Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgens mij beginnen ze nooit van blanco, ze lezen toch immers de originele software uit? Dat is het startpunt (want in principe is de originele software natuurlijk niet slecht). Echt vanaf blanco programmeren gebeurt volgens mij alleen bij de vrij programmeerbare externe systemen. Er zijn natuurlijk een hoop nuances aan te brengen in het begrip "zelf programmeren".

Comment

• Franky je zult wel ergens gelijk hebben , met je stelling dat ze vertrekken vanuit de originele mapping ,ken er niet zoveel van dus geloof ik je wel ,maar dan is het verkeerd weergegeven van de tuners inplaats van te berichten wij schrijven alles zelf zouden ze beter vermelde. Wij passen de originele software aan , ik weet het ti's misschien muggen ziften maar zoals nu op dit forum zie je wat het kan teweeg brengen en dan begrijp in tk wel
      Mijn alter ego Willy met ne Toyota

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
        Franky je zult wel ergens gelijk hebben , met je stelling dat ze vertrekken vanuit de originele mapping ,ken er niet zoveel van dus geloof ik je wel ,maar dan is het verkeerd weergegeven van de tuners inplaats van te berichten wij schrijven alles zelf zouden ze beter vermelde. Wij passen de originele software aan , ik weet het ti's misschien muggen ziften maar zoals nu op dit forum zie je wat het kan teweeg brengen en dan begrijp in tk wel
        Maar ja, om nog verder te muggenziften, wat is aanpassen? Een éénmalig aangepaste file bij altijd hetzelfde type wagen plaatsen, of de file elke keer apart aanpassen voor hetzelfde type wagen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
          Ik kom je ook overal tegen met psychologische diagnoses zonder de patiënten effectief gezien te hebben...
          "Overal" zal al zeker niet zijn. Buiten dit forum ga je me op niet al te veel andere nog aantreffen. Ik hoef niet "overal" mijn "ding" persé door te duwen en het laatste woord te hebben.
          Maar ik heb al langer een vermoeden dat tuningkid & jij een ééneiige tweeling zijn. Mij zou het niet verwonderen dat jullie dezelfde zijn. Er zijn blijkbaar al genoeg pogingen ondernomen om "The Kid" hier van het forum te laten verdwijnen. Kan maar één reden verzinnen omdat dit nog niet gebeurd is...
          Ondertussen zou iedereen hier al lang moeten weten dat Tuningkid het bij het rechte eind heeft, als het op wetgeving op aankomt. Maar om dan persoonlijke vetes te blijven uitvechten op het forum met de tuningbedrijven. Als het allemaal ZO illegaal zou zijn, had de regering hier al lang iets aan moeten doen. Zie het echter nog niet zo direct gebeuren (gelukkig).
          Tuningkid: http://us.123rf.com/400wm/400/400/Kr...-steekspel.jpg
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            Tuningkid antwoord nu gewoon eens rechtstreeks op de vraag: waarom leg je zelf geen klacht neer bij het gerecht tegen de 'illegale praktijken' van de chiptuningindustrie?
            Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
            Waarom ben ik daar nu zelf nooit opgekomen. Dank voor uw raad.
            Je antwoord is naast de kwestie.

Heb je klacht neergelegd of ben je van plan dit te doen? Indien ja, wat is de huidige stand van zaken? Indien neen, waarom niet en wat is dan de bedoeling van je internetkruistocht tegen chiptuning?

Graag een concreet antwoord aub. Dank u.

Comment

• El Greco,

Ik kan je verzekeren dat ik niet tuningkid ben (dubbelaccounts worden overigens niet toegelaten) en de reden dat tuningkid niet in die mate de forumregels heeft overtreden dat een ban nodig is gebleken. Het is niet omdat iemand keer op keer hetzelfde verkondigd, dat hij geband moet worden.

Wat wél een probleem is, is dat de forumregels voorschrijven dat alle illegale dingen verboden zijn. Tuning is verboden, en er is dus meer reden om dit topic te verwijderen dan Tuningkid te bannen. We hopen door beide partijen aan het woord te laten een equilibrium te doen ontstaan. Ergo: dit topic wordt gedoogd, net omwille van Tuningkid.

Comment

• BS

Comment

• Maar ik denk dat als je zo nog een deel members moest hebben als tuningkid dat dit forum snel ten dode zou opgeschreven staan omdat 99% van de mensen wel weinig interesse hebben in wat die jongen hier allemaal neerpent en ook sommige mensen probeert belachelijk te maken ( Greet ipv Geert bv.)

Comment

• + het feit dat het volledig OFF-topic is. Wie de beste is heeft niets te maken met het feit dat het illegaal is.
                    Dat laatste weet trouwens iedereen al.

Mij interesseert vooral de ontwikkeling, de rest kan me gestolen worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk Berichten
                      Wat wél een probleem is, is dat de forumregels voorschrijven dat alle illegale dingen verboden zijn. Tuning is verboden, en er is dus meer reden om dit topic te verwijderen dan Tuningkid te bannen. We hopen door beide partijen aan het woord te laten een equilibrium te doen ontstaan. Ergo: dit topic wordt gedoogd, net omwille van Tuningkid.
                      Als tuning echt zo illegaal zou zijn, dan mocht er ook resoluut geen reclame voor gemaakt worden.
                      Toch is dat wel het geval, er is reclame voor tuning te zien op tv, in kranten, week- en maandbladen.

U stelling dat dit topic enkel bestaat door tuningkid slaat ook nergens op, want dit soort topics bestaan op dit forum al heel lang voordat er van tuningkid nog maar sprake was!
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• ik vind langs ene kant eerlijk gezegd dat tuningkid wel wat meer maar zeggen hier

ben wel eens benieuwd wat die allemaal weet ( en/of denkt te weten ) en wie er ten slotte de waarheid spreekt
                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                          ik vind langs ene kant eerlijk gezegd dat tuningkid wel wat meer maar zeggen hier

ben wel eens benieuwd wat die allemaal weet ( en/of denkt te weten ) en wie er ten slotte de waarheid spreekt
                          Hij denkt veel te weten ja.
                          Maar wat ik tot nu toe allemaal al van hem gelezen heb
                          Komt neer op veel halve waarheden, verdraaide waarheden en hele leugens die hij uit zijn duimpje zuigt!
                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Als tuning echt zo illegaal zou zijn, dan mocht er ook resoluut geen reclame voor gemaakt worden.
                            Toch is dat wel het geval, er is reclame voor tuning te zien op tv, in kranten, week- en maandbladen.

U stelling dat dit topic enkel bestaat door tuningkid slaat ook nergens op, want dit soort topics bestaan op dit forum al heel lang voordat er van tuningkid nog maar sprake was!
                            Het is niet omdat er reclame wordt over gemaakt dat het daardoor het illegaal karakter verliest.
                            Een huurdoder kan perfect reclame maken "Voor al je opruimingen, groot of klein, bel 0900 xxx".

Comment

• Ik ben een aantal van deze forums sinds kort aan het volgen. En TK herhaalt misschien velen malen het zelfde tot het 'zagens' toe. Hij spreekt dan soms misschien ook de waarheid. Zijn punten zijn misschien ferm overdreven.
                              Maar ik merk wel dat hij soms een aantal gevoelige snaren raakt, dat sommige anderen ferm moeten 'wikken en wegen'.
                              Voor mij is het zo dat tussen alle partijen (TK & tuningbedrijven) ergens de gulden middenweg moet liggen.
                              En iedere toekomstige klant die eraan begint moet zich maar duidelijk informeren en moet dan ook naar niemand een steen smijten. Het net bevat genoeg informatie om je eigen mening te vormen, voor- en nadelen af te wegen, voor je eraan begint.
                              Dit is mijn mening zonder ook maar partij te kiezen ....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                Mij interesseert vooral de ontwikkeling, de rest kan me gestolen worden.
                                Dat is super voor jou, maar geeft jou enkel het recht te kiezen wat je leest, niet wat een ander schrijft .

En het storende karakter blijft beperkt tot tuners die niet willen geloven dat tuning in België illegaal is, dus de hinder is beperkt.

Comment

• Die tuners weten dat zelf ook wel. Is het daarom nodig dat te blijven herhalen?
                                  Daarbij blijft het offtopic, net zoals deze hele discussie hier.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
                                    Die tuners weten dat zelf ook wel. Is het daarom nodig dat te blijven herhalen?
                                    Het alternatief is dat we dit topic verwijderen omdat het illegale activiteiten beschrijft.

Comment

• Oei, dan moet je direct ook alle topics sluiten van mensen met gechipte wagens rijden, alsook deze die te laag hangen, of een aftermarket uitlaat enz. hebben. Be my guest

Comment

• Wrm dit topic sluiten,benieuwd naar de afloop van tuningkid versus dvx

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                                          Wrm dit topic sluiten,benieuwd naar de afloop van tuningkid versus dvx
                                          Ik gok op tuningkid vastgebonden aan een kruis met een obd stekker in zijn gat.

Comment

Working...
                                          X