Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Goeie tuningcarrossier Oost/West Vlaanderen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Goeie tuningcarrossier Oost/West Vlaanderen

Ik ben opzoek naar een goeie tuning carrossier in Oost- of West-Vlaanderen.

Ter verduidelijking, iemand die dus ervaring heeft met bodykits. Niet alleen aanpassen maar in mijn geval ook verwerken in de wagen. Er moet namelijk origineel plaatwerk worden weggesneden en de glasvezelstukken komen er in de plaats.

In het verleden heb ik dit werk al laten doen door iemand en dat is een nachtmerrie van jewelste geworden. Dus graag verneem ik via deze weg van leden met ervaring wie ze voor dergelijke werkzaamheden zouden aanbevelen.

Deze keer laat ik me enkel leiden door mensen die het werk hebben laten uitvoeren en daar tevreden van zijn!

Bij mijn vorige carrossier duurde het in totaal 109 dagen vooralleer ik de wagen terughad. Het ging om dezelfde werkzaamheden:
    - bredere schermen vooraan die direct geplaatst kon worden in plaats van de originele stukken
    - bredere schermen achteraan die in de achterzijde verwerkt moesten worden

>> poging één: achterste schermen werden vastgezet met revetten en vervolgens plamuur a volonté. Resultaat: de barsten verschenen al na een paar dagen. Dus alles eraf en opnieuw beginnen
    >> poging twee: deze keer werden de schermen vastgeplakt met een twee componenten lijm waarbij ze muurvast gingen zitten (en nooit meer verwijderd konden worden) en vervolgens terug afwerken met plamuur. Deze keer een stuk minder maar na een jaar kan ik constateren dat hij toch terug aan het barsten is.

Ik kan ermee leven want de wagen zit veel op circuit dus de buitenkant moet nogal wat verduren maar huidig project is bedoeld om er een topwagen van te maken met een topafwerking!
    Last edited by McLarenboy; 12/08/2013, 21:05.

1 adres op dat gebied, JEM

De beste links vind je op Jemdesign. Plaats nu ook zelf je links op onze startpagina.

Comment

ik ging ook direct JEM zeggen, al heb ik ook al minder werk van hem gezien.

Comment

Garage Eeman in Ninove?
        Heeft heel wat ervaring in verlagen van daken (top chop dus), verbreden van spatborden, en maakte ooit zelfs eigen trikes uit polyester. Een pickup maken van een sedan of een hatchback, geen probleem. De meest gekke dingen zijn hem niet vreemd. Misschien eens luisteren?

2015 Volvo V60 D2 aut.
        2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

heeft men bij de tweede poging de lijm op het blote metaal gezet of op de lak? Als het op de lak is dan krijgt ge inderdaad barsten na verloop van tijd. Ook moet de kit tijdens de droogtijd van de lijm op de plaat gerevetteerd worden om de kit tegen de plaat te drukken en zo een goede verbinding te krijgen tussen beide. Als het goed gedaan is dan krijgt ge nooit meer beweging tussen plaat en de verbredingskit zodat de naad ook niet meer kan barsten. En in principe moet je de lijm vrij rijkelijk zetten zodat die goed uit de naden wordt gedrukt. Die kan je dan direct gebruiken als 'plamuur' ALS de rand tussen kit en plaat niet te groot is (hangt af van de kwaliteit van de polyester onderdelen).
          Heeft de verbredingskit ingebouwde binnenspatborden of moeten die nageplaatst worden. Bij de naplaatsing kan je goed de onderkant van de kit afwerken: eerst terug mooi lakken met epoxyprimer, dan mooi terug een dichtingsnaad zetten tussen kit en plaat. Als de binnenspatborden er al opzitten dan wordt het heel moeilijk om het mooi afwerkt te krijgen (ge kunt er simpelweg niet meer aan) en moet ge sterk rekening houden met roest die zich na verloop van tijd gaat vormen op de blote plaat.
          www.peugeotforum.be

Comment

Garage Paul is heel goed, heb er zelf al enkele zaken laten spuiten en doen (wel niets zo extreem) maar toch steeds tevreden van.
            Bijvoorbeeld een ABS bumper laten plastic lassen en na 4 jaar niets van barsten of vervorming gehad.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
              Garage Eeman in Ninove?
              Heeft heel wat ervaring in verlagen van daken (top chop dus), verbreden van spatborden, en maakte ooit zelfs eigen trikes uit polyester. Een pickup maken van een sedan of een hatchback, geen probleem. De meest gekke dingen zijn hem niet vreemd. Misschien eens luisteren?

Vandaag een kever gezien die van bij hem komt, afwerking was hoog!

Comment

Ik heb er tientallen gezien bij hem, vroeger
                Je geeft het hem niet als je hem ziet, maar 't is een beetje een carrosseriekunstenaar.

2015 Volvo V60 D2 aut.
                2003 Volvo S60 2.4 benzine

Comment

www.henpo.be ook een referentie in de tuningbranche...
                  sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Working...
                  X