Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
    Die persoon in de Koeningsegg kan gewoon niet rijden, wa ne dwaas
    Meer centen dan verstand, dat is duidelijk...

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
      Mijn zoon spaart voor een Ford Fiesta St (2.0Duratec zonder turbo 150pk) zegt dat hij daar ook vanalles mee gaat doen, cosworth onderdelen enzo haha..
      Maat van mij heeft eentje gehad. Eerste dat je moet doen is de originele luchtfilter vervangen door een kelk van K&N of BMC of zo. Het originele systeem is echt niet goed en de meeste halen totaal hun 150pk niet, meestal schommelt het rond de 140pk.
      Zijn mods waren BMC filter, Milltek volledige lijn incl collector, unichip en dit kwam op +-175pk uit.
      Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
      Audi S3 '02 sold => topic
      Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
      Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

      Comment


      • #83
        Wat ik niet goed snap, is die constante need for more power.

        Op een bepaald punt is het ook niet meer aangenaam rijden en als je er dan je hoofdje niet bij hebt, is een ongeval snel gebeurd...

        Een wagen met een uitstekende grip/baanligging/handling/remmen maakt al snel een paar 100pks goed... tov een gewone wagen en bestuurder die met het dubbele vermogen niet overweg kunnen.

        Das allemaal leuk en wel voor stoplichtsprintjes, maar van zodra je echt gaat rijden, zou ik wel weten wat m'n voorkeur heeft...
        Last edited by ; 23/08/2013, 14:04.

        Comment


        • #84
          denk dat je met zo'n getunede ford GT trouwens niet veel stoplichtsprintjes zult moeten trekken.
          BMW X5 45e

          Comment


          • #85
            Efkes een bericht plaatsen dat iets met de titel te maken heeft.

            Heb goei dings gehoord over ASD Chiptuning en heb zelf met AEP chiptuning baas gebabbeld en die kwam zeer bekwaam en eerlijk over.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
              denk dat je met zo'n getunede ford GT trouwens niet veel stoplichtsprintjes zult moeten trekken.
              Of een pomp aan elk licht

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                denk dat je met zo'n getunede ford GT trouwens niet veel stoplichtsprintjes zult moeten trekken.
                Inderdaad, tegen dat die banden grip gevonden hebben, is het terug rood...

                Comment


                • #88
                  Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Waarom ni? BR-performance en al die andere uitstekende chiptuners doen dat volgens mij toch ook?
                  Titanium lassen doen we niet. Veel te duur proces ;-)

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    Waarom ni? BR-performance en al die andere uitstekende chiptuners doen dat volgens mij toch ook?
                    Voor Titanium, dat lassen we zelf niet , hiervoor werken we samen met een gespecialiseerde firma, het lassen zelf gebeurd in een speciale kamer gevuld met inert gas, heb zelf 2 decats laten maken uit titanium, is wel super duur ( vergelijk het met Akrapovic op maat ).

                    Probleem met Akrapovic is echter dat het geen zuiver titanium is, het is een goedkope legering met redelijk laag titanium gehalte en is dan ook moeilijk te lassen.

                    Comment


                    • #90
                      Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                      Zoveel vermogen in een S-Max is dat nog een beetje handelbaar ?...
                      Tuurlijk, anders zou er geen 2.0 EcoBoost 240pk te koop zijn.

                      Comment


                      • #91
                        Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        500Nm is absoluut de limiet. Maar natuurlijk, slijtage hangt af van rijstijl. Veel mensen die een oude 2.0Tdci en een oude 2.2Tdci hebben gechipt, die zitten nu al over de 300 000Km zonder problemen. Voor de nieuwere motor zal dat wel hetzelfde zijn..
                        Die motoren zijn wel compleet anders, de oude zijn van Ford zelf en de nieuwe zijn van PSA. Maar dat wist je wellicht al? En ja, die oude blokken zijn wat betreft de motor zelf enorm bulletproof. Het zijn de aanbouwdelen die voor de problemen zorgen, zoals injectoren/DMV.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Blijkbaar niet, aangezien er geen reacties op komen
                          In Sint-Truiden zelf zit niemand die dat doet, of toch niet waar ik weet van heb. Het dichtstbijzijnde zal Houthalen-Helchteren zijn bij AEP Tuning.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                            Ik moet wel mijn schijven en remblokken vervangen. (Daar komen de grote kosten al.....)

                            Is het beter om de oliebeurt ook vroeger te gaan?

                            Om de 15 000km ipv 20 000?
                            Tuurlijk is dat beter, frituurolie ziet er ook beter uit na 5 bakbeurten dan na 10 bakbeurten hé. Ikzelf ga om de 10.000km op onderhoud ipv de voorgeschreven 20.000km. Kost op het einde van de rit een stuk meer maar als je van plan bent de wagen lang te houden is het zeker een goeie investering. Ik heb afgelopen dinsdag nog gepraat met de mekanieker die het onderhoud deed en die zei zelf dat 20.000km toch veel was. En ja, als je er bij stilstaat: dat is de halve wereld rond met dezelfde olie hé... Ik heb destijds de beslissing genomen om te kiezen voor 10.000km omdat ik: A: sportief rijd (met warme motor natuurlijk) en B: veel korte stukken doe (definitie "korte rit" volgens Ford = minder dan 16,XXkm)
                            Last edited by ; 24/08/2013, 20:48. Reden: Typfout

                            Comment


                            • #94
                              Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
                              Vraagje voor de tuners. Ik krijg een volledige Supersprint uitlaat op mijn Alfa Giulietta QV vanaf de turbo, dus met 100 cell's katalysator. Daarop wil ik dan vervolgens de software ook laten aanpassen. Op welke manier is de software dan anders dan eenzelfde auto met standaard uitlaat? M.a.w. waar kun je extra dingen aanpassen om de uitlaatlijn volledig tot zijn recht te laten komen?
                              Iemand verder nog? Of is de conclusie dat er door de lagere EGT simpelweg meer vermogen geprogrammeerd kan worden het enige en volledige antwoord?

                              Comment


                              • #95
                                Mijn Citroën C4 moet op papier ook om de 20.000km gaan, maar ik ga ook wel wat sneller.
                                Ik doe hem om de 15.000km binnen, nu moet hij ook gaan, maar de persoon die het onderhoud doet (niet in een officiele garage, maar bij een kennis) is momenteel ziek dus zal het voor volgende week zijn.

                                Eens goed doortrekken doe ik maar af en toe, verder rij ik vrij rustig (probeer ook zo zuinig mogelijk te rijden), en echt korte afstanden doe ik heel weinig.
                                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                Comment


                                • #96
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                  Die motoren zijn wel compleet anders, de oude zijn van Ford zelf en de nieuwe zijn van PSA. Maar dat wist je wellicht al? En ja, die oude blokken zijn wat betreft de motor zelf enorm bulletproof. Het zijn de aanbouwdelen die voor de problemen zorgen, zoals injectoren/DMV.
                                  Ja, die zijn erg bulletproof maar dat hoor je ook ''letterlijk''. Als die van PSA/Ford ook zo zijn moeten we nog afwachten. Maar er zijn nog geen problemen vermeld.
                                  Injectoren en DMF's zijn zowat de enige problemen bij Ford. Maar anderzijds als je goede diesel tankt dan zal je daar geen problemen mee hebben. EGR eens zuivermaken om de 100 000 zal ook veel goeds doen.
                                  Maar voor de rest, zijn het erg betrouwbare motoren bij het opvoeren

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                    Tuurlijk, anders zou er geen 2.0 EcoBoost 240pk te koop zijn.
                                    Koppel is belangrijker bij het ''onder controle houden''

                                    2.0Ecoboost 240pk heeft 340Nm en die van mij 440Nm. Dus das een STUK meer! Ik heb er wel veel ''problemen'' in de regen mee en dat in 3e versnelling.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                                      In Sint-Truiden zelf zit niemand die dat doet, of toch niet waar ik weet van heb. Het dichtstbijzijnde zal Houthalen-Helchteren zijn bij AEP Tuning.
                                      In Sint-Truiden is er idd geen, dat weet ik al.

                                      Ben er wel al enkele tegen gekomen, namelijk AEP (die jij ook opnoemt), ATM en CTH.

                                      Maar ATM en AEP dat blijkt gewoon dezelfde te zijn, want op beide sites staat het zelfde adres, begrijp niet waarom die onder twee verschillende namen werken
                                      CTH zit in Overpelt.
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • #99
                                        Ja, ratelen doen ze wel. De PSA blokken klinken verfijnder. EGR klep is bij mij in maart vervangen bij 64.XXX km. Veel te snel maar soit... Hoeveel km's heb jij trouwens als je spreekt over nieuwe remschijven? Of heb je ze een beetje mishandeld?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Koppel is belangrijker bij het ''onder controle houden''

                                          2.0Ecoboost 240pk heeft 340Nm en die van mij 440Nm. Dus das een STUK meer! Ik heb er wel veel ''problemen'' in de regen mee en dat in 3e versnelling.
                                          Ge moet dan eens michelin pilot sports of super sports steken. Banden met een PAK grip.
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X