Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Koppel is belangrijker bij het ''onder controle houden''

    2.0Ecoboost 240pk heeft 340Nm en die van mij 440Nm. Dus das een STUK meer! Ik heb er wel veel ''problemen'' in de regen mee en dat in 3e versnelling.
    Die problemen in de regen/glad wegdek heb ik ook, gelukkig helpt de TC een handje.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
      Ja, ratelen doen ze wel. De PSA blokken klinken verfijnder. EGR klep is bij mij in maart vervangen bij 64.XXX km. Veel te snel maar soit... Hoeveel km's heb jij trouwens als je spreekt over nieuwe remschijven? Of heb je ze een beetje mishandeld?
      EGR Vervangen?!?
      Niet gezuiverd? ik heb de blokken al vervangen bij 60 000Km en nu de schijven gaan volgend jaar maart vervangen worden. dus rond 75 000.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
        Ge moet dan eens michelin pilot sports of super sports steken. Banden met een PAK grip.
        Misschien de volgende komen er Michelin pilot sports op. Nu sta ik op Primacy 3's. De allernieuwste band van Michelin die de Michelin primacy hp vervangt.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
          In Sint-Truiden is er idd geen, dat weet ik al.

          Ben er wel al enkele tegen gekomen, namelijk AEP (die jij ook opnoemt), ATM en CTH.

          Maar ATM en AEP dat blijkt gewoon dezelfde te zijn, want op beide sites staat het zelfde adres, begrijp niet waarom die onder twee verschillende namen werken
          CTH zit in Overpelt.
          Misschien werken ze samen om de kosten te drukken? Testbank kost geld

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
            Die problemen in de regen/glad wegdek heb ik ook, gelukkig helpt de TC een handje.
            Bij mij hangt af op hoeveel boost ik rij. Dus als ik op 2500toeren indruk dan sta ik in overboost en slippen ze. Maar als ik laag begin dan slippen die net niet in 3e, wel in 2e.
            Wel bij nat eh! Bij droog als ik ruw aangrijp en accelereer dan in 1e 100% 2e 60% en 3e BONK.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
              Misschien werken ze samen om de kosten te drukken? Testbank kost geld
              Joint venture misschien . Ik zou ook niet naar CTH gaan. Bij de eigenaar van een 2.0Ecoboost S-max hadden ze iets verkeerd geprogrammerd en de klep van de turbo was kapot gegaan of werkte niet. Turbo draaide dus overtoeren en de computer merkt dat en ging in ''limp mode''. Nu bij Br-performance gegaan en geen enkel probleem.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                EGR Vervangen?!?
                Niet gezuiverd? ik heb de blokken al vervangen bij 60 000Km en nu de schijven gaan volgend jaar maart vervangen worden. dus rond 75 000.
                Ik heb hem eerst gereinigd, maar dat bracht geen soelaas. Op de 2.2TDCi euro 4 zit een electronisch gestuurde EGR klep in tegenstelling tot de vacuumgestuurde kleppen bij de euro 3 motoren. Wellicht defect aan de sturing dus. Heb dan maar een nieuwe gekocht. Niet bij de Ford dealer voor 396 euro maar wel via Ebay bij de Jaguar garage in Hull (UK) voor 200 euro (verzending inbegrepen)

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                  Ik heb hem eerst gereinigd, maar dat bracht geen soelaas. Op de 2.2TDCi euro 4 zit een electronisch gestuurde EGR klep in tegenstelling tot de vacuumgestuurde kleppen bij de euro 3 motoren. Wellicht defect aan de sturing dus. Heb dan maar een nieuwe gekocht. Niet bij de Ford dealer voor 396 euro maar wel via Ebay bij de Jaguar garage in Hull (UK) voor 200 euro (verzending inbegrepen)
                  Ah ja, nu hopen dat ik er maar geen problemen mee ga krijgen. Want die van mij zal wel een pak meer kosten (euro5). Afdoppen van Egr zal zeker niet gaan eh?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    Ah ja, nu hopen dat ik er maar geen problemen mee ga krijgen. Want die van mij zal wel een pak meer kosten (euro5). Afdoppen van Egr zal zeker niet gaan eh?
                    Duurder dan de mijne zal het niet zijn vermoed ik, omdat het niet de euronorm is die het duur maakt. Wel gewoon het feit of het een vacuumgestuurde of electronisch gestuurde klep is. Afdoppen gaat niet mechanisch, (deels) dichtzetten via software gaat soms wel.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Duurder dan de mijne zal het niet zijn vermoed ik, omdat het niet de euronorm is die het duur maakt. Wel gewoon het feit of het een vacuumgestuurde of electronisch gestuurde klep is. Afdoppen gaat niet mechanisch, (deels) dichtzetten via software gaat soms wel.
                      ah, ok. Maar dichtzetten met een 5-6mm gaatje in plaatje gaat toch wel? Beste is denk ik gewoon dat ik het zo laat zoals het is. Wel hoor ik meestal een klep open en dichtgaan als ik de motor uitzet. Is dat die EGR klep?

                      Comment


                      • Zo'n plaatje kan werken maar het kan ook niet werken, het is giswerk... Heb al mensen geweten die hun plaatje diverse keren doorboorden (zoals een zoutvaatje) en nog ging het motorlampje branden. Hangt er juist vanaf hoeveel "flow" de sensor moet meten om geen foutmelding te geven. Iemand die ik ken heeft simpelweg zijn vacuumslangetje losgetrokken waardoor de klep dus ook niet meer werkt, maar heeft nu wel constant het motorlampje branden. Op zich kan dat geen kwaad (al zou ik me daar erg aan storen), maar als het dus zou gaan branden omwille van een ander probleem zie je het dus niet meer... En daarom leest hij zijn wagen wekelijks uit met de OBD scanner. Ieder zijn ding, maar ik zou eraf blijven. En wat dat lawaai betreft, geen idee of dat die klep is.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                          Bij mij hangt af op hoeveel boost ik rij. Dus als ik op 2500toeren indruk dan sta ik in overboost en slippen ze. Maar als ik laag begin dan slippen die net niet in 3e, wel in 2e.
                          Wel bij nat eh! Bij droog als ik ruw aangrijp en accelereer dan in 1e 100% 2e 60% en 3e BONK.
                          Normaal gezien heb je na tuning geen overboostfunctie meer. Rond de 2500 zal je gewoon veel koppel hebben waardoor je wielen meteen doorslippen, en lager in toeren heb je dat dus niet. Ikzelf merk dat ook goed, ik rijd in 3de aan 1500rpm de rotonde af, geef gas en ergens +2000rpm beginnen de wielen dan te spinnen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                            Ik zou dan precies wel adviseren om bij het olie verversen van een GETUNEDE (om ontopic te blijven) Ford motor zeker een degelijke merkolie te gebruiken. Weet niet of BP zoiets in zijn range heeft.
                            OEM Ford olie voldoet wel denk ik, en is ook niet zo duur. Er zijn zelfs kant-en-klare OEM onderhoudspakketten te vinden op Ebay.

                            Comment


                            • Ik dacht dat dit topic over Chiptuners ging en nie over de zoveelste verheerlijking van fort.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                In NL zit er ook een tuner waar ik veel goeds van hoor op het Skoda forum.

                                http://www.jdengineering.nl/
                                zitten we weer on topic
                                www.skodaforum.eu

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                  Wel hoor ik meestal een klep open en dichtgaan als ik de motor uitzet. Is dat die EGR klep?
                                  Dat is de smoorklep. Deze zit in het inlaatkanaal en dient om de motor af te leggen.
                                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                  Audi S3 '02 sold => topic
                                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                    EGR Vervangen?!?
                                    Niet gezuiverd? ik heb de blokken al vervangen bij 60 000Km en nu de schijven gaan volgend jaar maart vervangen worden. dus rond 75 000.
                                    Is 't al? Ik heb eens 575.000km met originele blokken en die hadden nog 45% over. Enige reden dat die niet meer gebruikt worden is dat ik toen crashte!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                      Ik dacht dat dit topic over Chiptuners ging en nie over de zoveelste verheerlijking van fort.
                                      Fort Boyard, wat een leuk tv spel was me dat seg Jeugdsentiment!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Snelle Bekijk Berichten
                                        zitten we weer on topic

                                        En dan nog met de beste aanbeveling voor een VAG wagen, het is een eindje rijden maar die mannen hebben toch wel een pak know how om het zo te zeggen.

                                        Comment


                                        • Maar zijn die ondertussen al niet bijgebeend? Ik bedoel: Jeroen Dik is een pionier om het zo te zeggen, maar bijvoorbeeld DVX is toch ook een VAG specialist of ben ik mis?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X