Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Heinz tuning stage 2: BMW F11 525d (204pk) ervaringen?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Heinz tuning stage 2: BMW F11 525d (204pk) ervaringen?

    Iemand toevallig ervaring met de stage 2 van Heinz Tuning voor de BMW F10(F11) 525d 204pk?

    Vermogen gaat naar 270 pk en 570 Nm.

    vraag me af wat dit naar het verbruik doet.

    Bedankt voor jullie ervaringen.

    (misschien wel de 'niet ervaringen, maar opinies' weglaten?)

    Beefcake
    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

  • #2
    Doen ze dat zonder roetfilter ? F11 ging toch nog niet ?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Doen ze dat zonder roetfilter ? F11 ging toch nog niet ?
      ah vertel?

      heb nog niet gehoord bij hen, maar zag de F10 stage 2 staan, dus dan is mijn (on-)logische conclusie dat dat voor de F11 ook geldig is?
      Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

      Comment


      • #4
        Ik denk dat je best Heinz ééns belt.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
          Ik denk dat je best Heinz ééns belt.
          zal dat eens doen.

          Maar jij hebt blijkbaar dan ook niet veel info...
          Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
            zal dat eens doen.

            Maar jij hebt blijkbaar dan ook niet veel info...
            Bij mijn wete ging de f11 nog niet moeite met de beveiling van bmw staat hier ergens op het forum

            Comment


            • #7
              Idd. F series allemaal voorlopig enkel met externe box. Stijn is er voorstander voor. Wij doen het liever niet.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                Idd. F series allemaal voorlopig enkel met externe box. Stijn is er voorstander voor. Wij doen het liever niet.
                Idd, even contact opgenomen. Ze gebruiken voor de stage 2 de box van AC Schnitzer (begin al honger te krijgen).

                en ja idd een box.

                Nu persoonlijk ben ik ook eerder voorstaander van een box, omdat je de originele software van de chip niet aanpast... als er toch ooit iets moest gebeuren, dan haal je de box eruit en gaat naar de dealer. Bij het herprogrammeren zien ze dat je de software hebt herschreven, zelfs als je de originele achteraf terugzet
                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                Comment


                • #9
                  Het heeft idd zijn voor en nadelen he. Perfect op maat = fijnafstelling, wat met een box niet gaat. Maar ik kan stijn zijn visie wel volgen. Ieder zijn overtuiging natuurlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                    Het heeft idd zijn voor en nadelen he. Perfect op maat = fijnafstelling, wat met een box niet gaat. Maar ik kan stijn zijn visie wel volgen. Ieder zijn overtuiging natuurlijk.
                    Wel Stijn heeft me niet echt trachten te overtuigen om voor de box te gaan.

                    Wat ik schreef is puur mijn eigen mening.

                    Ben wel altijd geïnteresseerd in andere tuners hun visie.

                    Hoe sta jij tov mijn mening ivm 'zichtbaarheid' van het overschreven zijn van de chip vs. garagisten...
                    Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                    Comment


                    • #11
                      Als ge er zo zwaar mee inzit dat ze het in de garage zullen zien dan zou ik het niet doen. En je moet wel gek zijn om een box te verkiezen boven herprogrammatie via OBD omwille van de "zichbaarheid in de garage".

                      Toch vreemd dat ze de beveiliging van de BMW F-series nog steeds niet gekraakt hebben, die motoren bestaan al jaren. De beveiliging moet echt wel goed zijn...

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Als ge er zo zwaar mee inzit dat ze het in de garage zullen zien dan zou ik het niet doen. En je moet wel gek zijn om een box te verkiezen boven herprogrammatie via OBD omwille van de "zichbaarheid in de garage".
                        Maar geef nu toch eens een deftige reden waarom een box slechter is dan herprogrammeren?

                        Als AC Schnitzer, die al jaar en dag BMW tunen, een box gebruikt dan zal het toch ni zo slecht zijn...
                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                        Comment


                        • #13
                          Tsja, als je wil chippen moet je er spijtig genoeg de nadelen bijnemen dat het detecteerbaar is.
                          Powerbox zou ik zelf nooit doen, zoals Geert al aanhaalt, kan je véél minder op maat afstellen.
                          Verder zal de garagist, als je ooit eens een defect hebt, al snel de schuld verschuiven naar de chiptuning, ook al heeft het defect er zo goed als niets mee te maken. Eventueel iets dat je in coulance kon regelen, zal dan ook geen waar meer zijn.
                          Vind je de 525d te traag misschien?

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                            Maar geef nu toch eens een deftige reden waarom een box slechter is dan herprogrammeren?

                            Als AC Schnitzer, die al jaar en dag BMW tunen, een box gebruikt dan zal het toch ni zo slecht zijn...
                            Grootste reden:

                            De powerbox werkt enkel in op de hoeveelheid ingespoten brandstof. Dit wijzigt slechts één parameter, zonder rekening te houden met de andere.
                            Chiptuning werkt in op een tiental parameters: brandstof, turbodruk, progressiviteit van het gaspedaal, koppelbegrenzer enz. Zo vermijdt men dat de motor in veiligheidsmodus geraakt en het algemene resultaat is een stuk beter.
                            Een powerbox werkt ook lineair en uniform in op de vermogenscurve, terwijl chiptuning kan inwerken op bepaalde plaatsen van de vermogenscurve.

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Verder zal de garagist, als je ooit eens een defect hebt, al snel de schuld verschuiven naar de chiptuning, ook al heeft het defect er zo goed als niets mee te maken. Eventueel iets dat je in coulance kon regelen, zal dan ook geen waar meer zijn.
                              Vind je de 525d te traag misschien?
                              Hiermee ben ik dus niet akkoord... stel dat er iets mis is met mijn wagen en ik laat de box eruit halen voordat ik naar de garage halen... daar zien ze niks meer van het feit dat de box er heeft ingezeten. Bij chiptuning wel...

                              Dus dit argument doet mij eerder neigen in de richting van een box dan een chiptuning, daar de box er ongemerkt uitgehaald kan worden en de chiptuning niet.

                              En nee de 525d is niet te traag...

                              Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                              Grootste reden:

                              De powerbox werkt enkel in op de hoeveelheid ingespoten brandstof. Dit wijzigt slechts één parameter, zonder rekening te houden met de andere.
                              Chiptuning werkt in op een tiental parameters: brandstof, turbodruk, progressiviteit van het gaspedaal, koppelbegrenzer enz. Zo vermijdt men dat de motor in veiligheidsmodus geraakt en het algemene resultaat is een stuk beter.
                              Een powerbox werkt ook lineair en uniform in op de vermogenscurve, terwijl chiptuning kan inwerken op bepaalde plaatsen van de vermogenscurve.
                              Bij Heinz hebben ze me verteld dat die box niet enkel op de injectoren wordt aangesloten, maar ook bvb op de gaspedaal, etc (nog enkele dingen, maar die ben ik vergeten).

                              Dus ik vermoed dat ze wel meer dan enkel de hoeveelheid brandstof regelen met de box.

                              Maar akkoord ik ben hier niet echt een expert in...
                              Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                Hiermee ben ik dus niet akkoord... stel dat er iets mis is met mijn wagen en ik laat de box eruit halen voordat ik naar de garage halen... daar zien ze niks meer van het feit dat de box er heeft ingezeten. Bij chiptuning wel...

                                Dus dit argument doet mij eerder neigen in de richting van een box dan een chiptuning, daar de box er ongemerkt uitgehaald kan worden en de chiptuning niet.

                                En nee de 525d is niet te traag...
                                Ik heb het hier inderdaad over chiptuning hé, zoals m'n post toch vrij duidelijk aanduidde? (zie "verschuiven naar de chiptuning" )

                                Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                Bij Heinz hebben ze me verteld dat die box niet enkel op de injectoren wordt aangesloten, maar ook bvb op de gaspedaal, etc (nog enkele dingen, maar die ben ik vergeten).

                                Dus ik vermoed dat ze wel meer dan enkel de hoeveelheid brandstof regelen met de box.

                                Maar akkoord ik ben hier niet echt een expert in...
                                Ja, ik ben ook verre van een expert hoor, en noteer hier gewoon van wat mij al als uitleg is gegeven
                                Kan zijn dat het op termijn al verandert is, maar laatste keer dat ik hierover nog iets gehoord heb was toen enkel de hoeveelheid ingespoten brandstof

                                Alleszins, ik ben gewoon zowel niet voor chippen als powerbox, indien je meer vermogen wil gewoon in het vervolg zwaardere motor kopen (niet slecht bedoelt naar jou toe hé ). Hoewel die discussie al 1000 keer gevoerd is over het al dan niet chippen / powerbox plaatsen
                                En ook, je 525 is niet te traag, waarom dan chippen? Meer vermogen is altijd leuk, maar is 200 pk nog niet genoeg om in de fille te staan?

                                Soit, het zijn meningen, dus hierbij sluit ik m'n mening af

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                  Ik heb het hier inderdaad over chiptuning hé, zoals m'n post toch vrij duidelijk aanduidde? (zie "verschuiven naar de chiptuning" )

                                  Hmmm, te snel gelezen

                                  Ja, ik ben ook verre van een expert hoor, en noteer hier gewoon van wat mij al als uitleg is gegeven
                                  Kan zijn dat het op termijn al verandert is, maar laatste keer dat ik hierover nog iets gehoord heb was toen enkel de hoeveelheid ingespoten brandstof

                                  Alleszins, ik ben gewoon zowel niet voor chippen als powerbox, indien je meer vermogen wil gewoon in het vervolg zwaardere motor kopen (niet slecht bedoelt naar jou toe hé ). Hoewel die discussie al 1000 keer gevoerd is over het al dan niet chippen / powerbox plaatsen
                                  En ook, je 525 is niet te traag, waarom dan chippen? Meer vermogen is altijd leuk, maar is 200 pk nog niet genoeg om in de fille te staan?

                                  Soit, het zijn meningen, dus hierbij sluit ik m'n mening af
                                  100% akkoord. probleem in mijn geval was dat ik destijds voor de 525d gekozen heb omdat die toen een 6-cilinder is en ook omdat het BIV maar 2500 € was. mijn goesting was de 530d (of 535d), maar ik gunde onze gretige overheid die 5K BIV niet.
                                  6 maanden later volledig veranderd en moest er voor een 530d nog 800€ BIV betaald worden...

                                  dus ja absoluut gelijk... ik ga er echter nog 2j minimum mee rijden... en denk dan bij mijzelf... wa meer mag wel (zit geregeld in DE )
                                  Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                  Comment


                                  • #18
                                    De boxen die ze nu gebruiken zijn een nieuwe generatie.
                                    Het zijn multikanaalboxen.
                                    Maar je kan er nog steeds niet mee wat je kan met chiptuning op maat.
                                    Elke wagen is anders en moet anders aangepakt worden.
                                    Vandaar dat boxen tekort schieten.

                                    Begrijp me niet verkeerd he. Ik probeer je niet te overtuigen.
                                    Is enkel mijn visie.
                                    Ik ken Stijn al +15 jaar en wij hebben een zeer goed contact. Ook al zitten we in dezelfde branche.
                                    Ik heb er al meermaals met hem over gesproken en als ik hem hoor denk ik ook soms "why not". Maar wij blijven bij onze politiek omtrent chiptuning.

                                    Wat de zichtbaarheid betreft kan ik enkel spreken over mijn ervaringen.
                                    Als ze echt willen gaan ze het vinden dat de wagen herschreven is. In uitzonderlijke gevallen niet.
                                    De box zou naar het schijnt niet detecteerbaar zijn. Maar hier heb ik geen uitsluitsels op vlak van ervaringen over.

                                    Maar dit is dubbelzinnig.
                                    Een box doet niet wat je kan met herschrijven. KAN voor problemen zorgen (Stijn is overtuigd van niet).
                                    Maar de box verwijderen om door BMW de veroorzaakte problemen te laten oplossen... Garantie is garantie, doe je iets dat de garantie kan doen vervallen is dit uw keuze. Niet die van BMW.
                                    Dit is de reden waarom ze alles zo zwaar beveiligen.

                                    Vandaar dat de mensen eens moeten gaan beseffen dat ze beter 100-200euro meer uitgeven voor maatwerk ipv naar de chiptuningboer van op de hoek te gaan en dit voor 250euro te laten uitvoeren. --> hiermee verwijs ik NIET naar Heinz he!
                                    Het gaat hier over verantwoordelijkheden opnemen waar je als eigenaar bewust over moet nadenken.
                                    Kies je voor een goedkoper alternatief en je probeert nadien uw fabrikant voor de kosten te laten opdraaien vind ik dit persoonlijk niet correct.

                                    Anderzijds zijn er vele garages die ons aanbevelen om het te doen ipv te werken met een box.
                                    Heb je maatwerk, dan heb je geen problemen.
                                    Bon, elke wagen blijft een samenhangsel van technische onderdelen, dus je weet nooit he.

                                    Maar soit, dit is eigelijk een heel ander verhaal. Hier gaat de keuze over een box of gewoon geen tuning en wachten tot het wel kan...

                                    Wat de decodering betreft van de F-series heb ik uit goede bron dat ze wel al een oplossing hebben gevonden.
                                    Maar de markt bepaalt ook een beetje wanneer ze dit aan ons gaan vrijgeven.
                                    Het blijft een bedrijf dat winstgevend moet zijn. Timing is blijkbaar cruciaal...
                                    Last edited by Geert DVX; 03/07/2013, 15:04.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                      100% akkoord. probleem in mijn geval was dat ik destijds voor de 525d gekozen heb omdat die toen een 6-cilinder is en ook omdat het BIV maar 2500 € was. mijn goesting was de 530d (of 535d), maar ik gunde onze gretige overheid die 5K BIV niet.
                                      6 maanden later volledig veranderd en moest er voor een 530d nog 800€ BIV betaald worden...

                                      dus ja absoluut gelijk... ik ga er echter nog 2j minimum mee rijden... en denk dan bij mijzelf... wa meer mag wel (zit geregeld in DE )
                                      Dan kan ik er wel inkomen dat je chipt, en kan ik langs de ene kant alleen maar toejuichen
                                      Als je veel in Duitsland zit is het verlangen naar meer vermogen er inderdaad wel altijd

                                      @ Geert: Dat weet ik nu dan ook weer dat het momenteel multikanaalboxen zijn, tnx!

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                        Maar de box verwijderen om door BMW de veroorzaakte problemen te laten oplossen... Garantie is garantie, doe je iets dat de garantie kan doen vervallen is dit uw keuze. Niet die van BMW.
                                        Dit is de reden waarom ze alles zo zwaar beveiligen.

                                        Maar soit, dit is eigelijk een heel ander verhaal. Hier gaat de keuze over een box of gewoon geen tuning en wachten tot het wel kan...

                                        Wat de decodering betreft van de F-series heb ik uit goede bron dat ze wel al een oplossing hebben gevonden.
                                        Maar de markt bepaalt ook een beetje wanneer ze dit aan ons gaan vrijgeven.
                                        Het blijft een bedrijf dat winstgevend moet zijn. Timing is blijkbaar cruciaal...
                                        Volledig akkoord; vandaar dat ik ook gewacht hebt tot mijn garantie voorbij was. Is nu net 2j, dus de fabrieksgarantie is voorbij.

                                        Wat betreft je laatste statement ivm oplossing voor de F-series, kan je aangeven in welke richting ik moet denken? (weken, maanden, jaren? mag ook in een PM)

                                        Alvast bedankt voor de verduidelijking ivm de multikanaalsboxen. Je hebt er enkelen (me incluis) wijzer gemaakt!
                                        Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

                                        Comment

                                        Working...
                                        X