Mededeling

Collapse
No announcement yet.

DPF laten verwijderen of niet? (dringend!)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • DPF laten verwijderen of niet? (dringend!)

    Hoi iedereen...
    Helaas vrij dringend vraag, moet deze middag immers beslissen

    DPF op de wagen (318d 136Pk eind 2007) zit vol, ze krijgen geen regeneratie meer los. Door de continue regeneratie zit er diesel in de olie.

    Deze reinigen kost 600

    Deze laten weghalen (inox buis in de plaats) en uitprogrammeren in de ECU kost 500.


    Is dat "veilig" te doen (naar motorproblemen toe) Ik hoor mensen beweren dat het beter is voor de motor, aan de andere kant hoor ik mensen beweren dat de motor wel eens problemen kan krijgen.

    WIe kan me wat advies geven?

  • #2
    Normaal geeft dit geen problemen, ik zou wel steeds de originele roetfilter nog bijhouden voor eventueel naar de keuring te gaan moesten ze het ooit zien...

    Maar zelf heb ik ook ooit een auto gekeurd waar dit bij gebeurd was, zonder problemen, deze had verder ook nooit foutmeldingen of dergelijke met de removal gehad...

    Comment


    • #3
      Werk jij op de keuring?

      Het idee is inderdaad de DPF te vervangen door een inox buis vanaf de turbo tot aan de koppeling waar de DPN normaal zou zitten. De originele DPF gaat mee terug zodat deze indien nodig beschikbaar is...

      Ik vraag me ernstig af: als ik naar de keuring moet: DPF opnieuw laten monteren, of gewoon zo binnenrijden?

      Ben ik verplicht met een DPF te rijden? Of mag ik die er uit laten zolang de roettest OK blijkt?

      Comment


      • #4
        is uw auto euronorm5 dan moet ge een roetfilter hebben

        bij euronorm4 moet het niet
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
          is uw auto euronorm5 dan moet ge een roetfilter hebben

          bij euronorm4 moet het niet
          EURO4 staat er op het roze formulier
          Dus ook al zien ze het op de keuring -> geen probleem dan? Gewoon binnen de normen op de roettest zitten?

          Comment


          • #6
            weinig kans dat ze het zien op de keuring: als ge door de roettest komt is het goed.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk Berichten
              Werk jij op de keuring?

              Het idee is inderdaad de DPF te vervangen door een inox buis vanaf de turbo tot aan de koppeling waar de DPN normaal zou zitten. De originele DPF gaat mee terug zodat deze indien nodig beschikbaar is...

              Ik vraag me ernstig af: als ik naar de keuring moet: DPF opnieuw laten monteren, of gewoon zo binnenrijden?

              Ben ik verplicht met een DPF te rijden? Of mag ik die er uit laten zolang de roettest OK blijkt?

              Nee maar ik bedoel dat ik zelf ooit naar de keuring ben geweest met een BMW zonder DPF , bij mij gaf het allesinds geen problemen

              Comment


              • #8
                Goed dat ik het weet, even de mijne gecontroleerd, en die is ook EURO4
                Als ik ook problemen begin te hebben, vliegt dat er ook af.

                Comment


                • #9
                  Gewoon leeg maken en optisch laten zitten. Uitprogrammeren in ECU en klaar (of complete herprogrammatie erbij). Gaat iets meer roeten, maar is geen probleem op keuring. Daar meten ze in nullast. Roet zal vooral in deel en vollast zijn. (Prijs via PM)

                  Comment

                  Working...
                  X