Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Mislukte post-edit, er moest staan: het gaat in die bepaling om uitrusting die gemonteerd wordt, wat bij chiptuning strikt genomen niet het geval is. Of een vonnis waarin de rechter dat evolutief zou interpreteren stand zou houden is nog maar de vraag. Alleszins, ik zal stoppen met reageren op Tuningkid, topic-lezers: weet dat wat hij uitkraamt in de huidige context nonsens is en geen reden moet zijn om je te laten afschrikken door zijn posts. Strafrechtelijk zal je niet vervolgd worden (opnieuw: toon mij de RS en RL die jouw verhaal staven) en bij ongeval zou er nog altijd een oorzakelijk verband tussen de "fout" en de schade moeten aangetoond worden.

Comment

• Tuningkid antwoord nu gewoon eens rechtstreeks op de vraag: waarom leg je zelf geen klacht neer bij het gerecht tegen de 'illegale praktijken' van de chiptuningindustrie?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
        Mislukte post-edit, er moest staan: het gaat in die bepaling om uitrusting die gemonteerd wordt, wat bij chiptuning strikt genomen niet het geval is. Of een vonnis waarin de rechter dat evolutief zou interpreteren stand zou houden is nog maar de vraag.
        Bij chiptjoening gaat het over verkoop van software (produkt) én bijkomend de plaatsing ervan (dienst).
        Een rechter gaat niets interpreteren (maar o.a. argumenteren), dat is wat jij er weer van maakt.
        In welk juridisch arrondissement woon jij eigenlijk ?

Oorspronkelijk geplaatst door BWS Bekijk Berichten
        Tuningkid, topic-lezers: weet dat wat hij uitkraamt in de huidige context nonsens is en geen reden moet zijn om je te laten afschrikken door zijn posts. Strafrechtelijk zal je niet vervolgd worden.
        Ja hoor, al die wetten zijn nonsens volgens BWS. Allemaal niet geloven.
        Nogmaals, in welk juridisch arrondissement woon jij want het lijkt mij spannend om daar te verblijven in zoveel wetteloosheid en straffeloosheid.

Uw uitspraak "Strafrechtelijk zal je niet vervolgd worden" is ook vervolgbaar ! (maar niet waar jij woont)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten

....ge zou er nogal van verschieten
          buiten het zogezegde verhaal van u en uw E46 320d is er nog niets bekend denkik.
          BMW X5 45e

Comment

• [QUOTE=kefkie;5169711]Niet echt.

Die zijn gemaakt door de fabrikant zelf en komen niet op de openbare weg.

/QUOTE]

Als je de lijn doortrekt zijn ze wel mede verantwoordelijk als je er dan wel de openbare weg mee op gaat.
            den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Ik wil ook wel eens een link krijgen naar al die vonnissen die uitgeproken zijn en definitief zijn zoals TK zegt voor de rest nog nergens iets op papier gezien ivm de tuning met uitzondering van de omzendbrief. Dus laat maar komen al die in beslag genomen voertuigen weliswaar van de categorie M1 geen brommers etc.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
                Tuningkid antwoord nu gewoon eens rechtstreeks op de vraag: waarom leg je zelf geen klacht neer bij het gerecht tegen de 'illegale praktijken' van de chiptuningindustrie?
                Dat doet hij niet veel bla bla bla maar voor de rest niets ....
                En ik die dacht dat ons schoonmoeder kon zagen, man man man!!!!

Comment

Tuningkid antwoord nu gewoon eens rechtstreeks op de vraag: waarom leg je zelf geen klacht neer bij het gerecht tegen de 'illegale praktijken' van de chiptuningindustrie?
                  Waarom ben ik daar nu zelf nooit opgekomen. Dank voor uw raad.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid
                    ON-TOPIC :

Nu zou ik toch haast mijn tweede voorbeeld vergeten ivm Geert.

Je beweert bij hoog en laag dat jij de complexe encryptie hebt doorgrond van die common-rails met de "blue-motion-ecu's".
                    De hele wereld zocht naar een oplossing die dan plotseling in Londerzeel uit de mouw werd geschud.

Wel beste Geert, hoe komt het dan dat je nog steeds niet de encryptie hebt gevonden van de "digitale handtekening" die in elke file staan die jij aankoopt ?

(voor de lezers : deze handtekening is van de persoon of organisatie die deze tuning-file heeft ontworpen)

Tip : deze techniek is minder moeilijk dan de Continental ECU encryptie, dus moet het niet zo erg moeilijk zijn voor jouw en je kennis hé Geert. Geert ?
                    hoe weet jij zo'n dingen allemaal eigenlijk?
                    BMW X5 45e

Comment

Vraag me af waarom al die chiptuning tenten dan niet al lang allemaal gesloten zijn?
                      In tegenstelling tot brommers opvoeren mag je nog altijd auto's opvoeren. Het is pas als zo een auto vervolgens op de openbare weg komt dat bestuurder en tuner het vlaggen hebben. Een chiptuningtent mag dus nog altijd open zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                        Ik wil ook wel eens een link krijgen naar al die vonnissen die uitgeproken zijn en definitief zijn zoals TK zegt voor de rest nog nergens iets op papier gezien ivm de tuning met uitzondering van de omzendbrief. Dus laat maar komen al die in beslag genomen voertuigen weliswaar van de categorie M1 geen brommers etc.
                        http://www.juridat.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                          In tegenstelling tot brommers opvoeren mag je nog altijd auto's opvoeren. Het is pas als zo een auto vervolgens op de openbare weg komt dat bestuurder en tuner het vlaggen hebben. Een chiptuningtent mag dus nog altijd open zijn.
                          Inderdaad, ze mogen open zijn, totdat oom agent of de FOD zich gaat bemoeien waarna ze dan niet meer open zijn.

Comment

• Feit blijft tuningkid dat ik niet weet van tuninghuizen die de deuren hebben moeten sluiten...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Inderdaad, ze mogen open zijn, totdat oom agent of de FOD zich gaat bemoeien waarna ze dan niet meer open zijn.
                              Blijkbaar houden 'oom agent' of de FOD zich daar dus niet mee bezig he.
                              Of misschien is het uw levensdoel om hier verandering in te brengen?
                              Of ga je het houden bij een kruistocht op een internetforum?
                              Enlighten us please!

Comment

• Er zijn hier in Nederland bedrijven die zich bezighouden met o.a. foutopsporingen in de (motor) electronica en eventueel het motormanagement. Formeel gezien geen chiptuning dus. Bestaan dergelijke bedrijven ook in België of zijn die ook verboden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Niet echt.

Die zijn gemaakt door de fabrikant zelf en komen niet op de openbare weg.

Tuningkid zijn punten zijn wel correct, maar hij blijft ze maar tot treurens toe herhalen en durft zichzelf niet bekend maken. Moest hij dat durven zou hij een pak mee respect rijgen.

Chiptuning is nu eenmaal verboden, maar wij en vele andere kiezen er toch voor omdat er geen pakkans op is.
                                  In principe kan je die als klant van die constructeur ook kopen om in een prive team in te zetten, als ge daar dan mee op de openbare weg rijdt kan de constructeur toch nooit aansprakelijk zijn.

Comment

• true.

alleen vraag ik mij af:
                                    een M3 GTS is in belgië niet homologeerbaar ( of je moet de importeur nog eens 8k extra betalen om een of andere reden), maar in duitsland wel bv.

wat als die duitser hier in belgië wordt tegengehouden met zo'n auto?
                                    BMW X5 45e

Comment

• Je bedoelt in Duitsland te koop maar niet in België volgens de normale kanalen, en bijgevolg moet je kopen in het buitenland en dan zit je met dat voorbeeld van die Belgische wetgeving die haaks staat op de Europese wetgeving... En de importeur verrekt het om je een gelijkvormigheidsattest af te leveren, en dan moet je passeren bij de keuring als uniek geval.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                        In principe kan je die als klant van die constructeur ook kopen om in een prive team in te zetten, als ge daar dan mee op de openbare weg rijdt kan de constructeur toch nooit aansprakelijk zijn.
                                        Ofwel zijn die karren Europees gekeurd en bijgevolg geen zware problemen (zie scenario GTS hierboven), ofwel zijn ze niet Europees gekeurd en kan de constructeur ook niet verantwoordelijk worden gesteld als je er zonder nummerplaten op de openbare weg mee gaat crossen.

Mannen, het is gene rocket science eh... Voertuigen in het buitenland ingeschreven moeten zich houden aan de wetgeving van het buitenland. Voertuigen in BE ingeschreven moeten zich houden aan de technische wetten van BE. Die zijn duidelijk qua motorische tuning, albeit naïef. Bij betrapping is bestuurder aansprakelijk, en tuner aansprakelijk als het OM kan bewijzen dat de tuner wist dat ie een auto voor het wegverkeer aan het tunen was. Enkel de mate van vervolging is niet van die aard alsof het snelheidsovertredingen zijn...
                                        Last edited by ; 03/09/2013, 18:54.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                                          Ofwel zijn die karren Europees gekeurd en bijgevolg geen zware problemen (zie scenario GTS hierboven), ofwel zijn ze niet Europees gekeurd en kan de constructeur ook niet verantwoordelijk worden gesteld als je er zonder nummerplaten op de openbare weg mee gaat crossen.

Mannen, het is gene rocket science eh... Voertuigen in het buitenland ingeschreven moeten zich houden aan de wetgeving van het buitenland. Voertuigen in BE ingeschreven moeten zich houden aan de technische wetten van BE. Die zijn duidelijk qua motorische tuning, albeit naïef. Bij betrapping is bestuurder aansprakelijk, en tuner aansprakelijk als het OM kan bewijzen dat de tuner wist dat ie een auto voor het wegverkeer aan het tunen was. Enkel de mate van vervolging is niet van die aard alsof het snelheidsovertredingen zijn...
                                          't Is daarmee dat ik in Nederland eens een boete kreeg voor een voertuig dat in België gekeurd werd en hier ook ingeschreven en verzekerd is, maar daar niet toegelaten was.

Comment

Working...
                                          X