Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenFord-Power, hoe teleurgesteld ga jij niet zijn als er toch eens iets stuk gaat aan die robuuste ford van jou?
Zoals?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk heb het ook even moeilijk met iets te bedenken dat zou kunnen fout gaan bij een ford. Ik rijd ook maar met een simpel 1-serietje nu, kans op gebreken is zeker groter bij mij.
Comment
-
Topic uitgemest, ONTOPIC aub, eerst de titel bovenaan lezen en dan pas posten ivm het onderwerp.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk BerichtenIk heb het ook even moeilijk met iets te bedenken dat zou kunnen fout gaan bij een ford. Ik rijd ook maar met een simpel 1-serietje nu, kans op gebreken is zeker groter bij mij.
Is het beter om de oliebeurt ook vroeger te gaan?
Om de 15 000km ipv 20 000?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIk moet wel mijn schijven en remblokken vervangen. (Daar komen de grote kosten al.....)
Is het beter om de oliebeurt ook vroeger te gaan?
Om de 15 000km ipv 20 000?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIk zou dan precies wel adviseren om bij het olie verversen van een GETUNEDE (om ontopic te blijven) Ford motor zeker een degelijke merkolie te gebruiken. Weet niet of BP zoiets in zijn range heeft.
Je hebt dan ook Aral Hightronic f 5w30. OF Bp visco 5000. Wat ik ook raar vindt is waarom ik niet VANS moet aanklikken ipv car bij de oliekiezer.
Maar hoe komt het dan dat ik eerder moet gaan? thermische belasting is hoger, maar hij is amper 5 graden ''heter''
Comment
-
Een zeer interessante link over hoe olie eruit ziet bv in de hete turbo als je je motor niet laat afkoelen.
Bp visco 7000 doet het voor mij zeer slecht!
Bp visco 5000 is ENORM GOED!
Castrol magnatec 5w30 doet het GOED
.............
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichtenslijtage hangt af van rijstijl. Veel mensen die een oude 2.0Tdci en een oude 2.2Tdci hebben gechipt, die zitten nu al over de 300 000Km zonder problemen. Voor de nieuwere motor zal dat wel hetzelfde zijn..
Ondertussen 270.000 km zonder probleem.
Trouwens van BR-Performance ook tevreden na een 8.000 km met gechipte V70.
Comment
-
ONTOPIC aub
Als je niets zinnigs te melden hebt, verpest het dan niet voor de anderen.
Comment
-
Vraagje voor de tuners. Ik krijg een volledige Supersprint uitlaat op mijn Alfa Giulietta QV vanaf de turbo, dus met 100 cell's katalysator. Daarop wil ik dan vervolgens de software ook laten aanpassen. Op welke manier is de software dan anders dan eenzelfde auto met standaard uitlaat? M.a.w. waar kun je extra dingen aanpassen om de uitlaatlijn volledig tot zijn recht te laten komen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk BerichtenEn ik heb ook een vraag kan je een uitlaatsysteem dat niet bedoeld is voor een auto laten passen?
Bv. akrapovic uitlaat van een Clio RS op een Corsa OPC zetten mits wat aanpassingen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk BerichtenWie vandaag de beste tuners zijn, weet ik niet. Maar van wat Apec jaren geleden met mijn 2.2 TDCi gedaan heeft was wel goed. Nog altijd tevreden van.
Ondertussen 270.000 km zonder probleem.
Trouwens van BR-Performance ook tevreden na een 8.000 km met gechipte V70.
Proficiat!
Welke auto eigenlijk? Mondeo? zoja, St Tdci?
Mondeo uit die tijd vind ik eigenlijk een van de mooiste. Zoals Jeremy clarkson heeft gezegd: Altijd als ik in deze auto rijd, denk ik waarom moet ik een andere auto kopen?
Die reed wel in een 3.0 V6.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk BerichtenVraagje voor de tuners. Ik krijg een volledige Supersprint uitlaat op mijn Alfa Giulietta QV vanaf de turbo, dus met 100 cell's katalysator. Daarop wil ik dan vervolgens de software ook laten aanpassen. Op welke manier is de software dan anders dan eenzelfde auto met standaard uitlaat? M.a.w. waar kun je extra dingen aanpassen om de uitlaatlijn volledig tot zijn recht te laten komen?
die warmte kan in een normaal systeem zo snel niet weg dus leggen ze het vermogen lager.
ook de tegendruk zal verminderen als je een grotere diameter neemt. Maar vraag het eens aan een expert als die hier passeert
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Neemt niet weg dat zijn GT's brol waren.
Hahaha, eigenlijk snap ik het nog niet mrja....
Wat ik veronderstel is dat je Ford gt's brol noemt?!?
Dan weet ik niet wat een Mclaren mp4-12c is.....
https://www.facebook.com/GTBOARD McLaren MP4-12C vs Ford GT Whipple 4LTwin Screw kompressor (ECU by AG)
Die Ford GT klinkt gewoon buitenaards op 0:51 en van dat gepruttel op 1:00 krijgt ge kippenvel van.
Of hier tegen een formule 3 racewagen....
https://www.facebook.com/GTBOARD Formula 3 ex-Frentzen 400+ HP vs Ford GT Whipple 4LTwin ScrewSupercharger 850 HP
Mercedes v8 AMG is helemaal niks tegen zo'n geluid.. Beste v8 is Amerikaanse v8's
Comment
Comment