Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
    Elke S-Max 2.0 TDCi 163pk die in Genk van de band rolt heeft toch ook identiek dezelfde software steken.
    Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Niet altijd.
    Kheb ers al gezien die ipv 163pk 168pk hebben. Tis misschien dezelfde software maar waarom heeft de ene dan meer dan de andere?

De software is voor alle wagens dezelfde hoor, daar moet je niet aan twijfelen. En waarom heeft de ene nadien meer/minder dan de andere? Wel dat is simpel toch, de ene wat beter losgereden dan de andere, of heeft betere brandstof, of het is op het moment van het testen warmer/kouder wat ook een (beperkte) invloed heeft, of heeft een vuile luchtfilter, enz... Maar dan praat je over enkele pk's hoor.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
      Ja maar worden die file's niet ingeladen en dan nog eens op maat herschreven?
      Neen, die worden wel aangepast aan de wagen (VIN nummer wordt in de software geïntegreerd).

Comment

De software is voor alle wagens dezelfde hoor, daar moet je niet aan twijfelen. En waarom heeft de ene nadien meer/minder dan de andere? Wel dat is simpel toch, de ene wat beter losgereden dan de andere, of heeft betere brandstof, of het is op het moment van het testen warmer/kouder wat ook een (beperkte) invloed heeft, of heeft een vuile luchtfilter, enz... Maar dan praat je over enkele pk's hoor.

Ja, merk ik wel. Als m'n wagen warm is maar nog niet ''volledig'' warm is dan gaat die minder. Precies dat ik maar 80% vermogen krijg. Kan dat?
        Ook toen m'n wagen een software update kreeg bij 40 000 km. Trok die niet en ging die gewoon niet. Maar na 20 km was em terug de ''oude''.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
          O.a. de ontwikkelaars, en ook van hun afnemers/klanten die deze op hun beurt weer online plaatsten aan lagere prijzen.
          In die tijden was (en nu nog) de beveiliging niet zo erg versleuteld.

Files zijn inderdaad identiek hetzelfde.
          Uitgenomen die van prutsers (ook een héle grote groep) die dan weer duur worden verkocht (zogezegd super en zélf geschreven) maar van slechte kwaliteit zijn.

Besluit : Iedereen blaast het hardst van zijnen toren, maar voor de klant is het een kwestie van puur geluk te hebben WELKE file op zijne auto wordt geplaatst.

Dat kan dus een goede file zijn voor weinig geld die zogezegd zélf geschreven is OF een slechte file voor véél geld die zogezegd zelf geschreven is.
          Je weet het eigenlijk pas als het te laat is....
          Het zou nu natuurlijk mooi zijn als je nu de goede tuners even bij naam op noemt. Want blijkbaar ben je goed ingevoerd?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
            Ja, merk ik wel. Als m'n wagen warm is maar nog niet ''volledig'' warm is dan gaat die minder. Precies dat ik maar 80% vermogen krijg. Kan dat?
            Ook toen m'n wagen een software update kreeg bij 40 000 km. Trok die niet en ging die gewoon niet. Maar na 20 km was em terug de ''oude''.
            Kan zijn dat er een soort begrenzing als veiligheid ingebouwd zit om de motor te beveiligen tegen koud planken. Maar dat was eigenlijk niet wat ik bedoelde, ik had het over de omgevingstemperatuur. Hoe kouder de lucht, hoe koeler de intercooler en hoe beter het vermogen. Een testbankrun bij 12° gaat een ander resultaat geven dan een run bij 32°. En ja, de ECU moet nog even wennen na een update.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FrankQV Bekijk Berichten
              Het zou nu natuurlijk mooi zijn als je nu de goede tuners even bij naam op noemt. Want blijkbaar ben je goed ingevoerd?
              Laat ik het zo zeggen, ze zitten in elk geval niet in België !

Marketing is voor sommigen dan ook hun sterkste punt. (en een groot bakkes)

Comment

Laat ik het zo zeggen, ze zitten in elk geval niet in België !

Marketing is voor sommigen dan ook hun sterkste punt. (en een groot bakkes)
                ik kom ook niet uit België dus dat scheelt

Comment

Neen, die worden wel aangepast aan de wagen (VIN nummer wordt in de software geïntegreerd).
                  Inderdaad, dat was ik vergeten te vermelden

Comment

ik kom ook niet uit België dus dat scheelt

Ik zei, "een groot bakkes" zoals de meeste hollanders, dus die vallen daar OOK onder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten
                      Misschien schrijven autofabrikanten de software zelf, smijten deze het net op onder het mom vanIT-tuning software-ingenieurs, in de hoop dat er veel van hun klanten met auto's onder garantie erin trappen zodat deze klanten bij pech alles zelf moeten betalen?

Heb ik fantasie of wa?
                      da's niet de bedoeling, maar wel het gevolg.

Comment

• Dus met andere woorden, in Nederland zijn ook geen goeie?

Comment

Dus met andere woorden, in Nederland zijn ook geen goeie?
                          Hollanders zijn van nature verkopers en geen ontwikkelaars, noch uitvinders (op een paar uitzonderingen na).

Comment

• Bedankt, nu kan ik je antwoorden een beetje beter in perspectief plaatsen.

Comment

• tuningkid, wat zijn belgen zo in 1 of 1.5 zin ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                tuningkid, wat zijn belgen zo in 1 of 1.5 zin ?
                                ik begrijp de vraagstelling niet zo goed. Verklaar uw nader...

Comment

Hollanders zijn van nature verkopers en geen ontwikkelaars, noch uitvinders (op een paar uitzonderingen na).
                                  Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                  ik begrijp de vraagstelling niet zo goed. Verklaar uw nader...

Wat zijn Belgen dan bedoelt hij

Comment

• ..no comments

Comment

• Een vraagje aan onze tuners/aka flashers aka copy/pasters aka mannen met een groot bakkes... (om iedereen tevreden te houden).

Ik ken iemand in mijn directe omgeving die graag wat meer 'punch' zou wensen op haar wagen.
                                      Het betreft een Kia Venga Hedgren editie. Ze klaagt voornamelijk dat de wagen iets vlotter zou mogen gaan en eerlijk toegegeven, nadat ik er zelf mee gereden heb, kan ik haar wel gelijk geven... Volgens mij mogen er een paar Nm's bij...

1.4i / 1396cc CRDi Fusion ISG EcoDynamics
                                      66kw/90pk
                                      220 Nm

Is dit type wagen de moeite om te 'tunen' of gaat de opbrengst verwaarloosbaar zijn?

Bij voorbaat dank voor de eventuele reactie's die gaan volgen.
                                      Last edited by ; 28/08/2013, 16:57. Reden: bijkomende motor gegevens

Comment

• Ik denk dat er een belangrijk stuk in je vraag ontbreekt, namelijk welke motor d'r nu in zit.
                                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                          Ik denk dat er een belangrijk stuk in je vraag ontbreekt, namelijk welke motor d'r nu in zit.
                                          Oops, my bad... merci voor de tip!

Comment

Working...
                                          X