Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
    ....en dat allemaal op een uurtje tijd hé BrunoL.
    er staat meermaals vermeld dat voor grote projecten ze soms meer dan een dag nodig hebben.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door brechen Bekijk Berichten
      er staat meermaals vermeld dat voor grote projecten ze soms meer dan een dag nodig hebben.
      Ahja, ze moeten voor speciallekes eerst iemand vinden die de file te koop heeft he.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door |) ][ |V| ][ Bekijk Berichten
        Ahja, ze moeten voor speciallekes eerst iemand vinden die de file te koop heeft he.

Efkes uitdagen

Comment

Kefkie, die wetten bestonden al lang voor jouw geboortedag. Niemand tovert deze dus uit zijn hoge hoed of mouw.

Als zelfs een moderator je op het bestaan ervan wijst wordt zelfs ook dit weer in twijfel getrokken.
          Ja, naar het schijnt van 1867.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door FvDm

Je antwoord is naast de kwestie.

Heb je klacht neergelegd of ben je van plan dit te doen? Indien ja, wat is de huidige stand van zaken? Indien neen, waarom niet en wat is dan precies de bedoeling van je internetkruistocht tegen chiptuning?

Graag een concreet antwoord aub. Dank u.

Ik wacht nog steeds vol ongeduld op je antwoord Tuningkid.
            Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
            Ik wacht nog steeds vol ongeduld op je antwoord Tuningkid.
            Die gaat daar niet op antwoorden.
            Klassieke truc om te wachten tot de vraag een paar pagina's verder staat en dan 'vergeten'
            Hij heeft overduidelijk een verborgen agenda, wie dit nu nog niet door heeft...
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
              Die gaat daar niet op antwoorden.
              Klassieke truc om te wachten tot de vraag een paar pagina's verder staat en dan 'vergeten'
              Hij heeft overduidelijk een verborgen agenda, wie dit nu nog niet door heeft...
              Ik wacht nog steeds vol ongeduld op de klacht(en) vanwege DVX/BR en C°.
              Mijn verborgen agenda is trouwens onvindbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer 't Verrast me dat ze nog niet begonnen zijn met te mekkeren over 't feit dat de één zijn vermogensdatabank te optimistisch is tegenover de andere en etc... om zo de klant niet bestaande PK's cadeau te doen en etc... .
                Jij bedoelt die fameuze verborgen "offset" knop ?

Comment

Jij bedoelt die fameuze verborgen "offset" knop ?
                  Offset knop?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                    Offset knop?
                    Ja, de "offset knop". Was vroeger analoog, nu digitaal. Dient inderdaad om de zaak wat "in te kleuren" of "op te frissen".

De meetwaarden van het niet getjoend voertuig worden, voor ze op papier belanden, met een bepaalde coëfficient vermenigvuldigd (negatieve deviatie). Na hun getjoen/gepruts wordt er wéér gemeten waarbij het (meestal povere) resultaat met dezelfde coëfficient wordt bewerkt maar dan een positieve deviatie meekrijgt.

Met andere woorden : de originele pk's worden eerst verlaagd en de getjoende pk's worden "naar boven afgerond". Het resultaat geeft dan natuurlijk een geweldige indruk.

Hierdoor wordt hun klant niet één keer, maar twee keren bedrogen.

Comment

• Wat een onzin allemaal...
                      Heb bij mijne ibiza alles mogen meevolgen bij dvx... Eerst originele software uitlezen en vermogens meting... Hier had ik al reeds 7% hoger pk's dan opgegeven door fabrikant. Daarna verschillende keer programma aangepast en weggeschreven in de auto met telkens meeting. Uiteindelijk 29% meer pk's dan opgegeven door fabrikant.
                      Ik heb er iedere stap langs gestaan en meegekeken. Hier was niets aangekochte file bij.
                      Waar ik mij niet over uitspreek is het kraken van de beveiliging. Ik kan mij voorstellen dat "aangekocht" is.
                      sigpicSeat Leon 5F FR 2.0CRTDI 184PK

Comment

• Onzin idd. Mijn ibiza FR had origineel 145pk op de bank ipv 130pk.
                        Met de uiteindelijke tuning ben ik op nog een andere bank geweest ook met nagenoeg hetzelfde resultaat.
                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                        Audi S3 '02 sold => topic
                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• allee gij, en stond er dan een etiket op de file met "niet-aangekocht" op of zo ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                            Onzin idd. Mijn ibiza FR had origineel 145pk op de bank ipv 130pk.
                            Met de uiteindelijke tuning ben ik op nog een andere bank geweest ook met nagenoeg hetzelfde resultaat.
                            DVX past dezelfde truuk toe als de meesten. Wordt dus moeilijk om een "geijkte" bank eruit te plukken.

Comment

• Nu moet ik eerlijk gezegd wel toegeven dat Tuningkid een punt heeft op vlak van de beruchte knop. Deze bestaat inderdaad. Pas na een jaar zijn we dit teweten gekomen via via en is bevestigd door dynostar. Maar eerlijk is eerlijk tuningkid. Je hebt een punt, maar veralgemeen dit niet. Mogelijks passen sommigen dit toe, wat totaal oneerlijk is. Maar zoals je ziet hebben vele wagens bij ons standaard al meer vermogen dan opgegeven. Het is niet aan ons om dit wat naar beneden te halen om zo op het juiste vermogen te eindigen. (of zelfs lager) Zulke zaken komen toch uit. Vandaar dat we geen probleem hebben dat de klanten gewoon naast Davy blijven staan en perfect meevolgen met wat hij doet en wat er op het scherm gebeurt. Voor de veiligheid is dit niet optimaal en jammer genoeg gaan we in ons nieuw gebouw nieuwe "regels" hebben. Maar ook daar gaan we proberen om de klant bij alles te blijven betrekken.

Comment

• tuningkid heeft een slechte ervaring met chiptuning gehad. Dat is nu wel heel duidelijk geworden.

Als er in het consumentengedeelte op deze manier naar een garage een klacht wordt gericht, dan wordt dat topic door de moderators afgesloten. Hier wordt heel eenzijdig met de 'feiten' (alhoewel ik die nog niet gezien heb) omgesprongen.

Misschien dat de moderators nog eens zelf hun regels moeten doorlezen:

Want dit ruikt (stinken is beter) naar willekeur...
                                www.peugeotforum.be

Comment

DVX past dezelfde truuk toe als de meesten. Wordt dus moeilijk om een "geijkte" bank eruit te plukken.
                                  Was niet bij DVX maar bij Heinz toen Bruno daar nog werkte. Die andere tuner waar ik op de bank geweest was bestaat niet meer (ik spreek dan ook over 6 à 7 jaar geleden).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    tuningkid heeft een slechte ervaring met chiptuning gehad. Dat is nu wel heel duidelijk geworden.
                                    Neen, ik pleeg geen criminele feiten zoals chiptjoening.

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    Als er in het consumentengedeelte op deze manier naar een garage een klacht wordt gericht, dan wordt dat topic door de moderators afgesloten. Hier wordt heel eenzijdig met de 'feiten' (alhoewel ik die nog niet gezien heb) omgesprongen.
                                    Nogal logisch omdat de "verdachte" zich op geen enkele manier kan verweren en de meeste verhalen zeer eenzijdig zijn.
                                    (een garage doet overigens herstelwerken en geen strafbare feiten, en zullen zich derhalve niet zo snel op een forum begeven)

In dit topic kunnen die crimi's zich tenminste verweren.

Comment

Was niet bij DVX maar bij Heinz toen Bruno daar nog werkte.
                                      Als een bruno er werkt zit er zeker een geur (of stank) aan.

Comment

Als een bruno er werkt zit er zeker een geur (of stank) aan.
                                        Waarom? Leg uit.
                                        Met feiten afkomen en niet met veronderstellingen

Comment

Waarom? Leg uit.
                                          Met feiten afkomen en niet met veronderstellingen
                                          Gij hebt de laatste 5 jaren op een andere planeet gewoond of zo ?

Comment

Working...
                                          X