Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Zijn er eigenlijk goede chiptuners aan deze kanten? (ik ben van Sint-Truiden)
    Blijkbaar niet, aangezien er geen reacties op komen
    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

    Comment


    • #22
      Direct inladen? Dan kan er zeker niets mis gaan

      Comment


      • #23
        Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
        Ford-Power, hoe teleurgesteld ga jij niet zijn als er toch eens iets stuk gaat aan die robuuste ford van jou?

        Zoals?

        Comment


        • #24
          Ik heb het ook even moeilijk met iets te bedenken dat zou kunnen fout gaan bij een ford. Ik rijd ook maar met een simpel 1-serietje nu, kans op gebreken is zeker groter bij mij.

          Comment


          • #25
            Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
            Ik heb het ook even moeilijk met iets te bedenken dat zou kunnen fout gaan bij een ford. Ik rijd ook maar met een simpel 1-serietje nu, kans op gebreken is zeker groter bij mij.
            500Nm is absoluut de limiet. Maar natuurlijk, slijtage hangt af van rijstijl. Veel mensen die een oude 2.0Tdci en een oude 2.2Tdci hebben gechipt, die zitten nu al over de 300 000Km zonder problemen. Voor de nieuwere motor zal dat wel hetzelfde zijn..

            Comment


            • #26
              Topic uitgemest, ONTOPIC aub, eerst de titel bovenaan lezen en dan pas posten ivm het onderwerp.

              Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

              Comment


              • #27
                Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                Ik heb het ook even moeilijk met iets te bedenken dat zou kunnen fout gaan bij een ford. Ik rijd ook maar met een simpel 1-serietje nu, kans op gebreken is zeker groter bij mij.
                Ik moet wel mijn schijven en remblokken vervangen. (Daar komen de grote kosten al.....)

                Is het beter om de oliebeurt ook vroeger te gaan?

                Om de 15 000km ipv 20 000?

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Ik moet wel mijn schijven en remblokken vervangen. (Daar komen de grote kosten al.....)

                  Is het beter om de oliebeurt ook vroeger te gaan?

                  Om de 15 000km ipv 20 000?
                  Ik zou dan precies wel adviseren om bij het olie verversen van een GETUNEDE (om ontopic te blijven) Ford motor zeker een degelijke merkolie te gebruiken. Weet niet of BP zoiets in zijn range heeft.

                  Comment


                  • #29
                    Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                    Ik zou dan precies wel adviseren om bij het olie verversen van een GETUNEDE (om ontopic te blijven) Ford motor zeker een degelijke merkolie te gebruiken. Weet niet of BP zoiets in zijn range heeft.
                    Ja,tuurlijk. Ze kappen er Castrol magnatec 5w30 a1 in. Castrol is olie van Bp. Ofwel gebruiken ze Ford formule f 5w30. Als het maar dezelfde specificaties heeft.
                    Je hebt dan ook Aral Hightronic f 5w30. OF Bp visco 5000. Wat ik ook raar vindt is waarom ik niet VANS moet aanklikken ipv car bij de oliekiezer.

                    Maar hoe komt het dan dat ik eerder moet gaan? thermische belasting is hoger, maar hij is amper 5 graden ''heter''

                    Comment


                    • #30
                      Een zeer interessante link over hoe olie eruit ziet bv in de hete turbo als je je motor niet laat afkoelen.

                      Bp visco 7000 doet het voor mij zeer slecht!
                      Bp visco 5000 is ENORM GOED!
                      Castrol magnatec 5w30 doet het GOED

                      .............

                      Warning! Foreign visitors: just use a clean (or just clean enough) samples listed below to keep your engine clean and safe. For better performance use motor oils with a friction modifier (Xenum VRX, Bardahl XTC, Liqui Moly Molygen, etc.). More info: https://bmwservice.livejournal.com/151086.html…

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        slijtage hangt af van rijstijl. Veel mensen die een oude 2.0Tdci en een oude 2.2Tdci hebben gechipt, die zitten nu al over de 300 000Km zonder problemen. Voor de nieuwere motor zal dat wel hetzelfde zijn..
                        Wie vandaag de beste tuners zijn, weet ik niet. Maar van wat Apec jaren geleden met mijn 2.2 TDCi gedaan heeft was wel goed. Nog altijd tevreden van.
                        Ondertussen 270.000 km zonder probleem.

                        Trouwens van BR-Performance ook tevreden na een 8.000 km met gechipte V70.

                        Comment


                        • #32
                          ONTOPIC aub

                          Als je niets zinnigs te melden hebt, verpest het dan niet voor de anderen.

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • #33
                            Vraagje voor de tuners. Ik krijg een volledige Supersprint uitlaat op mijn Alfa Giulietta QV vanaf de turbo, dus met 100 cell's katalysator. Daarop wil ik dan vervolgens de software ook laten aanpassen. Op welke manier is de software dan anders dan eenzelfde auto met standaard uitlaat? M.a.w. waar kun je extra dingen aanpassen om de uitlaatlijn volledig tot zijn recht te laten komen?

                            Comment


                            • #34
                              En ik heb ook een vraag kan je een uitlaatsysteem dat niet bedoeld is voor een auto laten passen?

                              Bv. akrapovic uitlaat van een Clio RS op een Corsa OPC zetten mits wat aanpassingen?

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                En ik heb ook een vraag kan je een uitlaatsysteem dat niet bedoeld is voor een auto laten passen?

                                Bv. akrapovic uitlaat van een Clio RS op een Corsa OPC zetten mits wat aanpassingen?
                                Voor genoeg geld gaat alles,probleem is wel dat Akrop. van Titanium is....

                                Comment


                                • #36
                                  Oorspronkelijk geplaatst door K2 Bekijk Berichten
                                  Wie vandaag de beste tuners zijn, weet ik niet. Maar van wat Apec jaren geleden met mijn 2.2 TDCi gedaan heeft was wel goed. Nog altijd tevreden van.
                                  Ondertussen 270.000 km zonder probleem.

                                  Trouwens van BR-Performance ook tevreden na een 8.000 km met gechipte V70.

                                  Proficiat!

                                  Welke auto eigenlijk? Mondeo? zoja, St Tdci?
                                  Mondeo uit die tijd vind ik eigenlijk een van de mooiste. Zoals Jeremy clarkson heeft gezegd: Altijd als ik in deze auto rijd, denk ik waarom moet ik een andere auto kopen?
                                  Die reed wel in een 3.0 V6.

                                  Comment


                                  • #37
                                    Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                                    Vraagje voor de tuners. Ik krijg een volledige Supersprint uitlaat op mijn Alfa Giulietta QV vanaf de turbo, dus met 100 cell's katalysator. Daarop wil ik dan vervolgens de software ook laten aanpassen. Op welke manier is de software dan anders dan eenzelfde auto met standaard uitlaat? M.a.w. waar kun je extra dingen aanpassen om de uitlaatlijn volledig tot zijn recht te laten komen?
                                    Ze kunnen uw motor meer warmte laten ontwikkelen om het zo simpel te zeggen.
                                    die warmte kan in een normaal systeem zo snel niet weg dus leggen ze het vermogen lager.
                                    ook de tegendruk zal verminderen als je een grotere diameter neemt. Maar vraag het eens aan een expert als die hier passeert

                                    Comment


                                    • #38
                                      Ok, dus het is simpelweg meer vermogen programmeren omdat de EGT lager kan blijven/blijft dus.

                                      Comment


                                      • #39
                                        Oorspronkelijk geplaatst door kefkie

                                        Neemt niet weg dat zijn GT's brol waren.

                                        Hahaha, eigenlijk snap ik het nog niet mrja....
                                        Wat ik veronderstel is dat je Ford gt's brol noemt?!?

                                        Dan weet ik niet wat een Mclaren mp4-12c is.....





                                        Die Ford GT klinkt gewoon buitenaards op 0:51 en van dat gepruttel op 1:00 krijgt ge kippenvel van.


                                        Of hier tegen een formule 3 racewagen....

                                        https://www.facebook.com/GTBOARD Formula 3 ex-Frentzen 400+ HP vs Ford GT Whipple 4LTwin ScrewSupercharger 850 HP


                                        Mercedes v8 AMG is helemaal niks tegen zo'n geluid.. Beste v8 is Amerikaanse v8's
                                        Last edited by ; 22/08/2013, 20:10.

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
                                          Succes.

                                          Sorry hoor meester. Ge weet ook nix deftigs terug te zeggen en dan begint maar over taal

                                          Neemt niet weg dat zijn GT's brol waren.
                                          En die dingen consumeerden 4 MPG, wat 70 l/100 km is...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X