Bel dan even met Heinz, maar ik twijfel of Heinz jou gaat bevestigen dat Davy (of Andy) zijn files aankoopt/kocht (zonder factuur natuurlijk) sinds hier een ander forumlid hem een gigantische loer heeft gedraaid.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtenwie is Andy?
naam ben ik nog niet tegengekomen.
En dat ander verhaal kennen we nu ook al ondertussen. niets nieuws onder de zon.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk BerichtenFranky je zult wel ergens gelijk hebben , met je stelling dat ze vertrekken vanuit de originele mapping ,ken er niet zoveel van dus geloof ik je wel ,maar dan is het verkeerd weergegeven van de tuners inplaats van te berichten wij schrijven alles zelf zouden ze beter vermelde. Wij passen de originele software aan , ik weet het ti's misschien muggen ziften maar zoals nu op dit forum zie je wat het kan teweeg brengen en dan begrijp in tk wel
Daarna hangt het af van tuner tot tuner :
1) sommigen zullen een kant-en-klare tuningfile aankopen of ruilen ( dat is de nieuwe mode ) , die ze al dan niet nog bewerken
2) anderen zullen een file van een andere wagen programmeren die ze ooit getuned hebben
3) anderen zullen een kopie maken van een andere tuningfile, die op zijn beurt mss al een kopie is ( hier zie je vaak dat er veel fouten gebeuren als tuners kopieren )
In al deze 3 gevallen waar de tuner de file niet zelf maakt ( en dus eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is ) , moet je gewoon geluk hebben , want de file kan goed of slecht zijn, is hij slecht dan kan de tuner niet verder helpen want hij heeft de file niet zelf ontwikkeld, dus hij weet niet wat of waar hij kan bijsturen.
4) andere tuners zullen de kenvelden zelf bewerken ( zo hoort het ook ) in functie van :
*ontwikkeling die hij gedaan heeft op die motor
*in functie van wat zijn klant wenst
*in functie van de echte gemeten vermogenskurve op de testbank en de analyse van de datalogs ( turbodruk, enz )
een goede tuner stopt hier uiteraard niet mee, want na het programmeren van de eerste tuningfile moet je opnieuw de vermogensgrafiek en datalogs analyseren en fijnafstellen waar nodig.
Ik weet dat heel wat tuners een verschillend beeld hebben van "op maat", maar op maat programmeren is voor mij :
1) op maat van de klant ( iemand die meer koppel wil voor een caravan te trekken of iemand die op de ring wil gaan rijden, dat is een totaal andere afstelling )
2) op maat van de motor ( elke motor is verschillend door fabricage toleranties )
groetjes
Bruno
Comment
-
Tuningkid, waar jij je eigenlijk mee bezig houdt...Echt niets beters te doen?
E30SHOP.be - Alles voor uw BMW E30.
Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten2) op maat van de motor ( elke motor is verschillend door fabricage toleranties )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten....en dat allemaal op een uurtje tijd hé BrunoL.
U doet me trouwens enorm aan onderstaand plaatje denken...
U hoeft dit niet te lezen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenAh ja, en hoe meet jij die kleine toleranties dan ? Schuifpassertje ?BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten....en dat allemaal op een uurtje tijd hé BrunoL.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten1) sommigen zullen een kant-en-klare tuningfile aankopen of ruilen ( dat is de nieuwe mode ) , die ze al dan niet nog bewerken
2) anderen zullen een file van een andere wagen programmeren die ze ooit getuned hebben
3) anderen zullen een kopie maken van een andere tuningfile, die op zijn beurt mss al een kopie is ( hier zie je vaak dat er veel fouten gebeuren als tuners kopieren )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichtengeen nieuws voor mij ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichtenbent U hollander ?
Trouwens, nu je toch offtopic gaat:
"Vroeger werd u als aanspreekvorm met een hoofdletter geschreven, maar dat is tegenwoordig niet meer gebruikelijk. Conform de andere persoonlijke voornaamwoorden, schrijven we u (en ook het bezittelijk voornaamwoord uw) met een kleine letter, behalve als het aan het begin van een zin staat.
Een naam voor een heilige persoon of een heilig begrip schrijven we met een hoofdletter. Deze regel heeft ook betrekking op voornaamwoorden die naar een heilige persoon verwijzen."
@ Frank: nu ben je ook al een heilige hollander.
@ Tuningkid: zo 'kid ben je dus blijkbaar niet meer.
Comment
-
Tuningkid, nu moet je toegeven dat een discussie over hollander weinig on topic zijn...
Wat betreft de bewering dat iemand zonder te vragen met files is gaan lopen, ... Zelfs als dat waar zou zijn, is dat een geval tussen benadeelde en de dief, en in sé te vergelijken met een verkoopsvertegenwoordiger die zijn klantenbestand meeneemt naar zijn nieuwe job...
En zoals BrunoL aangeeft, dat "we schrijven alles zelf" is quasi onmogelijk. Je leest de programmatie in (van de auto, van een externe bron, ...), gebruikt wat tools om parameters aan te passen (in functie van wat de klant wil en de tuner denkt dat de motor aan kan) en schrijft de gewijzigde parameters terug naar de chip. Ook weer vergelijkbaar met iemand die een tooltje gebruikt om settings van een softwareprogramma aan te passen, zoals een crack die de noodzaak voor een licensiesleutel verwijdert... Er zal hier en daar een freak zijn die die tools programmeert, maar die verwacht ik niet dat die én een tuningshop open houdt, én zoveel actief is op een forum, én ook nog eens de tijd heeft om zijn software te verkopen
Het enige wat ik je dus kan nageven is dat inderdaad, volgens de Belgische wetgeving, tuning verboden is voor auto's die in het openbare verkeer worden gebracht. Afijn, het is toegelaten als de importeur je een aangepast PVG kan geven, maar niemand doet dat voor tuning bij de tuningcentra in België.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk BerichtenJe antwoord is naast de kwestie.
Heb je klacht neergelegd of ben je van plan dit te doen? Indien ja, wat is de huidige stand van zaken? Indien neen, waarom niet en wat is dan precies de bedoeling van je internetkruistocht tegen chiptuning?
Graag een concreet antwoord aub. Dank u.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wooter Bekijk BerichtenTuningkid, nu moet je toegeven dat een discussie over hollander weinig on topic zijn...
Wat betreft de bewering dat iemand zonder te vragen met files is gaan lopen, ... Zelfs als dat waar zou zijn, is dat een geval tussen benadeelde en de dief, en in sé te vergelijken met een verkoopsvertegenwoordiger die zijn klantenbestand meeneemt naar zijn nieuwe job...
En zoals BrunoL aangeeft, dat "we schrijven alles zelf" is quasi onmogelijk. Je leest de programmatie in (van de auto, van een externe bron, ...), gebruikt wat tools om parameters aan te passen (in functie van wat de klant wil en de tuner denkt dat de motor aan kan) en schrijft de gewijzigde parameters terug naar de chip. Ook weer vergelijkbaar met iemand die een tooltje gebruikt om settings van een softwareprogramma aan te passen, zoals een crack die de noodzaak voor een licensiesleutel verwijdert... Er zal hier en daar een freak zijn die die tools programmeert, maar die verwacht ik niet dat die én een tuningshop open houdt, én zoveel actief is op een forum, én ook nog eens de tijd heeft om zijn software te verkopen
Het enige wat ik je dus kan nageven is dat inderdaad, volgens de Belgische wetgeving, tuning verboden is voor auto's die in het openbare verkeer worden gebracht. Afijn, het is toegelaten als de importeur je een aangepast PVG kan geven, maar niemand doet dat voor tuning bij de tuningcentra in België.
...met files gaan lopen : het IS waar, ze zijn gestolen omdat ze initieel tot iemands werkgever behoren, zijnde een (betekend) onoverdraagbaar eigendomsrecht tussen werkgever en werknemer....dus hier komen beweren dat die destijds allemaal zélf ontworpen zijn is volledig weerlegbaar
Voor je overige heldere uiteenzetting kan ik je enkel 100% bijtreden.
Comment
Comment