Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 2 liters hebben toch geen problemen met de turbo. Enkel de 1.6 hebben dat gehad, maar dat was te wijten aan foutief aangedraaide injectoren tijdens de productie. Zou er nu helemaal uit moeten zijn. En de onderhoudsintervallen liggen daar bij normaal gebruik op 20.000, maar als je de handleiding goed leest kan je beter op 10.000 km een oliewissel doen.
    www.peugeotforum.be

Comment

• De 1.6 HDI van PSA word ook gebruikt door Ford, en word zelfs bij Ford als beter gezien dan de 1.8 die ze zelf hebben.

En deze motor moet op papier om de 20.000 km nieuw olie hebben, niet om de 30.000 km, zoals Ford-power beweert.
      Persoonlijk laat ik om de 15.000 km mijn olie vervangen, en die ziet er bij vervangen nog altijd heel goed uit.
      Ook laat ik de motor altijd nog wat nadraaien, en zet hem zeker niet direct af.
      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

• Zit de 1.6HDI van PSA ook in BMW/Mini?

Moet je een atmosferische benzine motor ook laten "na draaien"?

Welke tuner kan ik 100% vertrouwen om het vermogen van mijn auto te laten testen? Ik heb geen interesse in motortuning. Ik wil enkel weten wat het vermogen is om dit te kunnen vergelijken wanneer de motor een heel pak meer kilometers gedaan heeft (verlies of niet).
        Last edited by ; 08/09/2013, 10:11.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten

Zit de 1.6HDI van PSA ook in BMW/Mini?

Nee, is een variant van de N47D20, nl de N47D16. Atmo's hebben geen turbo, dus is minder nodig. Maar kan nooit kwaad natuurlijk.

Comment

• in de vroegere mini's heeft dat blok er wel ingezeten. Tot bmw zelf een afgeleide heeft gemaakt.
            www.peugeotforum.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
              Bij mij ook. Maar wij hebben de 2.0Hdi/Tdci.
              Voor de 2.0 Tdci is om de 20.000km genoeg, die hoeft echt niet om de 15 binnen. Kwaliteitsolie gebruiken, das alles.
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Evert Bekijk Berichten
                Kan je schoonbroer de verkoop niet nietig laten verklaren? Immers, indien hij zou weten dat de auto gechipt was, zou hij de auto niet gekocht hebben. Natuurlijk moet je wel kunnen bewijzen dat de wagen was gechipt en je schoonbroer het niet wist. Koppeling en turbo zijn nu niet de goedkoopste onderdelen om te vervangen.

Eerst is nadenken voor ze iets kopen zou beter zijn, en verkoop nietig verklaren is rapper gezegd dan gedaan. Voor hetzelfde geld heeft daar al nen tijd den aap zitten mee uithangen en nu jammeren dat het kapot is. Die kerel da mijn Leon gekocht had belde ook na een maand dat hij vermogen meting had gedaan en 40 pk! miste. Dan na nen tijd komt het eruit dat ze gemeten hebben met den ene of den andere zijn Iphone met nen app! nen draai rond hun oren moest da krijgen. En een koppeling da slipt voelt ge wel degelijk hé da vind ik zever.
                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Hoe komt het dat een 5GT wel met Chili peper kan voorzien worden (staat op de sites) en een gewone uit de 5-reeks niet?
                  Niemand van de tuners?
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Wat kan eigenlijk nog met een golf 4 cabrio tdi 90 pk? Geert of bruno. Is da ook obd of echt nog chip?

Comment

• En nu is een echte on topic , kollega is onlangs bij BR geweest met haar XK-R en is zeer tevreden over het werk dat ze daar gedaan hebben. Om nu sommige hun beweringen dat op een uur tijd een programmatie gedaan is , die auto heeft daar toch 2 dagen geweest. Voorts hoor ik van héél veel mensen zeer goede commentaren van DVX en PPE. Ik denk dat deze 3 toch de beste zijn voor het moment.
                      Last edited by Niko80; 08/09/2013, 12:17.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
                        Effkes ,

@Krikke,die heuveltjes van Erika..mijn madam heet zo,heeft het één met het ander te maken??

On topic maar weer ;
                        Zou goed kunnen... mijn schaatsen moeten dringend worden bijgeslepen van te scheef door de bochten te gaan...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                          Zou goed kunnen... mijn schaatsen moeten dringend worden bijgeslepen van te scheef door de bochten te gaan...

Comment

Niemand van de tuners?
                            Welke motor?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kikie Bekijk Berichten

Zit de 1.6HDI van PSA ook in BMW/Mini?

Welke tuner kan ik 100% vertrouwen om het vermogen van mijn auto te laten testen? Ik heb geen interesse in motortuning. Ik wil enkel weten wat het vermogen is om dit te kunnen vergelijken wanneer de motor een heel pak meer kilometers gedaan heeft (verlies of niet).
                              Altijd welkom hoor

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                Wat kan eigenlijk nog met een golf 4 cabrio tdi 90 pk? Geert of bruno. Is da ook obd of echt nog chip?
                                Morgen even aan davy vragen. Dacht lege chip programmeren na bewerken origineel programma. Kom ik morgen zeker op terug. Van welk jaar is de cabrio?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                                  Welke motor?
                                  5GT 530D xDrive

Comment

Morgen even aan davy vragen. Dacht lege chip programmeren na bewerken origineel programma. Kom ik morgen zeker op terug. Van welk jaar is de cabrio?
                                    Zoals gisteren vermeld. Chip uitlezen, uitzsolderen, bewerken en alles op lege chip schrijven. nadien terug insolderen. Tot het goed is.

Comment

Zoals gisteren vermeld. Chip uitlezen, uitzsolderen, bewerken en alles op lege chip schrijven. nadien terug insolderen. Tot het goed is.
                                      Dat moest er zo toch nog bij hé

Comment

5GT 530D xDrive
                                        Waarschijnlijk den 211pk? Kunnen toch beide gedaan worden?

Comment

• ??? Ik dacht dat de F10/F11 niet kon? Buiten de box dan.

Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free

Comment

Working...
                                          X