Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBegrijpelijk dat je het je dan niet meer aantrekt. Het is dan voor de sukkel die je auto overneemt. Zoals m'n schoonbroer. Koopt een A3 met z'n zuurverdiende centjes, is heel trots en even later blijkt de 1.6tdi gekieteld te zijn geweest. Onmiddellijke kosten: slippende koppeling en fluitende turbo (je hoort em van straten ver).
Maar zoals je zegt, het is jouw probleem niet meer.
Om een lang verhaal kort te maken, ga om het even welke werkplaats van een merkdealer binnen en je zal zien dat het er vol staat met wagens met problemen ( anders hadden die geen werk en de fabrikant geen omzet aan wisselstukken , iets wat tegenwoordig big business is sinds de verkoop van nieuwe wagens is gekelderd !! ) , en die wagens zijn zeker niet allemaal getuned, mijn moeder koopt bij VW een splinternieuwe wagen en ze was nog geen 5 km ver en hij stond al in panne, het is natuurlijk gemakkelijk om de schuld op de tuning te steken, maar de tuning is zelden de oorzaak !
Constructeurs zouden beter een sticker kleven op het dashboard van sommige wagens " Nordschleife rondjes draaien IS schadelijk voor deze wagen"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenEen 'chip'tuner die dergelijke projecten kan afhandelen en uiteraard betrouwbaar kan laten werken, DAT is in mijn ogen een tuner die zichzelf een chiptuner op maat kan/mag noemen...
om bepaalde hongers te stillen, rij ik toch liever om naar een sterrenzaak waar je 6 gangenmenu toch net iets fijner gemaakt wordt en waar de 'kennis/stiel' van de koks toch net iets hoger ligt...
Een andere beeldspraak die ik ook ooit neer schreef was dat ik me als patient liever laat opereren door een hartchirurg met een zwitsers zakmes, dan door een verpleger met de fijnste/duurste uitrusting... (toen ging het over dat een dyno noodzakelijk was of niet)...
2) altijd welkom in mijn sterrenzaak
3) ik heb toch nog liever een hartchirurg met de meest moderne, fijnste , duurste uitrusting en materiaal
Al denk ik wel dat je serieus zou verschieten als je ziet hoeveel werk wij steken in sommige tdi's om die perfect af te stellen, dan spreken we niet over enkele kenvelden zoals bij een evo ( die zowat het makkelijkste motormanagement systeem ter wereld heeft met slechts enkele kenvelden load, ontsteking, lambda er zijn wereldwijd duizenden amateurs die in 10 minuten en zonder testbank een evo kunnen mappen) , bij een moderne diesel spreken we makkelijk over een 100 tal kenvelden gaande van EGR, DeNOx, DPF regeneratie, 3 inspuitingen per cyclus met inspuitbegin, inspuitduur, inspuitdruk , koppelstructuur , EGT model , ..... er zijn maar heel weinig tuners die dat perfect kunnen afstellen !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBegrijpelijk dat je het je dan niet meer aantrekt. Het is dan voor de sukkel die je auto overneemt. Zoals m'n schoonbroer. Koopt een A3 met z'n zuurverdiende centjes, is heel trots en even later blijkt de 1.6tdi gekieteld te zijn geweest. Onmiddellijke kosten: slippende koppeling en fluitende turbo (je hoort em van straten ver).
Maar zoals je zegt, het is jouw probleem niet meer.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk BerichtenKan je schoonbroer de verkoop niet nietig laten verklaren? Immers, indien hij zou weten dat de auto gechipt was, zou hij de auto niet gekocht hebben. Natuurlijk moet je wel kunnen bewijzen dat de wagen was gechipt en je schoonbroer het niet wist. Koppeling en turbo zijn nu niet de goedkoopste onderdelen om te vervangen.
Hoe vaak ik te horen krijg " ik heb hem van een oud vrouwtje gekocht die er altijd rustig mee gereden heeft" yeah right , er zijn handelaars die op autoscout verschillende advertenties zetten zogezegd als particulier verkoop ( maar met hetzelfde gsm nummer ) en ze laten dat afhandelen door een oud vrouwtje, dus jij belt, maakt afspraak, gaat de wagen bekijken thuis bij een oud vrouwtje en denkt een goede deal te hebben gedaan, maar eigenlijk is de verkoper een geslepen handelaar en het vrouwtje een deel van het bedrog....
Comment
-
Van mensen die bedrogen worden met occasie wagens heb ik nog heel wat voorbeelden, 2 maanden geleden vraagt iemand mij prijs van een origineel vliegwiel voor een Audi S3, wagen heeft 80.000km , toen ik bij de dealer het chassisnummer doorgaf voor de prijs van het vliegwiel zegt die dealer mij dat het vliegwiel al eens vervangen is op 160.000km , dus 80.000km op de teller, maar de wagen had er mss in werkelijkheid +250.000km
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtengisteren nog stond hier een jongen voor tuning met een G6 TDI, had hem nieuw gekocht en nu 30.000km, zag er nieuw uit, toch hebben ik hem al meteen naar de dealer gestuurd ZONDER tuning, er stond een waslijst van fouten in oa turbo en dpf, luchtfilter verstopt, trillingen vliegwiel, 25pk te weinig, .....Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Ja, die kilometers... Carpass is niet waterdicht. Reeds redelijk wat klanten gehad waartegen we (tot ons grote spijt) moesten meedelen dat de kilometerstand niet klopt. Konden we aflezen uit onze logs. Jammer maar helaas. Vooral opletten bij ingevoerde wagens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten1) doet me plezier te horen dat ik me een chiptuner op maat mag noemen
2) altijd welkom in mijn sterrenzaak
3) ik heb toch nog liever een hartchirurg met de meest moderne, fijnste , duurste uitrusting en materiaal
Al denk ik wel dat je serieus zou verschieten als je ziet hoeveel werk wij steken in sommige tdi's om die perfect af te stellen, dan spreken we niet over enkele kenvelden zoals bij een evo ( die zowat het makkelijkste motormanagement systeem ter wereld heeft met slechts enkele kenvelden load, ontsteking, lambda er zijn wereldwijd duizenden amateurs die in 10 minuten en zonder testbank een evo kunnen mappen) , bij een moderne diesel spreken we makkelijk over een 100 tal kenvelden gaande van EGR, DeNOx, DPF regeneratie, 3 inspuitingen per cyclus met inspuitbegin, inspuitduur, inspuitdruk , koppelstructuur , EGT model , ..... er zijn maar heel weinig tuners die dat perfect kunnen afstellen !
-2- Dank u. Ik hoop binnenkort echt eens tijd te vinden om de x op de bank te laten zetten.
-3- Uiteraard is een combo van beide (expertise + goed materiaal) nog altijd beter.
Niet dat ik het dieseltunen kleineer, maar als een evo zo makkelijk te tunen is, waarom doe jij (br) + dvx + ppe ze dan niet? Als ik me niet vergis, heb je ooit ergens eens gepost dat je je niet bezig houdt met evo's en sti's... Ook Dvx doen deze niet... Enfin dat was toch mijn conclusie na mijn bezoek aan deze zaak... Goede en vriendelijke ontvangst, maar bottom line was dat ze het liever niet doen en doorverwijzen naar een evo/sti specialist. (Een eerlijk advies dat ik trouwens apprecieer).
Als die wagens zo gemakkelijk te mappen zijn, dan is dat toch 'easy money' dat kan verdient worden? (Om nu van commercant tot commercant te praten).
Enfin ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar op die manier komt het toch tegenstrijdig over...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten...ga om het even welke werkplaats van een merkdealer binnen en je zal zien dat het er vol staat met wagens met problemen ( anders hadden die geen werk en de fabrikant geen omzet aan wisselstukken , iets wat tegenwoordig big business is sinds de verkoop van nieuwe wagens is gekelderd !! ) , en die wagens zijn zeker niet allemaal getuned...
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten...hoeveel werk wij steken in sommige tdi's om die perfect af te stellen, ….100 tal kenvelden gaande van EGR, DeNOx, DPF regeneratie, 3 inspuitingen per cyclus met inspuitbegin, inspuitduur, inspuitdruk , koppelstructuur , EGT model , ..... er zijn maar heel weinig tuners die dat perfect kunnen afstellen
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten..maar eigenlijk is de verkoper een geslepen handelaar en het vrouwtje een deel van het bedrog..
…zoals de tjoener ook deel is van het bedrog bij een gechipte wagen, maar BrunoL is geen oud vrouwtje natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
Niet dat ik het dieseltunen kleineer, maar als een evo zo makkelijk te tunen is, waarom doe jij (br) + dvx + ppe ze dan niet? Als ik me niet vergis, heb je ooit ergens eens gepost dat je je niet bezig houdt met evo's en sti's... Ook Dvx doen deze niet... Enfin dat was toch mijn conclusie na mijn bezoek aan deze zaak... Goede en vriendelijke ontvangst, maar bottom line was dat ze het liever niet doen en doorverwijzen naar een evo/sti specialist. (Een eerlijk advies dat ik trouwens apprecieer).
Als die wagens zo gemakkelijk te mappen zijn, dan is dat toch 'easy money' dat kan verdient worden? (Om nu van commercant tot commercant te praten).
Enfin ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar op die manier komt het toch tegenstrijdig over...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenReden dat we ze niet doen is omdat de vraag te gering is. Kostprijs van de tool + 5 licenties om toegang te krijgen kost ons 3500€ investering. Anders met alle plezier ;-)
Comment
-
Dat de software van een Evo relatief makkelijk te "herschrijven" is omdat er maar een paar kenvelden zijn, betekent dat nog niet per definitie dat het technisch ook makkelijker is om te tunen. Misschien is er wel speciale hardware nodig om dat uit te kunnen lezen/up te kunnen loaden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenReden dat we ze niet doen is omdat de vraag te gering is. Kostprijs van de tool + 5 licenties om toegang te krijgen kost ons 3500€ investering. Anders met alle plezier ;-)
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenKan ook perfect met Ecuflash, een gratis tool gedaan worden hoor...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenAls ik me niet vergis, heb je ooit ergens eens gepost dat je je niet bezig houdt met evo's en sti's...
Als die wagens zo gemakkelijk te mappen zijn, dan is dat toch 'easy money' dat kan verdient worden? (Om nu van commercant tot commercant te praten).
Enfin ik wil geen oude koeien uit de sloot halen, maar op die manier komt het toch tegenstrijdig over...
Materiaal om de evo's te flashen heb ik liggen dat is geen probleem, kost ook echt niet veel (ca 200 euro ) . Sub's heb ik nooit gedaan.
Aan de andere kant heb ik een zeer goede band met Mark Verhoeven ( EMS ) en die doet niets anders dan sub's en evo's , dus doe ik hem graag en plezier en stuur iedereen naar hem door
Comment
-
Bedankt voor jullie eerlijk reacties...
Easy money is bij mij geen 'vies' woord hoor... Elke commerce moet draaien en ik heb er geen probleem mee dat sommige 'projectjes' snel gaan en dus makkelijk verdienen... er zijn projectjes genoeg waar het tegenvalt en die je niet voor de volle 100% kan doorrekenen aan de klant... De bluts met de bijl of hoe noemen ze dat...Is zeker niet bedoeld als geldschepperij of overdadig winstbejag.
Nu ivm plezier hebben in je werk/hobby kan ik me ook perfect in terug vinden... Alleen (en ik spreek nu zuiver over persoonlijke voorkeur/interesse) zou ik toch meer voldoening hebben om aan een evo te werken, dan aan een Dacia Duster (want die doe je dan weer wel)... Maar zoals gezegd, dit is zuiver persoonlijk...
Comment
Comment