (300pk), of meteen te gaan voor fase 3 en dan komt hij aan een totaal pk van 360 pk. Ik zoek eigenlijk mensen die ervaringen hebben met het laten chippen van een megane RS, zelf gebruik ik de auto meestal op rechte stukken:
    - - Wat zijn jullie rijervaringen na het chippen van fase 1, is het de moeite of is het verschil niet heel groot tov stock? Vooral in de sprint wil ik dus verschil merken.

    - In welke mate verhoogt de kans op stukken na fase 3, dat het verschil in prestaties hier voldoende merkbaar is geloof ik wel, maar met wat voor auto's kan ik mij dan meten in rechte lijn?

    - Bij Fase 3, is er veel kans op het hebben van stukken nadien, of is alles zo goed afgesteld dat ik geen problemen hiermee ga krijgen?

    - Hoe zit het met mijn garantie na fase 1 of 3 ?


    - Wordt de auto zuiniger na het chippen (natuurlijk bij het behouden van dezelfde rijstijl)?

    - Kunnen indien nodig de originele onderdelen nahet chippen van fase 3 teruggeplaatst worden of krijg je die niet mee terug? (misschien ooit bij verkoop)?

    - Bij Fase 1 of Fase 3, hoes nel zou hij dan gaan van 0-100 of/en 0-200, iemand dit eens getest?


    Ik hoop op zo'n volledig mogelijk(e) antwoord(en)

    Alvast bedankt!!

    Groetjes
    Wandelaar
    Last edited by ; 05/06/2013, 22:13.

  • #2
    Eens bij forumlid Dixie horen, hij weet er zeer veel van af

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
      Beste forumleden
      Begin april heb ik een nieuwe Renault Megane Rs gekocht, ik zou deze bij een chiptuner willen “chippen” als ik 3000 kilometer op de teller heb. Ik ben aan het twijfelen om alleen fase 1 te laten chippen, dan krijg ik 35 pk bij (300pk), of meteen te gaan voor fase 3 en dan komt hij aan een totaal pk van 360 pk. Ik zoek eigenlijk mensen die ervaringen hebben met het laten chippen van een megane RS, zelf gebruik ik de auto meestal op rechte stukken:
      - - Wat zijn jullie rijervaringen na het chippen van fase 1, is het de moeite of is het verschil niet heel groot tov stock? Vooral in de sprint wil ik dus verschil merken.

      - In welke mate verhoogt de kans op stukken na fase 3, dat het verschil in prestaties hier voldoende merkbaar is geloof ik wel, maar met wat voor auto's kan ik mij dan meten in rechte lijn?

      - Bij Fase 3, is er veel kans op het hebben van stukken nadien, of is alles zo goed afgesteld dat ik geen problemen hiermee ga krijgen?

      - Hoe zit het met mijn garantie na fase 1 of 3 ?


      - Wordt de auto zuiniger na het chippen (natuurlijk bij het behouden van dezelfde rijstijl)?

      - Kunnen indien nodig de originele onderdelen nahet chippen van fase 3 teruggeplaatst worden of krijg je die niet mee terug? (misschien ooit bij verkoop)?

      - Bij Fase 1 of Fase 3, hoes nel zou hij dan gaan van 0-100 of/en 0-200, iemand dit eens getest?


      Ik hoop op zo'n volledig mogelijk(e) antwoord(en)

      Alvast bedankt!!

      Groetjes
      Wandelaar
      Volgens mij rijd er nog geen stage 3 rond , turbo moet vervangen worden en das nogal een kostelijke zaak dus qua betrouwbaarheid is er nog niks bekend..( Dijon heeft nu een Megane met 500+ pk)
      Fase 1 tov stock zal je toch wel goed voelen,zal na het chippen rond de 5.5 sec aan de 100 zitten en na een 19.5 sec aan de 200
      Origineel deed mijn Megane van 100 naar 200 in 17.05 sec en had er 759mt voor nodig ,na stage 2 was van 100 naar 200 in 14sec en had er 650mt voor nodig ( gemeten met Racelogic performance meter)
      Garantie vervalt in theorie altijd na het chippen maar zolang de dealer er niks van weet heb je ook geen probleem.
      Dat de auto zuiniger word zou ik echt ni weten maar de verhouding air/fuel was bij mij hetzelfde voor of na het chippen dus in theorie zou het hetzelfde moeten zijn
      Fase 3 is een andere turbo dus je krijgt de originele onderdelen mee terug.
      Vandaag moet ik om 17u bij BR performance zijn om mijn maat zijn Megane RS een stage 2 vitaminekuur te geven.

      Comment


      • #4
        Waarom fase 1 of fase 3? Waarom is fase 2 geen optie? Lijkt mij een betaalbare optie om toch net iets meer eruit te halen zonder aan turbo's etc te beginnen...

        PS Hebt gij niets beter te doen op vakantie aan de andere kant van de wereld?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
          Waarom fase 1 of fase 3? Waarom is fase 2 geen optie? Lijkt mij een betaalbare optie om toch net iets meer eruit te halen zonder aan turbo's etc te beginnen...

          PS Hebt gij niets beter te doen op vakantie aan de andere kant van de wereld?
          Waarom niet met turbo's beginnen ? Het is altijd beter om onderdelen die op extra vermogen berekend zijn te plaatsen in plaats van de originele extra te belasten...
          Met fase 3 heb je ook echt iets speciaals en zal je veel auto's doen verbazen!

          In het eerste deel van dit filmpje zie je een stock Megane RS tegen een gechipte Megane RS (om een idee te krijgen van het verschil in Fase 1)

          Comment


          • #6
            Waarom niet is heel eenvoudig, de kostprijs...
            Is de kostprijs niet belangrijk dan zeg ik resoluut ja!

            Met meer dan 203 (cfr bruno) getunede wagens en 2 testvoertuigen. (de mijne én die van dixie ) weten we nu toch al het grootste alles over de Megane 3 RS.
            Zowel motorisch als alles er rond! Ophanging/bandenkeuze/remmen/...

            megane 2 + 3 (324auto's)

            De Mégane is een fantastische wagen. Prijs/pk/fun/circuit is dit de beste fw koop die je kan doen op dit moment. Ben je echter op zoek naar een sprintmonster dan vrees ik er voor. De RS moet het voornamelijk hebben van zijn bochtenwerk

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
              Waarom niet is heel eenvoudig, de kostprijs...
              Is de kostprijs niet belangrijk dan zeg ik resoluut ja!

              Met meer dan 203 (cfr bruno) getunede wagens en 2 testvoertuigen. (de mijne én die van dixie ) weten we nu toch al het grootste alles over de Megane 3 RS.
              Zowel motorisch als alles er rond! Ophanging/bandenkeuze/remmen/...

              megane 2 + 3 (324auto's)

              De Mégane is een fantastische wagen. Prijs/pk/fun/circuit is dit de beste fw koop die je kan doen op dit moment. Ben je echter op zoek naar een sprintmonster dan vrees ik er voor. De RS moet het voornamelijk hebben van zijn bochtenwerk
              Een sprintmonster die voorwiel aangedreven is word moeilijk om het vermogen op de weg te krijgen,zeker voor een sprint van 0 tot 100..De Megane RS zijn grootste troef is idd vooral het bochtenwerk..

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                Volgens mij rijd er nog geen stage 3 rond , turbo moet vervangen worden en das nogal een kostelijke zaak dus qua betrouwbaarheid is er nog niks bekend..( Dijon heeft nu een Megane met 500+ pk)
                Fase 1 tov stock zal je toch wel goed voelen,zal na het chippen rond de 5.5 sec aan de 100 zitten en na een 19.5 sec aan de 200
                Origineel deed mijn Megane van 100 naar 200 in 17.05 sec en had er 759mt voor nodig ,na stage 2 was van 100 naar 200 in 14sec en had er 650mt voor nodig ( gemeten met Racelogic performance meter)
                Garantie vervalt in theorie altijd na het chippen maar zolang de dealer er niks van weet heb je ook geen probleem.
                Dat de auto zuiniger word zou ik echt ni weten maar de verhouding air/fuel was bij mij hetzelfde voor of na het chippen dus in theorie zou het hetzelfde moeten zijn
                Fase 3 is een andere turbo dus je krijgt de originele onderdelen mee terug.
                Vandaag moet ik om 17u bij BR performance zijn om mijn maat zijn Megane RS een stage 2 vitaminekuur te geven.
                Hey Dixie, alvast bedankt voor je reactie. En hoeveel zou hij 0-100 gaan bij fase 2?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Eklund Bekijk Berichten
                  Waarom fase 1 of fase 3? Waarom is fase 2 geen optie? Lijkt mij een betaalbare optie om toch net iets meer eruit te halen zonder aan turbo's etc te beginnen...

                  PS Hebt gij niets beter te doen op vakantie aan de andere kant van de wereld?
                  Hey Eklund, misschien heb je wel gelijk, na het lezen van al deze reacties gaat mijn voorkeur uit naar een fase 2. Ja tot 17.30 moet ik mijn tijd hier wat invullen met wat computerwerk en wat zwemmen... Dit weekend van vrijdag tot en met maandag naar Villa De Leiva...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                    Waarom niet met turbo's beginnen ? Het is altijd beter om onderdelen die op extra vermogen berekend zijn te plaatsen in plaats van de originele extra te belasten...
                    Met fase 3 heb je ook echt iets speciaals en zal je veel auto's doen verbazen!

                    In het eerste deel van dit filmpje zie je een stock Megane RS tegen een gechipte Megane RS (om een idee te krijgen van het verschil in Fase 1)

                    Bedankt voor het filmpje!

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                      Waarom niet is heel eenvoudig, de kostprijs...
                      Is de kostprijs niet belangrijk dan zeg ik resoluut ja!

                      Met meer dan 203 (cfr bruno) getunede wagens en 2 testvoertuigen. (de mijne én die van dixie ) weten we nu toch al het grootste alles over de Megane 3 RS.
                      Zowel motorisch als alles er rond! Ophanging/bandenkeuze/remmen/...

                      megane 2 + 3 (324auto's)

                      De Mégane is een fantastische wagen. Prijs/pk/fun/circuit is dit de beste fw koop die je kan doen op dit moment. Ben je echter op zoek naar een sprintmonster dan vrees ik er voor. De RS moet het voornamelijk hebben van zijn bochtenwerk
                      Dus de conclusie is dat er 0-100 weinig verschil zal zijn tussen fase 2 en fase 3?

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
                        Dus de conclusie is dat er 0-100 weinig verschil zal zijn tussen fase 2 en fase 3?
                        Dat is normaal. Het verschil is éérder bij hernemingen en bij hogere snelheden.

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
                          Dus de conclusie is dat er 0-100 weinig verschil zal zijn tussen fase 2 en fase 3?
                          Bij auto's met zoveel pk's kan je beter naar de 0-200 km/h tijden kijken, want 0-100 zegt niets...

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                            Bij auto's met zoveel pk's kan je beter naar de 0-200 km/h tijden kijken, want 0-100 zegt niets...
                            U visie hierover weet ik ondertussen al...
                            Last edited by ; 07/06/2013, 00:05. Reden: verkeerd getypt

                            Comment


                            • #15
                              Als je echt snel wil optrekken, koop een STI of EVO en zou zelf niet verder gaan dan 300 pk (maximum) t blijft wss uw daily of hebt ge uwe Lancer daarvoor?
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
                                Dus de conclusie is dat er 0-100 weinig verschil zal zijn tussen fase 2 en fase 3?
                                Zal weinig of niks zijn,probleem is het vermogen op straat krijgen in de eerste 2 versnellingen zonder uw bandjes te laten doorslippen...

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
                                  Dus de conclusie is dat er 0-100 weinig verschil zal zijn tussen fase 2 en fase 3?
                                  Dat is toch logisch met zoveel vermogen op de voorwielen? 100-200 zal ongetwijfeld wel een serieus verschil zijn.

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                                    Als je echt snel wil optrekken, koop een STI of EVO en zou zelf niet verder gaan dan 300 pk (maximum) t blijft wss uw daily of hebt ge uwe Lancer daarvoor?
                                    Zijn die dan zoveel sneller (misschien van stilstand vanwege AWD), maar een keer op gang zal dat toch wel meevallen, niet?

                                    Tenminste als ik op oa. fastestlaps.com kijk:

                                    Megane RS 265HP: 1000 m: 26.1 s ; 1/4 mile 14.4 s

                                    Impreza WRX Sti (2010): 1000 m: 25.8 s ; 1/4 mile 13.3 s

                                    Lancer EVO X (200 : 1000 m: 25.7 s @ 199 kph; 1/4 mile 13.4 s


                                    In hoeverre mate dat deze soort sites juist zijn natuurlijk...

                                    Maar dan lijkt het toch niet zoveel verschil uit te maken, buiten de start dan... Dus tenzij wandelaar hem wil gebruiken voor het echte 'stoplichtsprintje', maar een keer aan het rijden zal hij niet veel slechter af zijn met zijn Megane RS lijkt mij.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
                                      zelf gebruik ik de auto meestal op rechte stukken:
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten


                                      RS moet het voornamelijk hebben van zijn bochtenwerk
                                      Oeie

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door StreetRod Bekijk Berichten
                                        Bij auto's met zoveel pk's kan je beter naar de 0-200 km/h tijden kijken, want 0-100 zegt niets...
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Wandelaar Bekijk Berichten
                                        U visie hierover weet ik ondertussen al...
                                        Maar hij heeft wel gelijk
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                        Comment

                                        Working...
                                        X