Man man... t'is hier hoe langer hoe meer nen echte...
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
en de 2.0 hdi 136pk is van Ford... fout!
de 2.2 voor de camionettes is van Ford, de 2.0 is entièrement van Peugeot net zoals de 2.2hdi voor personenwagens. Daar heeft Ford aan meebetaald en that's it. De 2.7hdi is voornamelijk ontwikkeld door Jaguar (ook al waren die toen nog bij Ford).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenSeffens BOOM dan bye bye 1.6 met 240pk.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenWeeral lekker kortzichtig.
Comment
-
K-tech haalt al een eeuwigheid vlot meer dan 300 pk uit de Renault 5 turbo blokken. En da's een 1.4'ke. Oud blok waar de toleranties nog niet zo precies waren als die dat nu zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk BerichtenK-tech haalt al een eeuwigheid vlot meer dan 300 pk uit de Renault 5 turbo blokken. En da's een 1.4'ke. Oud blok waar de toleranties nog niet zo precies waren als die dat nu zijn.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIk vergat dat in Griekenland ook 1.6'sjes met 400pk rondreden..........Yeah right.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichtentrue.
alleen vraag ik mij af:
een M3 GTS is in belgië niet homologeerbaar ( of je moet de importeur nog eens 8k extra betalen om een of andere reden), maar in duitsland wel bv.
wat als die duitser hier in belgië wordt tegengehouden met zo'n auto?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk BerichtenDit topic ging toch over de beste tuner , en de beste is die dat alles zelf schrijft het enige wat tuningkid doet
is zijn mening geven en uitleg vragen , tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs gezien dat de tuners dit echt doen , als ik het juist lees kopen zij files aan en passen ze die een beetje aan , pas op das mijn probleem ook niet voor mij is alles ok maar als je zegt dat je het zelf schrijft vertrek je van iets blanco , en dat las ik hier nog niet dus heeft hij op dat punt nog steeds gelijk of het nu legaal is of niet das een ander discussie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenAls je van iets blanco moet vertrekken is het zowat niet te doen hé, als je moet programmeren. Beste is in mijn ogen nog altijd van een 'stabiel' origineel ontwerp vertrekken, en dan zo tweaken dat je er het beste uithaalt. Geld ook zo in de IT wereld, beter van een stabiel programma vertrekken, en het dan zo aanpassen naar je goesting. Bekijk het met releases van programma's, programmeurs gaan bv echt niet elke keer Google Chrome van op de grond af aan programmeren voor elke update hé
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenIk vergat dat in Griekenland ook 1.6'sjes met 400pk rondreden..........Yeah right.
Maar ja, gij gelooft enkel wat gij wilt geloven hé. Als er geen Ford op staat kan het niet volgens u
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk BerichtenIk ben een aantal van deze forums sinds kort aan het volgen. En TK herhaalt misschien velen malen het zelfde tot het 'zagens' toe. Hij spreekt dan soms misschien ook de waarheid. Zijn punten zijn misschien ferm overdreven.
Maar ik merk wel dat hij soms een aantal gevoelige snaren raakt, dat sommige anderen ferm moeten 'wikken en wegen'.
Voor mij is het zo dat tussen alle partijen (TK & tuningbedrijven) ergens de gulden middenweg moet liggen.
En iedere toekomstige klant die eraan begint moet zich maar duidelijk informeren en moet dan ook naar niemand een steen smijten. Het net bevat genoeg informatie om je eigen mening te vormen, voor- en nadelen af te wegen, voor je eraan begint.
Dit is mijn mening zonder ook maar partij te kiezen ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenWij, en ik spreek uit naam van BR, reageren gewoon hier niet meer. Kijk naar het resultaat...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenTuurlijk, daar zitten ze bij de Polies nu eens écht op te wachten.
Ik hoop enkel dat jouw onderzoek geen "koud-start" heeft, anders moet je wat "cranking-maps" aankopen om het wat sneller te laten verlopen.
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenMeestal beginnen de tuners van een originele file die ze uitlezen uit de wagen, maar soms kan je ook beginnen van een originele file die niet uit de wagen komt, maar die bijvoorbeeld een update is ( bv van de update CD van de dealer ) op die manier geef je de wagen meteen de laatste nieuwe update mee samen met de tuning.
Daarna hangt het af van tuner tot tuner :
1) sommigen zullen een kant-en-klare tuningfile aankopen of ruilen ( dat is de nieuwe mode ) , die ze al dan niet nog bewerken
2) anderen zullen een file van een andere wagen programmeren die ze ooit getuned hebben
3) anderen zullen een kopie maken van een andere tuningfile, die op zijn beurt mss al een kopie is ( hier zie je vaak dat er veel fouten gebeuren als tuners kopieren )
In al deze 3 gevallen waar de tuner de file niet zelf maakt ( en dus eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is ) , moet je gewoon geluk hebben , want de file kan goed of slecht zijn, is hij slecht dan kan de tuner niet verder helpen want hij heeft de file niet zelf ontwikkeld, dus hij weet niet wat of waar hij kan bijsturen.
4) andere tuners zullen de kenvelden zelf bewerken ( zo hoort het ook ) in functie van :
*ontwikkeling die hij gedaan heeft op die motor
*in functie van wat zijn klant wenst
*in functie van de echte gemeten vermogenskurve op de testbank en de analyse van de datalogs ( turbodruk, enz )
een goede tuner stopt hier uiteraard niet mee, want na het programmeren van de eerste tuningfile moet je opnieuw de vermogensgrafiek en datalogs analyseren en fijnafstellen waar nodig.
Ik weet dat heel wat tuners een verschillend beeld hebben van "op maat", maar op maat programmeren is voor mij :
1) op maat van de klant ( iemand die meer koppel wil voor een caravan te trekken of iemand die op de ring wil gaan rijden, dat is een totaal andere afstelling )
2) op maat van de motor ( elke motor is verschillend door fabricage toleranties )
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenIk blijf erbij. Enkel chippen zonder aanpassing van de hardware (intercooler en dergelijke) is op termijn om problemen vragen.
De gewone chip is voor wannabe's. Snel 600 euro voor wat extra vermogen en dan janken als er iets stuk gaat.
Koop ofwel een krachtigere auto ofwel spendeer je wat extra geld om het fatsoenlijk te doen.
Nogmaals m'n voorbeeld: BMW PPK voor F30 330d: van 258 naar 286pk en van 560 naar 600Nm. In kit: intercooler, luchtinlaat, chip, groter remsysteem vooraan (gelijk aan 335xd). Dat voor 1700 euro.
Duur? AC Schnitzer vraagt 2000+ euro voor enkel een powerbox.
Ik verkocht vroeger Porsche remsystemen voor VAG. Sommige klanten vonden het te duur. Kochten een 10 zuiger brolsysteem, deden toertje nurburgring en de remmen stonden in brand. Tjah.
Op zo dingen bespaar je best niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenAh ok, das natuulijk ook een reden die beter staaft waarom niet... en ook begrijpelijker dan...
Nu zeker geen kritiek op de Duster, maar als (performance) autoliefhebber, neig ik meer naar sportieve wagens, dan naar dergelijke types...
Ik apprecieer wel dat je eerlijk en spontaan een eerdere negatieve ervaring uit het verleden aanhaalt... Maakt je keuze meteen veel aannemelijker...
Voila, zo zie je maar, als je eerlijk en respectvol tegen mensen, praat, uitleg vraagt over waarom wel of niet en zonder mekaar uit te schijten of te kleineren, dat je toch meestal op dezelfde correcte manier van antwoord wordt gediend. En zo zou het altijd moeten zijn. Je oogst wat je zaait...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk BerichtenWaarom stuur je hem niet meteen een bos bloemen hiervoor ?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenNiet echt relevant voor een diesel. Maar geef je wel gelijk voor een benzine..en laat die remmen maar zitten, de 335i en D hebben een ruim overschot, kwestie van weten waar je over praat.BMW X5 45e
Comment
Comment