Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Invoerrechten uitlaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Invoerrechten uitlaat

Nu ben ik onlangs blije eigenaar geworden van een jdm nissan silvia die ik momenteel aan het homologeren ben , nu is dit het uitgesproken moment om nog snel een aftermarket uitlaat te hangen die niet e-gekeurd is .

ik had graag een kakimoto of fujitsubo gekocht maar deze zijn bij mijn weten enkel verkrijgbaar in japan -> invoerrechten en douanekosten

van de douanekosten ben ik op de hoogte maar hoeveel percent bedraagd de invoerrechten ?

Reken een +50% op de aankoop prijs.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
      Reken een +50% op de aankoop prijs.
      Fout.
      2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

Heb ook ooit een uitlaat in JPN gekocht voor mijn lexus, was niet zo veel denk 10 a 15 %
        Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
        Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
        Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

ik importeer dingen van tijd uit japan
          reken op 12.5 euro vaste kosten, plus 21% BTW en misschien nog een paar procent andere brol
          1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Dat hangt er vanaf hoe je stukken ingeklaard worden, onder welke codes ze binnenkomen en welke waarde de verkoper er aan geeft op zijn exportverklaring. Ik bestel zelf heel regelmatig stukken in America en meestal geven ze slechts een 4de van de werkelijke waarde aan en indien mogelijk worden ze ook verstuurd onder de codes van kleinere onderdelen. Om u een idee te geven, laatst had ik een pakket van 720€, de ingeklaarde waarde heeft men 100€ opgegeven, met invoercodes van kleine onderdelen en ik heb 51€ extra invoerrechten en douanekosten moeten betalen. Spreek dus goed af met de verkoper.

Comment

je kunt een lagere waarde op je dingen laten zetten, ja. niet alle verkopers willen dit doen.
              wanneer je pakje verloren gaat, lijkt het me wel mogelijk dat je dan ook slechts de aangegeven waarde terug krijgt van de verzekering
              1994 Honda VFR750 1998 Mercedes-Benz C220 CDI

Comment

Nee, bij het verloren gaan van je pakket telt je factuur, omdat je meestal bij dergelijke aankopen op voorhand moet betalen. De factuur met de werkelijke prijs krijg je doorgestuurd via mail. De verkoper blijft verantwoordelijk voor het pakket tot jij het afgetekend hebt. De verzekering en de daaraan verbonden kosten en schadevergoedingen zijn voor zijn rekening. Maar draai of keer het zoals je wil, bij verlies van je pakket moet de verkoper zorgen dat je een nieuw pakket met de door jou betaalde bestelling ontvangt. Daarom dat er inderdaad verkopers zijn die dit weigeren.

Comment

Working...
                X