Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenJa, ratelen doen ze wel. De PSA blokken klinken verfijnder. EGR klep is bij mij in maart vervangen bij 64.XXX km. Veel te snel maar soit... Hoeveel km's heb jij trouwens als je spreekt over nieuwe remschijven? Of heb je ze een beetje mishandeld?
Niet gezuiverd? ik heb de blokken al vervangen bij 60 000Km en nu de schijven gaan volgend jaar maart vervangen worden. dus rond 75 000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenGe moet dan eens michelin pilot sports of super sports steken. Banden met een PAK grip.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenIn Sint-Truiden is er idd geen, dat weet ik al.
Ben er wel al enkele tegen gekomen, namelijk AEP (die jij ook opnoemt), ATM en CTH.
Maar ATM en AEP dat blijkt gewoon dezelfde te zijn, want op beide sites staat het zelfde adres, begrijp niet waarom die onder twee verschillende namen werken
CTH zit in Overpelt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDie problemen in de regen/glad wegdek heb ik ook, gelukkig helpt de TC een handje.
Wel bij nat eh! Bij droog als ik ruw aangrijp en accelereer dan in 1e 100% 2e 60% en 3e BONK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenMisschien werken ze samen om de kosten te drukken? Testbank kost geld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenEGR Vervangen?!?
Niet gezuiverd? ik heb de blokken al vervangen bij 60 000Km en nu de schijven gaan volgend jaar maart vervangen worden. dus rond 75 000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIk heb hem eerst gereinigd, maar dat bracht geen soelaas. Op de 2.2TDCi euro 4 zit een electronisch gestuurde EGR klep in tegenstelling tot de vacuumgestuurde kleppen bij de euro 3 motoren. Wellicht defect aan de sturing dus. Heb dan maar een nieuwe gekocht. Niet bij de Ford dealer voor 396 euro maar wel via Ebay bij de Jaguar garage in Hull (UK) voor 200 euro (verzending inbegrepen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenAh ja, nu hopen dat ik er maar geen problemen mee ga krijgen. Want die van mij zal wel een pak meer kosten (euro5). Afdoppen van Egr zal zeker niet gaan eh?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenDuurder dan de mijne zal het niet zijn vermoed ik, omdat het niet de euronorm is die het duur maakt. Wel gewoon het feit of het een vacuumgestuurde of electronisch gestuurde klep is. Afdoppen gaat niet mechanisch, (deels) dichtzetten via software gaat soms wel.
Comment
-
Zo'n plaatje kan werken maar het kan ook niet werken, het is giswerk... Heb al mensen geweten die hun plaatje diverse keren doorboorden (zoals een zoutvaatje) en nog ging het motorlampje branden. Hangt er juist vanaf hoeveel "flow" de sensor moet meten om geen foutmelding te geven. Iemand die ik ken heeft simpelweg zijn vacuumslangetje losgetrokken waardoor de klep dus ook niet meer werkt, maar heeft nu wel constant het motorlampje branden. Op zich kan dat geen kwaad (al zou ik me daar erg aan storen), maar als het dus zou gaan branden omwille van een ander probleem zie je het dus niet meer... En daarom leest hij zijn wagen wekelijks uit met de OBD scanner. Ieder zijn ding, maar ik zou eraf blijven. En wat dat lawaai betreft, geen idee of dat die klep is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenBij mij hangt af op hoeveel boost ik rij. Dus als ik op 2500toeren indruk dan sta ik in overboost en slippen ze. Maar als ik laag begin dan slippen die net niet in 3e, wel in 2e.
Wel bij nat eh! Bij droog als ik ruw aangrijp en accelereer dan in 1e 100% 2e 60% en 3e BONK.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk BerichtenIk zou dan precies wel adviseren om bij het olie verversen van een GETUNEDE (om ontopic te blijven) Ford motor zeker een degelijke merkolie te gebruiken. Weet niet of BP zoiets in zijn range heeft.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk BerichtenIn NL zit er ook een tuner waar ik veel goeds van hoor op het Skoda forum.
http://www.jdengineering.nl/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWel hoor ik meestal een klep open en dichtgaan als ik de motor uitzet. Is dat die EGR klep?Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenEGR Vervangen?!?
Niet gezuiverd? ik heb de blokken al vervangen bij 60 000Km en nu de schijven gaan volgend jaar maart vervangen worden. dus rond 75 000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk BerichtenIk dacht dat dit topic over Chiptuners ging en nie over de zoveelste verheerlijking van fort.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichtenzitten we weer on topic
En dan nog met de beste aanbeveling voor een VAG wagen, het is een eindje rijden maar die mannen hebben toch wel een pak know how om het zo te zeggen.
Comment
Comment