Oorspronkelijk geplaatst door krikkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenMijn zoon spaart voor een Ford Fiesta St (2.0Duratec zonder turbo 150pk) zegt dat hij daar ook vanalles mee gaat doen, cosworth onderdelen enzo haha..
Zijn mods waren BMC filter, Milltek volledige lijn incl collector, unichip en dit kwam op +-175pk uit.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Wat ik niet goed snap, is die constante need for more power.
Op een bepaald punt is het ook niet meer aangenaam rijden en als je er dan je hoofdje niet bij hebt, is een ongeval snel gebeurd...
Een wagen met een uitstekende grip/baanligging/handling/remmen maakt al snel een paar 100pks goed... tov een gewone wagen en bestuurder die met het dubbele vermogen niet overweg kunnen.
Das allemaal leuk en wel voor stoplichtsprintjes, maar van zodra je echt gaat rijden, zou ik wel weten wat m'n voorkeur heeft...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendenk dat je met zo'n getunede ford GT trouwens niet veel stoplichtsprintjes zult moeten trekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtendenk dat je met zo'n getunede ford GT trouwens niet veel stoplichtsprintjes zult moeten trekken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom ni? BR-performance en al die andere uitstekende chiptuners doen dat volgens mij toch ook?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWaarom ni? BR-performance en al die andere uitstekende chiptuners doen dat volgens mij toch ook?
Probleem met Akrapovic is echter dat het geen zuiver titanium is, het is een goedkope legering met redelijk laag titanium gehalte en is dan ook moeilijk te lassen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenZoveel vermogen in een S-Max is dat nog een beetje handelbaar ?...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten500Nm is absoluut de limiet. Maar natuurlijk, slijtage hangt af van rijstijl. Veel mensen die een oude 2.0Tdci en een oude 2.2Tdci hebben gechipt, die zitten nu al over de 300 000Km zonder problemen. Voor de nieuwere motor zal dat wel hetzelfde zijn..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenBlijkbaar niet, aangezien er geen reacties op komen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIk moet wel mijn schijven en remblokken vervangen. (Daar komen de grote kosten al.....)
Is het beter om de oliebeurt ook vroeger te gaan?
Om de 15 000km ipv 20 000?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk BerichtenVraagje voor de tuners. Ik krijg een volledige Supersprint uitlaat op mijn Alfa Giulietta QV vanaf de turbo, dus met 100 cell's katalysator. Daarop wil ik dan vervolgens de software ook laten aanpassen. Op welke manier is de software dan anders dan eenzelfde auto met standaard uitlaat? M.a.w. waar kun je extra dingen aanpassen om de uitlaatlijn volledig tot zijn recht te laten komen?
Comment
-
Mijn Citroën C4 moet op papier ook om de 20.000km gaan, maar ik ga ook wel wat sneller.
Ik doe hem om de 15.000km binnen, nu moet hij ook gaan, maar de persoon die het onderhoud doet (niet in een officiele garage, maar bij een kennis) is momenteel ziek dus zal het voor volgende week zijn.
Eens goed doortrekken doe ik maar af en toe, verder rij ik vrij rustig (probeer ook zo zuinig mogelijk te rijden), en echt korte afstanden doe ik heel weinig.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDie motoren zijn wel compleet anders, de oude zijn van Ford zelf en de nieuwe zijn van PSA. Maar dat wist je wellicht al? En ja, die oude blokken zijn wat betreft de motor zelf enorm bulletproof. Het zijn de aanbouwdelen die voor de problemen zorgen, zoals injectoren/DMV.
Injectoren en DMF's zijn zowat de enige problemen bij Ford. Maar anderzijds als je goede diesel tankt dan zal je daar geen problemen mee hebben. EGR eens zuivermaken om de 100 000 zal ook veel goeds doen.
Maar voor de rest, zijn het erg betrouwbare motoren bij het opvoeren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenTuurlijk, anders zou er geen 2.0 EcoBoost 240pk te koop zijn.
2.0Ecoboost 240pk heeft 340Nm en die van mij 440Nm. Dus das een STUK meer! Ik heb er wel veel ''problemen'' in de regen mee en dat in 3e versnelling.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIn Sint-Truiden zelf zit niemand die dat doet, of toch niet waar ik weet van heb. Het dichtstbijzijnde zal Houthalen-Helchteren zijn bij AEP Tuning.
Ben er wel al enkele tegen gekomen, namelijk AEP (die jij ook opnoemt), ATM en CTH.
Maar ATM en AEP dat blijkt gewoon dezelfde te zijn, want op beide sites staat het zelfde adres, begrijp niet waarom die onder twee verschillende namen werken
CTH zit in Overpelt.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenKoppel is belangrijker bij het ''onder controle houden''
2.0Ecoboost 240pk heeft 340Nm en die van mij 440Nm. Dus das een STUK meer! Ik heb er wel veel ''problemen'' in de regen mee en dat in 3e versnelling.BMW X5 45e
Comment
Comment