Oorspronkelijk geplaatst door dixie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenwelke tuners zijn dan zo'n kopers?
want jullie/br/al die zeggen zelf de schrijver te zijn. Waar zitten dan de kopers?Last edited by Alfa-Beemer; 29/08/2013, 05:09.U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenIk kreeg dat gevoel toen ik in Aalst langs ging2011 Porsche Boxster S Black Edition
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenWelke glazen bol gebruik jij hiervoor ?
Comment
-
Eigenlijk zet ik er persoonlijk niets mee in wanneer een standaard, veilige map aangeboden wordt door een tuner. Toch niet wanneer de prijzen er ook naar zijn, dus laat ons zeggen max. 300 euro. Ik vind het echter wel jammer wanneer je dan tot 500 - 600 euro gaat betalen omdat je door de marketingstrategie van de desbetreffende tuner denkt een perfecte mapping op maat te bekomen voor je wagen. Feit is gewoon dat een "tuning op maat" een ruim begrip is. In wezen is elke mapping op maat gemaakt voor een bepaalde wagen, want die ene map is speciaal geschreven voor pakweg een 1.9 TDI PD 130pk en de andere voor een 1.9 TDI 90pk om nu maar een voorbeeld te geven. En daar is dus ook niets mis mee, dat doet elke auto constructeur uiteindelijk ook. Elke S-Max 2.0 TDCi 163pk die in Genk van de band rolt heeft toch ook identiek dezelfde software steken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenEigenlijk zet ik er persoonlijk niets mee in wanneer een standaard, veilige map aangeboden wordt door een tuner. Toch niet wanneer de prijzen er ook naar zijn, dus laat ons zeggen max. 300 euro. Ik vind het echter wel jammer wanneer je dan tot 500 - 600 euro gaat betalen omdat je door de marketingstrategie van de desbetreffende tuner denkt een perfecte mapping op maat te bekomen voor je wagen. Feit is gewoon dat een "tuning op maat" een ruim begrip is. In wezen is elke mapping op maat gemaakt voor een bepaalde wagen, want die ene map is speciaal geschreven voor pakweg een 1.9 TDI PD 130pk en de andere voor een 1.9 TDI 90pk om nu maar een voorbeeld te geven. En daar is dus ook niets mis mee, dat doet elke auto constructeur uiteindelijk ook. Elke S-Max 2.0 TDCi 163pk die in Genk van de band rolt heeft toch ook identiek dezelfde software steken.
Kheb ers al gezien die ipv 163pk 168pk hebben. Tis misschien dezelfde software maar waarom heeft de ene dan meer dan de andere?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk BerichtenBluefin en dergelijke, is dat iets goed?
Comment
-
Bon, laat ons eens een kat een kat noemen: WIE schrijft zelf zijn software en wie koopt ze aan? En wie zijn dan de belangrijkste aanbieders van remap-software want iemand moet het toch ooit ontwikkeld hebben nietwaar. Ik vermoed dat de meeste tuningfiles uit het buitenland komen.
Ik geloof er persoonlijk geen fluit van dat tuners ALLE software die ze aanbieden (meeste doen zo goed als alle merken) zelf geschreven hebben, hoewel sommigen dit wel durven beweren. IEDEREEN koopt minstens een deel aan en/of specialiseert zich in het beste geval op enkele merken of motorisaties.
Daar is wat mij betreft niets verkeerd mee maar je moet het wel eerlijk communiceren naar je klanten toe.2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenIrritant op welke manier?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk BerichtenBon, laat ons eens een kat een kat noemen: WIE schrijft zelf zijn software en wie koopt ze aan? En wie zijn dan de belangrijkste aanbieders van remap-software want iemand moet het toch ooit ontwikkeld hebben nietwaar. Ik vermoed dat de meeste tuningfiles uit het buitenland komen.
Ik geloof er persoonlijk geen fluit van dat tuners ALLE software die ze aanbieden (meeste doen zo goed als alle merken) zelf geschreven hebben, hoewel sommigen dit wel durven beweren. IEDEREEN koopt minstens een deel aan en/of specialiseert zich in het beste geval op enkele merken of motorisaties.
Daar is wat mij betreft niets verkeerd mee maar je moet het wel eerlijk communiceren naar je klanten toe.
Files van gehackte servers zijn dan weer aan dumingprijzen te vinden in het oostblok.
Tegenwoordig noemt zich iedere "garagist", "uitlaat-center" of "bandencentrale" zichzelf "ingenieur".
Die met de grootste mond noemen zich dan "IT-software-ingenieur" en hebben zelf heel hun leven copy-paste gedaan. Laat me niet lachen zeg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanusElk zijn goesting, maar ik vind dienen Focus luid maar niet mooi klinken.
Trouwens, waarom ''bijna'' dezelfde onderschrift als mij?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenKomt initieel allemaal uit Duitsland. Wordt trouwens overal aangeboden.
Files van gehackte servers zijn dan weer aan dumingprijzen te vinden in het oostblok.
Tegenwoordig noemt zich iedere "garagist", "uitlaat-center" of "bandencentrale" zichzelf "ingenieur".
Die met de grootste mond noemen zich dan "IT-software-ingenieur" en hebben zelf heel hun leven copy-paste gedaan. Laat me niet lachen zeg.
Gehackte servers van wie? Van de ontwikkelaars?
Dus zo goed als alle tuningfiles die in België circuleren bij om het even welke aanbieder zijn identiek?2.0 JTDm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichteneindelijk iemand met een on-topic antwoord op mijn vraag
Gehackte servers van wie? Van de ontwikkelaars?
Dus zo goed als alle tuningfiles die in België circuleren bij om het even welke aanbieder zijn identiek?
In die tijden was (en nu nog) de beveiliging niet zo erg versleuteld.
Files zijn inderdaad identiek hetzelfde.
Uitgenomen die van prutsers (ook een héle grote groep) die dan weer duur worden verkocht (zogezegd super en zélf geschreven) maar van slechte kwaliteit zijn.
Besluit : Iedereen blaast het hardst van zijnen toren, maar voor de klant is het een kwestie van puur geluk te hebben WELKE file op zijne auto wordt geplaatst.
Dat kan dus een goede file zijn voor weinig geld die zogezegd zélf geschreven is OF een slechte file voor véél geld die zogezegd zelf geschreven is.
Je weet het eigenlijk pas als het te laat is....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenO.a. de ontwikkelaars, en ook van hun afnemers/klanten die deze op hun beurt weer online plaatsten aan lagere prijzen.
In die tijden was (en nu nog) de beveiliging niet zo erg versleuteld.
Files zijn inderdaad identiek hetzelfde.
Uitgenomen die van prutsers (ook een héle grote groep) die dan weer duur worden verkocht (zogezegd super en zélf geschreven) maar van slechte kwaliteit zijn.
Besluit : Iedereen blaast het hardst van zijnen toren, maar voor de klant is het een kwestie van puur geluk te hebben WELKE file op zijne auto wordt geplaatst.
Dat kan dus een goede file zijn voor weinig geld die zogezegd zélf geschreven is OF een slechte file voor véél geld die zogezegd zelf geschreven is.
Je weet het eigenlijk pas als het te laat is....
Ja maar worden die file's niet ingeladen en dan nog eens op maat herschreven?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenJa maar worden die file's niet ingeladen en dan nog eens op maat herschreven?
Comment
-
Misschien schrijven autofabrikanten de software zelf, smijten deze het net op onder het mom vanIT-tuning software-ingenieurs, in de hoop dat er veel van hun klanten met auto's onder garantie erin trappen zodat deze klanten bij pech alles zelf moeten betalen?
Heb ik fantasie of wa?
Comment
Comment