Heeft iemand ervaring met een tussenstuk met een chip in die wordt gebruikt om het verlagen van benzine verbruik? Het zou zo moeten werken dat dat deel de motor vlugger opwarmt en de slechtere delen in de benzine vlugger verbranden. Iemand van men werk kwam hier mee af heeft een hele folder hier van. Heb er wel nog nooit van gehoord. Vind er op het internet bijna niks over terug. Alvast bedankt
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Iemand ervaringen met een high temperature ceramic chip?
Collapse
X
-
Nope geen persoonlijke ervaring mee, maar op Fifth Gear was er eens een reportage over allerhande middelen om uw verbruik te doen dalen...
Geen enkele van deze 'wondermiddelen' zorgden voor een verlaagd verbruik zoals beloofd op de verpakking... Allemaal bedrog en afzetterij...
Drinkt uwe wagen te veel? Rij dan minder hard en/of rustiger of verkoop hem en koop een minder dorstig exemplaar.
-
Klink naar simpele verkoopspraat als je het mij vraagt.
High temprature: lijkt me niks special dat CPU en andere elektronische onderdelen in een motorruimte van een wagen high temperature zijn, anders zijn ze direct stuk. Lijkt me dus eerder een basisvereiste dan iets speciaal. De verkoper zal het benadrukken omdat er voor de rest niet veel positief te vertellen is.
Verbruik doen dalen door een chip: vermoedelijk door de turbodruk bij lage toeren te verhogen en de wagen meer koppel te geven of zo? Het is te hopen dat het de levensduur van de wagen niet te erg verkort, en zeer de vraag waarom de fabrikant de wagen niet oorspronkelijk zo leverde. Omdat VW of BMW dommer is dan een chipboerke in een schuur in de hoek van een industrieterrein, of misschien omdat ze de meer marge inbouwen om levensduur van de wagen en hun reputatie te behouden? Wat denk je?
Ik heb er dus geen ervaring mee maar zou er af blijven. Chippen vind ik vooral handig om fabrieksmatig dichtgeknepen wagens hun potentieel vermogen terug te geven (vb. een belgische boxster met 211 PK terug op 255 PK laten zetten, waar hij voor gebouwd werd.)
Comment
Comment