Beste forumleden
Begin april heb ik een nieuwe Renault Megane Rs gekocht, ik zou deze bij een chiptuner willen “chippen” als ik 3000 kilometer op de teller heb. Ik ben aan het twijfelen om alleen fase 1 te laten chippen, dan krijg ik 35 pk bij (300pk), of meteen te gaan voor fase 3 en dan komt hij aan een totaal pk van 360 pk. Ik zoek eigenlijk mensen die ervaringen hebben met het laten chippen van een megane RS, zelf gebruik ik de auto meestal op rechte stukken:
- - Wat zijn jullie rijervaringen na het chippen van fase 1, is het de moeite of is het verschil niet heel groot tov stock? Vooral in de sprint wil ik dus verschil merken.
- In welke mate verhoogt de kans op stukken na fase 3, dat het verschil in prestaties hier voldoende merkbaar is geloof ik wel, maar met wat voor auto's kan ik mij dan meten in rechte lijn?
- Bij Fase 3, is er veel kans op het hebben van stukken nadien, of is alles zo goed afgesteld dat ik geen problemen hiermee ga krijgen?
- Hoe zit het met mijn garantie na fase 1 of 3 ?
- Wordt de auto zuiniger na het chippen (natuurlijk bij het behouden van dezelfde rijstijl)?
- Kunnen indien nodig de originele onderdelen nahet chippen van fase 3 teruggeplaatst worden of krijg je die niet mee terug? (misschien ooit bij verkoop)?
- Bij Fase 1 of Fase 3, hoes nel zou hij dan gaan van 0-100 of/en 0-200, iemand dit eens getest?
Ik hoop op zo'n volledig mogelijk(e) antwoord(en)
Alvast bedankt!!
Groetjes
Wandelaar
Begin april heb ik een nieuwe Renault Megane Rs gekocht, ik zou deze bij een chiptuner willen “chippen” als ik 3000 kilometer op de teller heb. Ik ben aan het twijfelen om alleen fase 1 te laten chippen, dan krijg ik 35 pk bij (300pk), of meteen te gaan voor fase 3 en dan komt hij aan een totaal pk van 360 pk. Ik zoek eigenlijk mensen die ervaringen hebben met het laten chippen van een megane RS, zelf gebruik ik de auto meestal op rechte stukken:
- - Wat zijn jullie rijervaringen na het chippen van fase 1, is het de moeite of is het verschil niet heel groot tov stock? Vooral in de sprint wil ik dus verschil merken.
- In welke mate verhoogt de kans op stukken na fase 3, dat het verschil in prestaties hier voldoende merkbaar is geloof ik wel, maar met wat voor auto's kan ik mij dan meten in rechte lijn?
- Bij Fase 3, is er veel kans op het hebben van stukken nadien, of is alles zo goed afgesteld dat ik geen problemen hiermee ga krijgen?
- Hoe zit het met mijn garantie na fase 1 of 3 ?
- Wordt de auto zuiniger na het chippen (natuurlijk bij het behouden van dezelfde rijstijl)?
- Kunnen indien nodig de originele onderdelen nahet chippen van fase 3 teruggeplaatst worden of krijg je die niet mee terug? (misschien ooit bij verkoop)?
- Bij Fase 1 of Fase 3, hoes nel zou hij dan gaan van 0-100 of/en 0-200, iemand dit eens getest?
Ik hoop op zo'n volledig mogelijk(e) antwoord(en)
Alvast bedankt!!
Groetjes
Wandelaar
Comment