Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
    Nu ivm plezier hebben in je werk/hobby kan ik me ook perfect in terug vinden... Alleen (en ik spreek nu zuiver over persoonlijke voorkeur/interesse) zou ik toch meer voldoening hebben om aan een evo te werken, dan aan een Dacia Duster (want die doe je dan weer wel)... Maar zoals gezegd, dit is zuiver persoonlijk...
    het heeft ook te maken met slechte ervaringen in het verleden met een bepaalde tuningclub met heel wat evo en sub rijders, heb lang geleden gezegd ik doe ze niet meer en dat was het !

    Wat die Duster betreft, je zou nog verschieten, die zitten echt wel goed in elkaar voor wat ze kosten....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      het heeft ook te maken met slechte ervaringen in het verleden met een bepaalde tuningclub met heel wat evo en sub rijders, heb lang geleden gezegd ik doe ze niet meer en dat was het !

      Wat die Duster betreft, je zou nog verschieten, die zitten echt wel goed in elkaar voor wat ze kosten....
      Ah ok, das natuulijk ook een reden die beter staaft waarom niet... en ook begrijpelijker dan...

      Nu zeker geen kritiek op de Duster, maar als (performance) autoliefhebber, neig ik meer naar sportieve wagens, dan naar dergelijke types...

      Ik apprecieer wel dat je eerlijk en spontaan een eerdere negatieve ervaring uit het verleden aanhaalt... Maakt je keuze meteen veel aannemelijker...

      Voila, zo zie je maar, als je eerlijk en respectvol tegen mensen, praat, uitleg vraagt over waarom wel of niet en zonder mekaar uit te schijten of te kleineren, dat je toch meestal op dezelfde correcte manier van antwoord wordt gediend. En zo zou het altijd moeten zijn. Je oogst wat je zaait...
      Last edited by ; 07/09/2013, 14:42.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
        Ah ok, das natuulijk ook een reden die beter staaft waarom niet... en ook begrijpelijker dan...

        Ik apprecieer wel dat je eerlijk en spontaan een eerdere negatieve ervaring uit het verleden aanhaalt... Maakt je keuze meteen veel aannemelijker...

        Voila, zo zie je maar, als je eerlijk en respectvol tegen mensen, praat, uitleg vraagt over waarom wel of niet en zonder mekaar uit te schijten of te kleineren, dat je toch meestal op dezelfde correcte manier van antwoord wordt gediend.
        Waarom stuur je hem niet meteen een bos bloemen hiervoor ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          de rechter zal oordelen dat er geen verband is tussen een vroegere tuning en de schade nu, de schade is vermoedelijk een gevolg van normale slijtage
          Nieuw in Willebroek, voorspellingen van uw vonnis of arrest !

          Comment


          • 2 vraagjes,

            -Hoe komt het dat een 5GT wel met Chili peper kan voorzien worden en een gewone uit de 5-reeks niet?
            -Hoe zit het met de huidige MB motoren uit bvb de ML (250/350) of de E-klasse (idem), zichtbaar bij dealer/constructeur?
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
              2 vraagjes,

              -Hoe komt het dat een 5GT wel met Chili peper kan voorzien worden en een gewone uit de 5-reeks niet?
              -Hoe zit het met de huidige MB motoren uit bvb de ML (250/350) of de E-klasse (idem), zichtbaar bij dealer/constructeur?
              Bij een concessiehouder is chiptuning ALTIJD zichtbaar. Bij BMW nemen ze telkens een backup van je software. Bij latere garantieclaims heb je het dan aan je broek.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                Wat die Duster betreft, je zou nog verschieten, die zitten echt wel goed in elkaar voor wat ze kosten....
                Is daar wat power uit te halen met tuning, uit zo een Duster?
                Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                  Is daar wat power uit te halen met tuning, uit zo een Duster?
                  hangt ervan af welke motor erin zit, uit die dci kan je best nog wat extra halen

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    hangt ervan af welke motor erin zit, uit die dci kan je best nog wat extra halen
                    Meer of minder dan wat je uit mijn HDI zou kunnen halen?
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Even updaten,ik had me in het vorig topic nogal neerbuigend uitgelaten over de persoon die mijn hok "gechiptuned" had ,diene mens heeft dat dus ook gelezen en omdat ik nu wegens m'n CO waarden niet goed ,niet door de tk geraak en ik kontakt moest opnemen met hem zijn we tot een deal gekomen ,ie zet em terug softwarematig oem ,en na de keuring mag ik teruggaan waar ie zal zien wat ie kan doen .

                      Nog maar eens het bewijs dat je met praten irl veel verder komt,dan de keyboardrambo uit te hangen op een openbaar forum,en waarvoor ik me tov die persoon me openlijk excuseer !

                      Dus Tuningkid ,er is nog hoop

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Even updaten,ik had me in het vorig topic nogal neerbuigend uitgelaten over de persoon die mijn hok "gechiptuned" had ,diene mens heeft dat dus ook gelezen en omdat ik nu wegens m'n CO waarden niet goed ,niet door de tk geraak en ik kontakt moest opnemen met hem zijn we tot een deal gekomen ,ie zet em terug softwarematig oem ,en na de keuring mag ik teruggaan waar ie zal zien wat ie kan doen .

                        Nog maar eens het bewijs dat je met praten irl veel verder komt,dan de keyboardrambo uit te hangen op een openbaar forum,en waarvoor ik me tov die persoon me openlijk excuseer !

                        Dus Tuningkid ,er is nog hoop
                        Zo zie je maar... +1!

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                          Zo zie je maar... +1!
                          Effkes ,

                          @Krikke,die heuveltjes van Erika..mijn madam heet zo,heeft het één met het ander te maken??

                          On topic maar weer ;

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                            Meer of minder dan wat je uit mijn HDI zou kunnen halen?
                            Niet doen met een 1.6Hdi. Blijken nogal redelijk gevoelige motoren te zijn ivm turbo, olieleidingen......

                            Comment


                            • zever: deftig onderhoud doen en vooral de injectoren eens af en toe aantrekken.
                              www.peugeotforum.be

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                Bij een concessiehouder is chiptuning ALTIJD zichtbaar. Bij BMW nemen ze telkens een backup van je software. Bij latere garantieclaims heb je het dan aan je broek.
                                Is dat werkelijk zo bij alle merken?
                                Niemand die antwoord op de 5GT vraag?
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  zever: deftig onderhoud doen en vooral de injectoren eens af en toe aantrekken.
                                  Die 1.6Hdi motoren moeten 30 000 km met dezelfde olie volhouden. Dat is gewoon veel te lang. Combineer je dit met een turbo die gloeiend heet is. Je zet je motor direct af dan denk ik dat dat spel niet lang zal volhouden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                    Die 1.6Hdi motoren moeten 30 000 km met dezelfde olie volhouden. Dat is gewoon veel te lang. Combineer je dit met een turbo die gloeiend heet is. Je zet je motor direct af dan denk ik dat dat spel niet lang zal volhouden.
                                    Niemand verplicht je om 30k met dezelfde olie te rijden toch?een beetje liefhebber doet dit toch vroeger? ik bvb om de 10k+oliefilter,ben ik dan een geldverspillende freak?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Die 1.6Hdi motoren moeten 30 000 km met dezelfde olie volhouden. Dat is gewoon veel te lang. Combineer je dit met een turbo die gloeiend heet is. Je zet je motor direct af dan denk ik dat dat spel niet lang zal volhouden.
                                      Bij Peugeot raden ze toch aan om de 15 000km verse olie in oliefilterke. ZEKER niet meer dan 20 000km.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                        de rechter zal oordelen dat er geen verband is tussen een vroegere tuning en de schade nu, de schade is vermoedelijk een gevolg van normale slijtage, als je een occasie koopt, dan krijg je altijd een wagen met slijtage dus kan je daar achteraf niet over gaan klagen, als je een nieuwe wagen koopt en er lang genoeg mee rijdt, dan ga je ooit ook op een punt komen waarbij er allerlei kosten aan komen, meestal is dat het moment om te verkopen !

                                        Hoe vaak ik te horen krijg " ik heb hem van een oud vrouwtje gekocht die er altijd rustig mee gereden heeft" yeah right , er zijn handelaars die op autoscout verschillende advertenties zetten zogezegd als particulier verkoop ( maar met hetzelfde gsm nummer ) en ze laten dat afhandelen door een oud vrouwtje, dus jij belt, maakt afspraak, gaat de wagen bekijken thuis bij een oud vrouwtje en denkt een goede deal te hebben gedaan, maar eigenlijk is de verkoper een geslepen handelaar en het vrouwtje een deel van het bedrog....
                                        Bruno, ik spreek nergens over recuperatie van herstellingskosten ingevolge tuning. Ik zeg enkel dat je als koper een 'wilsgebrek' kan inroepen als blijkt dat de wagen getuned is. Dat wilsgebrek kan je inroepen los van mogelijke schade. Het enigste wat je moet aantonen is dat je niet wist van het gebrek op moment van het sluiten van de verkoop, dat indien je het had geweten, je de aankoop niet had gedaan, dus dat het een doorslaggevend kenmerk is en dat je het niet had kunnen weten door de aard van de zaak of bedrog van de verkoper.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Joske_ Bekijk Berichten
                                          Bij Peugeot raden ze toch aan om de 15 000km verse olie in oliefilterke. ZEKER niet meer dan 20 000km.
                                          Bij mij ook. Maar wij hebben de 2.0Hdi/Tdci.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X