Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
    Wizard, is nog steeds niet mogelijk. (jammer genoeg)
    Om het kort uit te leggen: de nieuwe ECU (motorcomputer) in de BMW reeksen (en anderen) heeft een nieuwe CPU (Infinion Tricore), deze CPU heeft een tuning protection net zoals alle andere auto's, het verschil is dat BMW nu een enorm moeilijke (2x32bit) beveiliging heeft op het allerlaagste niveau. Bijna onmogelijk om te kraken...
    Dus alle tuning van een F-reeks moet via powerbox gebeuren? Klopt het dan dat de ecu zich op termijn aan de powerbox aanpast en zodoende het effect minimaliseert?

Comment

• Verschrikkelijk lelijk tractor geluid...
      2011 Porsche Boxster S Black Edition

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stekki Bekijk Berichten
        Verschrikkelijk lelijk tractor geluid...
        Mijne klinkt toch wat anders hoor!

Comment

• Ja met die premium ford en premium diesel zeker!
          BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
            Mijne klinkt toch wat anders hoor!
            Als een tractor die op de helft van z'n poten loopt?

Comment

• Neen jakkel niet zoals uw ratelende diesel

Comment

Neen jakkel niet zoals uw ratelende diesel
                'Ratelende diesel' is een pleonasme. En vermits er in uw onderschrift ook iets met een 'D' instaat... .

Comment

• Wie zegt dat een diesel moet ratelen? De nieuwste diesels klinken meer op een benzine dan op een diesel.

Comment

• De nieuwste? Mijn C4 is ondertussen al 6 jaar oud, en die hoor je bijna niet!
                    Ik ken verschillende nieuwer diesels en zelfs benzines die meer lawaai maken.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                      Dus alle tuning van een F-reeks moet via powerbox gebeuren? Klopt het dan dat de ecu zich op termijn aan de powerbox aanpast en zodoende het effect minimaliseert?
                      ja dat klopt inderdaad en kan iedereen ook makkelijk zelf testen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door fuxhound Bekijk Berichten
                        http://suchen.mobile.de/auto-inserat...rt=ALSO_EXPORT

Foto's van bij Heinz en een grafiek van Br-performance.
                        Strage things are happening. En deze is getuned met Powerbox???

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          De nieuwste? Mijn C4 is ondertussen al 6 jaar oud, en die hoor je bijna niet!
                          Ik ken verschillende nieuwer diesels en zelfs benzines die meer lawaai maken.
                          1.6Hdi is een stil motortje maar niet echt betrouwbaar en krachtig.

Comment

• Wat zou er niet betrouwbaar zijn?
                            En wat bedoel je met niet krachtig?
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)

Comment

1.6Hdi is een stil motortje maar niet echt betrouwbaar en krachtig.
                              zever
                              www.peugeotforum.be

Comment

• Als je genoeg zoekt, kan je over elke auto wel iets vinden. Er zouden ook problemen zijn geweest met de motor van de BMW e87 120d, terwijl ik nooit last heb gehad gedurende 6 jaar. Zelfs nooit olie moeten bijvullen.

Comment

• Tot op heden geen problemen, en dat gaan we ook zo houden.
                                  Probleem in het verleden was vooral een tekort aan olie, maar tegenwoordig word er gewoon meer olie in die blokjes gedaan, dus dat probleem zou niet meer mogen voorkomen.

Maar dan nog mijn andere vraag Ford-Power
                                  Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                  En wat bedoel je met niet krachtig?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                                    Wizard, is nog steeds niet mogelijk. (jammer genoeg)
                                    Om het kort uit te leggen: de nieuwe ECU (motorcomputer) in de BMW reeksen (en anderen) heeft een nieuwe CPU (Infinion Tricore), deze CPU heeft een tuning protection net zoals alle andere auto's, het verschil is dat BMW nu een enorm moeilijke (2x32bit) beveiliging heeft op het allerlaagste niveau. Bijna onmogelijk om te kraken...
                                    Is een powerbox van bv racechip geen oplossing, daar halen ze toch ook mooie waarden mee als je hun site mag geloven. Ik heb eergisteren nog gebeld naar Apec en volgens hen is het nog een kwestie van een paar weken. Ik ga het zeker overwegen voor 530d.

Comment

• Int3x0r.als je al 1.6hdi ingeeft komt automatisch het woord probleem te voorschijn. Dus ik heb 5sec getypt en direct al 10 talle site's gevonden. Mijn familielid had ook deze motor. 2 maal brandstofpomp moeten vervangen.

Comment

Working...
                                      X