Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Man man... t'is hier hoe langer hoe meer nen echte...

    Comment


    • en de 2.0 hdi 136pk is van Ford... fout!
      de 2.2 voor de camionettes is van Ford, de 2.0 is entièrement van Peugeot net zoals de 2.2hdi voor personenwagens. Daar heeft Ford aan meebetaald en that's it. De 2.7hdi is voornamelijk ontwikkeld door Jaguar (ook al waren die toen nog bij Ford).
      www.peugeotforum.be

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
        Seffens BOOM dan bye bye 1.6 met 240pk.
        Weeral lekker kortzichtig.
        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

        2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
          Weeral lekker kortzichtig.
          Ik vergat dat in Griekenland ook 1.6'sjes met 400pk rondreden..........Yeah right.

          Comment


          • K-tech haalt al een eeuwigheid vlot meer dan 300 pk uit de Renault 5 turbo blokken. En da's een 1.4'ke. Oud blok waar de toleranties nog niet zo precies waren als die dat nu zijn.
            www.peugeotforum.be

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
              K-tech haalt al een eeuwigheid vlot meer dan 300 pk uit de Renault 5 turbo blokken. En da's een 1.4'ke. Oud blok waar de toleranties nog niet zo precies waren als die dat nu zijn.
              Das geen ford dus dat kan niet..
              BMW X5 45e

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                Ik vergat dat in Griekenland ook 1.6'sjes met 400pk rondreden..........Yeah right.
                Zijt gij nu zo , of doet gij zo?
                2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  true.

                  alleen vraag ik mij af:
                  een M3 GTS is in belgië niet homologeerbaar ( of je moet de importeur nog eens 8k extra betalen om een of andere reden), maar in duitsland wel bv.

                  wat als die duitser hier in belgië wordt tegengehouden met zo'n auto?
                  De reden is: Je gelooft het of niet maar het gaat over de "gevaarlijke" achterspoiler...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Inventief Bekijk Berichten
                    Dit topic ging toch over de beste tuner , en de beste is die dat alles zelf schrijft het enige wat tuningkid doet
                    is zijn mening geven en uitleg vragen , tot nu toe heb ik nog geen enkel bewijs gezien dat de tuners dit echt doen , als ik het juist lees kopen zij files aan en passen ze die een beetje aan , pas op das mijn probleem ook niet voor mij is alles ok maar als je zegt dat je het zelf schrijft vertrek je van iets blanco , en dat las ik hier nog niet dus heeft hij op dat punt nog steeds gelijk of het nu legaal is of niet das een ander discussie
                    "Blanco" is niet het "toverwoord" maar "kunde"..... wel en dat is nu net het issue van dit topic. Of het nu blanco is, aangekocht of OEM, daar gaat het toch niet om. Het gaat erom dat de goede chiptuner weet waar hij mee bezig is en dus kwaliteit levert, duidelijk toch. Al dat ander gewauwel dat ik hier lees is duidelijk van mensen die er geen bal van snappen en vooral ergelijk, niet open staan voor een materie die zij niet snappen en meteen die dan ook in twijfel trekken. Bekritiseren zonder enig fundament is .....vul het zelf maar in.
                    Last edited by ; 11/09/2013, 03:05.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk Berichten
                      Als je van iets blanco moet vertrekken is het zowat niet te doen hé, als je moet programmeren. Beste is in mijn ogen nog altijd van een 'stabiel' origineel ontwerp vertrekken, en dan zo tweaken dat je er het beste uithaalt. Geld ook zo in de IT wereld, beter van een stabiel programma vertrekken, en het dan zo aanpassen naar je goesting. Bekijk het met releases van programma's, programmeurs gaan bv echt niet elke keer Google Chrome van op de grond af aan programmeren voor elke update hé
                      +100. Inderdaad zo werkt het maar dat moet je snappen, weet je wel ...en dat geldt duidelijk niet voor iedereen.
                      Last edited by ; 11/09/2013, 03:07.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Ik vergat dat in Griekenland ook 1.6'sjes met 400pk rondreden..........Yeah right.
                        Zelfs in Duitsland ...
                        Der Peter mit seinem Kranken Monster beim Staatsfeind Treffen Nr.2


                        Maar ja, gij gelooft enkel wat gij wilt geloven hé. Als er geen Ford op staat kan het niet volgens u

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door benji0973 Bekijk Berichten
                          Ik ben een aantal van deze forums sinds kort aan het volgen. En TK herhaalt misschien velen malen het zelfde tot het 'zagens' toe. Hij spreekt dan soms misschien ook de waarheid. Zijn punten zijn misschien ferm overdreven.
                          Maar ik merk wel dat hij soms een aantal gevoelige snaren raakt, dat sommige anderen ferm moeten 'wikken en wegen'.
                          Voor mij is het zo dat tussen alle partijen (TK & tuningbedrijven) ergens de gulden middenweg moet liggen.
                          En iedere toekomstige klant die eraan begint moet zich maar duidelijk informeren en moet dan ook naar niemand een steen smijten. Het net bevat genoeg informatie om je eigen mening te vormen, voor- en nadelen af te wegen, voor je eraan begint.
                          Dit is mijn mening zonder ook maar partij te kiezen ....
                          Heb het misschien verkeerd begrepen maar degene die met stenen smijt hier, is tuningkid. (Wat een tegenstrijdige naam heeft die kerel eigenlijk!?)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                            Wij, en ik spreek uit naam van BR, reageren gewoon hier niet meer. Kijk naar het resultaat...
                            Jawel man, beetje subtiel die figuur in de grond boren? Lachen is gezond.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Tuurlijk, daar zitten ze bij de Polies nu eens écht op te wachten.
                              Ik hoop enkel dat jouw onderzoek geen "koud-start" heeft, anders moet je wat "cranking-maps" aankopen om het wat sneller te laten verlopen.
                              De "polies".....Ach ga toch met je lego spelen kerel...
                              Last edited by ; 11/09/2013, 03:13.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                bent U hollander ?
                                Oh wat relevant.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  Meestal beginnen de tuners van een originele file die ze uitlezen uit de wagen, maar soms kan je ook beginnen van een originele file die niet uit de wagen komt, maar die bijvoorbeeld een update is ( bv van de update CD van de dealer ) op die manier geef je de wagen meteen de laatste nieuwe update mee samen met de tuning.

                                  Daarna hangt het af van tuner tot tuner :

                                  1) sommigen zullen een kant-en-klare tuningfile aankopen of ruilen ( dat is de nieuwe mode ) , die ze al dan niet nog bewerken
                                  2) anderen zullen een file van een andere wagen programmeren die ze ooit getuned hebben
                                  3) anderen zullen een kopie maken van een andere tuningfile, die op zijn beurt mss al een kopie is ( hier zie je vaak dat er veel fouten gebeuren als tuners kopieren )

                                  In al deze 3 gevallen waar de tuner de file niet zelf maakt ( en dus eigenlijk niet weet waar hij mee bezig is ) , moet je gewoon geluk hebben , want de file kan goed of slecht zijn, is hij slecht dan kan de tuner niet verder helpen want hij heeft de file niet zelf ontwikkeld, dus hij weet niet wat of waar hij kan bijsturen.

                                  4) andere tuners zullen de kenvelden zelf bewerken ( zo hoort het ook ) in functie van :
                                  *ontwikkeling die hij gedaan heeft op die motor
                                  *in functie van wat zijn klant wenst
                                  *in functie van de echte gemeten vermogenskurve op de testbank en de analyse van de datalogs ( turbodruk, enz )

                                  een goede tuner stopt hier uiteraard niet mee, want na het programmeren van de eerste tuningfile moet je opnieuw de vermogensgrafiek en datalogs analyseren en fijnafstellen waar nodig.

                                  Ik weet dat heel wat tuners een verschillend beeld hebben van "op maat", maar op maat programmeren is voor mij :
                                  1) op maat van de klant ( iemand die meer koppel wil voor een caravan te trekken of iemand die op de ring wil gaan rijden, dat is een totaal andere afstelling )

                                  2) op maat van de motor ( elke motor is verschillend door fabricage toleranties )

                                  groetjes
                                  Bruno
                                  +1000. Zo werkt dat inderdaad en d'r zijn veel mensen die dat niet snappen maar laat ik het zo stellen: Onwetendheid is absoluut niet erg zolang je wilt bijleren maar de wijsneus uithangen ondanks je onwetendheid...dan is je IQ erg laag.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                    Ik blijf erbij. Enkel chippen zonder aanpassing van de hardware (intercooler en dergelijke) is op termijn om problemen vragen.

                                    De gewone chip is voor wannabe's. Snel 600 euro voor wat extra vermogen en dan janken als er iets stuk gaat.

                                    Koop ofwel een krachtigere auto ofwel spendeer je wat extra geld om het fatsoenlijk te doen.

                                    Nogmaals m'n voorbeeld: BMW PPK voor F30 330d: van 258 naar 286pk en van 560 naar 600Nm. In kit: intercooler, luchtinlaat, chip, groter remsysteem vooraan (gelijk aan 335xd). Dat voor 1700 euro.

                                    Duur? AC Schnitzer vraagt 2000+ euro voor enkel een powerbox.

                                    Ik verkocht vroeger Porsche remsystemen voor VAG. Sommige klanten vonden het te duur. Kochten een 10 zuiger brolsysteem, deden toertje nurburgring en de remmen stonden in brand. Tjah.

                                    Op zo dingen bespaar je best niet.
                                    Niet echt relevant voor een diesel. Maar geef je wel gelijk voor een benzine..en laat die remmen maar zitten, de 335i en D hebben een ruim overschot, kwestie van weten waar je over praat.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                      Ah ok, das natuulijk ook een reden die beter staaft waarom niet... en ook begrijpelijker dan...

                                      Nu zeker geen kritiek op de Duster, maar als (performance) autoliefhebber, neig ik meer naar sportieve wagens, dan naar dergelijke types...

                                      Ik apprecieer wel dat je eerlijk en spontaan een eerdere negatieve ervaring uit het verleden aanhaalt... Maakt je keuze meteen veel aannemelijker...

                                      Voila, zo zie je maar, als je eerlijk en respectvol tegen mensen, praat, uitleg vraagt over waarom wel of niet en zonder mekaar uit te schijten of te kleineren, dat je toch meestal op dezelfde correcte manier van antwoord wordt gediend. En zo zou het altijd moeten zijn. Je oogst wat je zaait...
                                      Ik heb Bruno nooit anders gekend, of ik moet natuurlijk een oen zijn maar dat laat ik in het midden...

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                        Waarom stuur je hem niet meteen een bos bloemen hiervoor ?
                                        Wauw, goe bezig...
                                        Last edited by ; 11/09/2013, 03:15.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                          Niet echt relevant voor een diesel. Maar geef je wel gelijk voor een benzine..en laat die remmen maar zitten, de 335i en D hebben een ruim overschot, kwestie van weten waar je over praat.
                                          Ik vind de remmen op een 335d nu niet zoveel overschot hebben hoor
                                          BMW X5 45e

                                          Comment

                                          Working...
                                          X