Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    De constructeur biedt hetzelfde remsysteem aan voor alle versies en dat zijn vooraan toch grote schijven van 330mm. Ik kan misschien de schijven van een RCZ steken met 340mm, maar meer is niet te krijgen.

    Jawel, maar dan geraakt ge nie meer door de keuring. Peugeot Sport bied de AP remmenupgrade van de RCZ CUP ook aan ondertussen.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
      sorry, maar da's ook niet helemaal waar wat ge hier vertelt. Genoeg constructeurs bieden dezelfde motor aan met hetzelfde onderstel, met dezelfde remmen maar enkel softwarematig met ander vermogen aan. Als ik dan een 136/140 pk versie laat chiptunen naar een 180+ versie (welke de constructeur ook aanbiedt) dan ben ik een wannebe? En een grotere intercooler is ook niet altijd DE oplossing. Remmen: als ik de mijne laat doen, waar ga ik grotere remmen vinden? De constructeur biedt hetzelfde remsysteem aan voor alle versies en dat zijn vooraan toch grote schijven van 330mm. Ik kan misschien de schijven van een RCZ steken met 340mm, maar meer is niet te krijgen.
      Dat "dezelfde motor" praatje is niet altijd waar. Het blok kan hetzelfde zijn, maar de turbo, injectoren, pompen etc etc zijn vaak niet hetzelfde. Ze zeggen dan dat het een louter elektronische downtuning is door de constructeur. Soms wel. Veelal niet.

      De BMW E87 120d had in ieder geval een andere turbo dan de 118d. Terwijl ze aan een maat van mij toen ook beweerden dat het "dezelfde motor" was.

      De constructeur neemt ruime toleranties, maar je neemt die wel voor een stuk weg. Je slijtage zal zonder de minste twijfel hoger liggen. Al die gasten zeggen dan "na 30.000km nog geen problemen". Ja duh, die motoren moeten makkelijk een tienvoud aankunnen.

      Ik heb m'n 120d nooit laten chippen. Veel getwijfeld, veel gelezen en toch nooit laten doen.

      Comment


      • volvo was daar nochtans een heel goed voorbeeld van: 1 en hetzelfde blok, 3 verschillende vermogens
        www.peugeotforum.be

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
          Voor Geert zat hij Bruno altijd op de nek.
          Dus of het persoonlijk is weet ik nog zo niet.
          In hun plaats had mijn advocaat al een klacht wegens laster en eerroof ingediend.
          Niemand hoeft zoiets te pikken omdat het online gebeurd. Als dit allemaal in de krant had gestaan, was het kot te klein geweest.


          Verstuurd van mijn LT26i met Tapatalk

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            volvo was daar nochtans een heel goed voorbeeld van: 1 en hetzelfde blok, 3 verschillende vermogens
            Zoals zovele andere.
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Ik blijf erbij. Enkel chippen zonder aanpassing van de hardware (intercooler en dergelijke) is op termijn om problemen vragen.

              De gewone chip is voor wannabe's. Snel 600 euro voor wat extra vermogen en dan janken als er iets stuk gaat.

              Koop ofwel een krachtigere auto ofwel spendeer je wat extra geld om het fatsoenlijk te doen.
              Wat zeg je dan tegen diegene die al met de krachtige wagens rijden en hem laten chippen.
              Dat verhaal komt hier om de zoveel tijd terug.
              We vallen in herhaling.
              den borre


              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


              Int3x0r
              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                Ik kan je garanderen dat ik alle software zelf maak en ontwikkel, wat ik zelf niet kan, dat tunen we niet, er is dan ook geen sprake van dat BRP een file zouden aankopen/ruilen of samenwerken met een andere tuner !

                Altijd welkom bij mij om dit met eigen ogen te kunnen zien.
                Ik dacht dat mijn ironie duidelijk was.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                  Wat zeg je dan tegen diegene die al met de krachtige wagens rijden en hem laten chippen.
                  Dat verhaal komt hier om de zoveel tijd terug.
                  We vallen in herhaling.
                  Tjah, ik koop er een én ik geef extra geld uit om het goed te laten doen. Elk het zijne.

                  Comment


                  • Koop gewoon een auto met een zeer betrouwbare motor. Laat deze chippen en je zal er geen problemen van ondervinden. Wel bij grote ''chippers'' gaan.

                    Comment


                    • Jongens, jongens, we blijven hier maar lullen en lullen eh... of dat nu TK is of iemand anders die dit zegt of dat zegt...
                      Iedereen heeft zijn mening en denkt dat de zijne de beste is... so be it... In feite heeft het geen enkel nut om hier nog te reageren want iemand overtuigen naar uw mening zit er toch niet in omdat de meesten zo een idee fixe hebben en koppig blijven doorgaan... Er mogen hier binnen x aantal maanden nog 100 paginas bijkomen, we gaan toch nooit de hamvraag van dit topic kunnen achterhalen, namelijk wie is de beste chiptuner...?

                      Tot herhalens toe deel ikzelf de mening van de minderheid:

                      -Chiptuning voor op de openbare weg is illegaal, punt. (tenzij je de papieren laat aanpassen, maar dat doet toch niemand)

                      -Chiptuning op maat is een ruim begrip, dat geven nu ook de chiptuners zelf toe...

                      -Chiptuning voor een 'banale' wagen waar je er honderden van tegenkomt tijdens 2 uur autostrade rijden is IMHO complete bullshit. (no offence)
                      Wil je beter/rapper en leuker rijden? Koop dan een zwaardere of andere wagen die ervoor aangepast is.

                      -Chiptuning brengt uiteraard een hogere/versnelde slijtage mee als je het meer-vermogen gaat aanspreken. En aanspreken doe je... wat is anders the point om er extra vermogen op te zetten? Verschil is echter dat sommige wagens aan de basis 'beter bestand' zijn tegen extra belasting... En neen, dan heb ik het niet over de golfjes, tdi'tjes, en andere 'budget' wagens... (no offence)

                      -Op maat tunen is zoals Geert en Bruno reeds aangaven, starten van een basismap en van die map uit verder tweaken... En wagen die std onderdelen gebruikt zal natuurlijk minder tweaking vragen, dan een wagen met andere uitlaat, CAI, intercooler, injectoren, turbo en/of aftermarket standalone ECU... Een 'chip'tuner die dergelijke projecten kan afhandelen en uiteraard betrouwbaar kan laten werken, DAT is in mijn ogen een tuner die zichzelf een chiptuner op maat kan/mag noemen...

                      Een aangepast bestandje op een basic dieseltje zetten en dan beperkt kernvelden verbeteren op maat van de wagen is in mijn ogen nog steeds geen maatwerk...

                      Ik heb ooit de vergelijking gemaakt met hamburgers en een sterrenzaak... No offence voor de hamburgerkeet, dat smaakt ook, maar om bepaalde hongers te stillen, rij ik toch liever om naar een sterrenzaak waar je 6 gangenmenu toch net iets fijner gemaakt wordt en waar de 'kennis/stiel' van de koks toch net iets hoger ligt...

                      Een andere beeldspraak die ik ook ooit neer schreef was dat ik me als patient liever laat opereren door een hartchirurg met een zwitsers zakmes, dan door een verpleger met de fijnste/duurste uitrusting... (toen ging het over dat een dyno noodzakelijk was of niet)...

                      En nu betrap ik me erop, dat ik toch nog een post heb gedaan terwijl het eigenlijk toch geen zoden aan de dijk brengt...
                      Last edited by ; 06/09/2013, 23:57.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                        En nu betrap ik me erop, dat ik toch nog een post heb gedaan terwijl het eigenlijk toch geen zoden aan de dijk brengt...
                        En nog geen kleintje.
                        Last edited by Gixxer; 07/09/2013, 00:12.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
                          En nog geen kleintje.
                          Tja, daarvoor zit ne mens op een forum eh... om over zaken te praten en meningen te wisselen...
                          Het is alleen spijtig te constateren dat de hamvraag eigenlijk een puzzelvraag is die nooit opgelost kan worden...

                          Wie is de beste chiptuner? Voor welk merk? Tuning voor welke doeleinden? Iemand kan een goede allround chiptuner zijn voor 99% van de merken als het standaard tuning betreft. Een andere tuner kan dan misschien alle scenarios tunen in 1 of een beperkt aantal merken waarop hij zich toelegt... Is de ene dan beter dan de andere? Dat is net het probleem van dit topic... de ene zijn eisen/verwachtingen voor een tunng zijn totaal verschillend dan de andere... Nogal logisch ook dat voor de ene tuner X de absolute top zal zijn en voor de andere is tuner Y de favoriet...

                          Voor een gewone snelle hap, kan je kiezen uit 15 frituren in de nabije omgeving... wil je iets exclusievers eten, tja dan zal je al snel merken dat afhankelijk van het niveau dat je wenst, het aanbod zal krimpen tot een paar speciaalzaken...
                          Last edited by ; 07/09/2013, 00:24.

                          Comment


                          • Ok die verhoogde slijtage is er inderdaad , maar als ze een motor standaard ontwikkelen om 300d km mee te gaan en ge haalt er door het chippen 100d km af , who cares?

                            de meesten die hun autos laten chippen duwen regelmatig goed door, en zijn meestal ook auto liefhebbers en of kenners. na een jaar of vier hebben ze dan 120 dkm en verkopen ze deze , en willen ze iets nieuws, dus slijtage speelt weinig rol .

                            Ik heb de mijne ook laten doen en heb nu op 3,5 jaar, 30 dkm van die slijtage lig ik nie echt wakker

                            Waarom niet nog een zwaarder model kopen? Op een bepaald punt is de prijs echt wel exponentieel hoger om nog een zwaarder model te vinden. En mocht ik deze dan toch kopen denk ik dat ik deze ook weer zou chippen , dus is een never ending storry denk ik

                            het gevoel hebben als je met standaard auto rondcruist dat er meer in zit, tja dat blijft kriebelen bij mij ,ongeacht het reeds standaard vermogen.

                            en als hij gechipt is heb je na enkele weken weer dat gevoel, de volgende mag wat meer vermogen en koppel hebben ( heb dat zelfs nu nog met 479pk )
                            Last edited by BARTVDS; 07/09/2013, 00:41.

                            Comment


                            • Ik ben hoedanook toch voorzichtiger geworden met chippen. Mijn vorige twee wagens waren gechipped, eentje heinz, eentje apec. Van één van de twee meer tevreden, maar algemeen gesproken was ik blij met het resultaat. Met mijn huidige wagen doe ik een pak km's en wil dat zo probleemloos blijven doen. Ik heb dan ook besloten niet meer te laten chippen.

                              Comment


                              • ondertussen 50.000km met de gechippede wagen en ook al op de ring gezeten.
                                0.0 problemen. we zullen zien hoe het verder loopt.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BARTVDS Bekijk Berichten
                                  de meesten die hun autos laten chippen duwen regelmatig goed door, en zijn meestal ook auto liefhebbers en of kenners. na een jaar of vier hebben ze dan 120 dkm en verkopen ze deze , en willen ze iets nieuws, dus slijtage speelt weinig rol .

                                  Ik heb de mijne ook laten doen en heb nu op 3,5 jaar, 30 dkm van die slijtage lig ik nie echt wakker:
                                  Begrijpelijk dat je het je dan niet meer aantrekt. Het is dan voor de sukkel die je auto overneemt. Zoals m'n schoonbroer. Koopt een A3 met z'n zuurverdiende centjes, is heel trots en even later blijkt de 1.6tdi gekieteld te zijn geweest. Onmiddellijke kosten: slippende koppeling en fluitende turbo (je hoort em van straten ver).

                                  Maar zoals je zegt, het is jouw probleem niet meer.

                                  Comment


                                  • U schoonbroer heeft dan geen testrit met de auto gemaakt?
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                      U schoonbroer heeft dan geen testrit met de auto gemaakt?
                                      Foute woordkeuze van mij met onmiddellijk te vermelden. De turbo fluit minder als de motor goed warm staat. Vermoedelijk had de verkoper em eerst goed warm gereden. De slippende koppeling is m'n schoonbroer idd niet echt opgevallen tijdens de korte testrit. Hij is jong. Eerste wagen en blijkbaar verblind door de lage prijs voor een Audi.

                                      Comment


                                      • Vraagske voor de tuners of andere hier.

                                        Hoe kan je zien hoeveel mm u poten zijn voor verlagingsveren?
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Als je schoonbroer zijn huiswerk maakt voor hij een wagen koopt , dwz zeggen testrit maken , check laten doen bij een garage of een auto bij een oficiele dealer kopen koopt waar hij garantie heeft zou hij nu niet met de miserie zitten.

                                          gouden tip koop geen ex lease tenzij ge weet wie ermee gereden heeft ,en al zeker niet een jonger wat sportiever model waar hoogst waarschijnlijk een jonge gast mee gereden heeft met alle gevolgen vandien...

                                          maar ja ex lease zijn meestal recente wagens , redelijk goedkoop, tja ...


                                          Een slippende koppeling of fluitende turbo heeft niet noodzakelijk iets met de tuning te maken he. Toen ik nog met leassletten rondreed voor mn vorig werkgever kreeg ik om de 2 jaar max een andere , nooit getuned
                                          ik heb er meer dan een koppeling of turbo doorgeknald telkens gebeurde dit rond de 100 dkm. ( te jong en te geweldig , te lichte motoren, en te lang aan een stuk planche)

                                          hoevelen die ik dagelijks zie mishandelen hun lease karen niet ? Koude motor , en direct planche , aanzetten op toeren en dan koppeling laten knallen etc. en dat zijn zeker geen uitzonderingen bij jonge gasten, onderhoud op de max interval, ....
                                          Last edited by BARTVDS; 07/09/2013, 09:27.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X