Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Nee. Maar dat wil niet zeggen dat de tuning slecht is (ttz, ik had geen klagen over die van mij).
    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
    Audi S3 '02 sold => topic
    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
      Nee. Maar dat wil niet zeggen dat de tuning slecht is (ttz, ik had geen klagen over die van mij).
      @Ben: ik denk dat het bewijs van jouw ex-ibiza niet alleen op verschillende testbanken, maar tevens op de sprints wel degelijk bewezen is

@de rest : Vorige maand nog een dyno-day gehad met bijna allemaal getuunde wagens van verschillende tuners en de resultaten klopten toch wel redelijk tussen de verschillende testbanken, ik vermoed dan ook dat er nog weinig tuners zeuren met hun bank want met ondertussen een ca 30 testbanken in België kan je heel gemakkelijk elders gaan nameten.

Als een wagen origineel te weinig vermogen heeft, tja dan is men teleurgesteld en de testbank is dan al snel de zondebok, maar feit is gewoon dat heel wat atmosferische blokken te weinig vermogen hebben, denk maar aan RS4, M3 , .... aan de andere kant hebben sommige tdi's weer dan opgegeven , zeker in de winter ( meer zuurstof in de lucht en intercooler efficiënter ) !

groetjes
      Bruno

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Ahja, ze moeten voor speciallekes eerst iemand vinden die de file te koop heeft he.
        Ik kan je garanderen dat ik alle software zelf maak en ontwikkel, wat ik zelf niet kan, dat tunen we niet, er is dan ook geen sprake van dat BRP een file zouden aankopen/ruilen of samenwerken met een andere tuner !

Altijd welkom bij mij om dit met eigen ogen te kunnen zien.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          @Ben: ik denk dat het bewijs van jouw ex-ibiza niet alleen op verschillende testbanken, maar tevens op de sprints wel degelijk bewezen is

groetjes
          Bruno
          Idd
          Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
          Audi S3 '02 sold => topic
          Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
          Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Wat kost een dynorun bij een tuner?
            BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
              Neen, ik pleeg geen criminele feiten zoals chiptjoening.

Nogal logisch omdat de "verdachte" zich op geen enkele manier kan verweren en de meeste verhalen zeer eenzijdig zijn.
              (een garage doet overigens herstelwerken en geen strafbare feiten, en zullen zich derhalve niet zo snel op een forum begeven)

In dit topic kunnen die crimi's zich tenminste verweren.
              Ik denk toch dat ge niet kunt lezen:

3. Beschrijving probleem
              Beschrijf met concrete feiten wat het probleem is

vb: Ik kocht in januari 2010 een Toyota Prius bij deze handelaar. Omdat mijn gaspedaal plots bleef hangen, nam ik contact op met de handelaar om dit te laten herstellen onder garantie. Op 1 maart ging de auto hiervoor binnen, op 2 maart was het werk uitgevoerd. Op 4 maart kreeg ik een factuur voor het uitgevoerde werk, hoewel dit eigenlijk onder garantie valt.
              Voor zover ik uit uw relaas heb kunnen uitmaken, zijn het allemaal zeer vage feiten. Ge komt nooit tot de kern van de zaak (ook al beweert ge het tegendeel), alles blijft maar zeer vaag voor de lezers van het forum. Dat chiptuning niet legaal is op de openbare weg weet mijn kleine teen ook. Daarvoor heeft niemand uw preek nodig om dat te weten.
              Wat me enorm stoort in uw betoog zijn de vaak ongefundeerde (want ik lees ze nergens) persoonlijke beschuldigingen van bepaalde firma's en/of personen. Als ge dergelijke beschuldigingen maakt op een forum zou ik toch maar zien dat ge die tenminste kunt staven met keiharde feiten. Nogmaals, die ontbreken hier helemaal. Daardoor komt gij ongeloofwaardig over en niet de personen/firma's welke gij probeert onderuit te halen. Ge kunt dus misschien perfect de waarheid schrijven, ik zie daar niets van in dit topic staan.
              Als ik dan toch een vergelijk mag maken: ge zegt dat ze janetten zijn omdat ze een roos hemdje dragen. Er zijn genoeg mannen die een roos hemd dragen zonder janet te zijn. Maw ge levert geen bewijs dat ze zich geout hebben als janet, nog geeft ge beeldmateriaal dat ze iemand van hetzelfde geslacht aan het bekken zijn. En toch blijft ge roepen en tieren dat het janetten zijn.
              Voor iemand die de rechtspraak zo hoog in het vaandel draagt zijn dit maar magere vingerwijzingen en blijft het vrij duidelijk dat gij met bepaalde frustraties zit en niet DVX, noch BRP, noch een andere chiptuner welke door u zo geviseerd wordt.
              Ik ben eens benieuwd als men uw auto zou binnenstebuiten keren welke foute stukken er dan allemaal naar boven komen. Wie vrij is van zonde werpe de eerst steen, en iets vertelt mij dat gij niet vrij van zonden zijt.
              www.peugeotforum.be

Comment

• Zou de kid een Coyote hebben?
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• eerder een radardetector en omdat ik dat zeg is het waar
                  www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Wat kost een dynorun bij een tuner?
                    Meestal ligt dit rond de 50€. En ja, steeds met factuur ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                      eerder een radardetector en omdat ik dat zeg is het waar
                      Ook waar!!! want een Coyote is legaal...
                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                        serieus? bij apec vragen ze 125 voor nen 4x4..

Comment

Ideaal ast da maar is.
                          Eender met welke wagen en welk vermogen?
                          BMW X5 45e

Comment

• Ja, maar voorlopig zitten we met onze 2WD. Nieuw gebouw is met 4x4 gelinkt.

Comment

• Kzou de porsche eens willen laten meten .

No way dat die maar aan 400pk komt.
                              BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                Gij hebt de laatste 5 jaren op een andere planeet gewoond of zo ?
                                En gij hebt ne grote mond en geen ballen.
                                Als ge echt zo zeker van uw zaak zijt dan verteld ge gewoon wie ge zijt in plaats van anoniem de grote jan te PROBEREN uit hangen.

Comment

• Ik blijf erbij. Enkel chippen zonder aanpassing van de hardware (intercooler en dergelijke) is op termijn om problemen vragen.

De gewone chip is voor wannabe's. Snel 600 euro voor wat extra vermogen en dan janken als er iets stuk gaat.

Koop ofwel een krachtigere auto ofwel spendeer je wat extra geld om het fatsoenlijk te doen.

Nogmaals m'n voorbeeld: BMW PPK voor F30 330d: van 258 naar 286pk en van 560 naar 600Nm. In kit: intercooler, luchtinlaat, chip, groter remsysteem vooraan (gelijk aan 335xd). Dat voor 1700 euro.

Duur? AC Schnitzer vraagt 2000+ euro voor enkel een powerbox.

Ik verkocht vroeger Porsche remsystemen voor VAG. Sommige klanten vonden het te duur. Kochten een 10 zuiger brolsysteem, deden toertje nurburgring en de remmen stonden in brand. Tjah.

Op zo dingen bespaar je best niet.

Comment

Valt goed mee, zou ik ook wel eens willen doen met m'n eend, gewoon curieus hoeveel die effectief heeft.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                      Ik blijf erbij. Enkel chippen zonder aanpassing van de hardware (intercooler en dergelijke) is op termijn om problemen vragen.

De gewone chip is voor wannabe's. Snel 600 euro voor wat extra vermogen en dan janken als er iets stuk gaat.

Koop ofwel een krachtigere auto ofwel spendeer je wat extra geld om het fatsoenlijk te doen.

Nogmaals m'n voorbeeld: BMW PPK voor F30 330d: van 258 naar 286pk en van 560 naar 600Nm. In kit: intercooler, luchtinlaat, chip, groter remsysteem vooraan (gelijk aan 335xd). Dat voor 1700 euro.

Duur? AC Schnitzer vraagt 2000+ euro voor enkel een powerbox.

Ik verkocht vroeger Porsche remsystemen voor VAG. Sommige klanten vonden het te duur. Kochten een 10 zuiger brolsysteem, deden toertje nurburgring en de remmen stonden in brand. Tjah.

Op zo dingen bespaar je best niet.
                                      sorry, maar da's ook niet helemaal waar wat ge hier vertelt. Genoeg constructeurs bieden dezelfde motor aan met hetzelfde onderstel, met dezelfde remmen maar enkel softwarematig met ander vermogen aan. Als ik dan een 136/140 pk versie laat chiptunen naar een 180+ versie (welke de constructeur ook aanbiedt) dan ben ik een wannebe? En een grotere intercooler is ook niet altijd DE oplossing. Remmen: als ik de mijne laat doen, waar ga ik grotere remmen vinden? De constructeur biedt hetzelfde remsysteem aan voor alle versies en dat zijn vooraan toch grote schijven van 330mm. Ik kan misschien de schijven van een RCZ steken met 340mm, maar meer is niet te krijgen.
                                      www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                                        Valt goed mee, zou ik ook wel eens willen doen met m'n eend, gewoon curieus hoeveel die effectief heeft.
                                        Ge gaat last krijgen met gaja als je die eend mishandeld
                                        www.skodaforum.eu

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                          Ge gaat last krijgen met gaja als je die eend mishandeld

Maakt niet uit, alles in dit topic is toch illegaal

Comment

Working...
                                          X