Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Mwa, het zal zo'n vaart niet lopen. Als TK niets anders doet dan in herhaling vallen dan wordt je niet meer ernstig genomen.... en dan nog met zo'n nickname.
Ik zou er me beter over voelen indien tuners op hun website zouden wijzen op de reële gevaren van chiptuning ipv alles te minimaliseren en ontkennen. Zo kunnen mensen een bewuste keuze maken of ze de extra slijtage voor lief nemen, het risico op terugtrekking door de verzekering bij een ongeval met letsel, het vervallen van je garantie etc etc.
Nu lijkt het alsof het toch allemaal geen kwaad kan, dat constructeurs maar prutswerk verrichten want ja zij gaan je motor even optimaliseren etc.
Wil je dan echt nog het extra vermogen, dan weet je waar je voor kiest.
Nu trappen veel mensen, zonder voldoende kennis, in die verkoopspraatjes.
Ik zou er me beter over voelen indien tuners op hun website zouden wijzen op de reële gevaren van chiptuning ipv alles te minimaliseren en ontkennen. Zo kunnen mensen een bewuste keuze maken of ze de extra slijtage voor lief nemen, het risico op terugtrekking door de verzekering bij een ongeval met letsel, het vervallen van je garantie etc etc.
Nu lijkt het alsof het toch allemaal geen kwaad kan, dat constructeurs maar prutswerk verrichten want ja zij gaan je motor even optimaliseren etc.
No shit,maar de mijne staat terug oem en ik voel geen enkel verschil tov dat em ne croky ondergaan had ,maar de chipboer gaat em eens zoals afgesproken eens goed onderhanden nemen,ben benieuwd ,ik ga eens een test doen,met de oem luchtfilters "banken" en daarna met de BMC's erin ..of er een verschil in zit?Geert,Bruno ,wat denken jullie?
No shit,maar de mijne staat terug oem en ik voel geen enkel verschil tov dat em ne croky ondergaan had ,maar de chipboer gaat em eens zoals afgesproken eens goed onderhanden nemen,ben benieuwd ,ik ga eens een test doen,met de oem luchtfilters "banken" en daarna met de BMC's erin ..of er een verschil in zit?Geert,Bruno ,wat denken jullie?
BMC luchtfilter tov oem luchtfilter,ik gok op max. 2 tot 4 pk
Ja ook, maar dat is te wijten aan steeds wederkerende vragen of opmerkingen, hetzij omdat mensen nieuw zijn in deze materie hetzij omdat anderen niet verder lezen dan hun neus lang is of omdat ze het niet nodig vinden om de post die ze hebben gemist te lezen en zodoende niet mee zijn....Dus naar mijn mening niet te vergelijken met TK.
Ja ook, maar dat is te wijten aan steeds wederkerende vragen of opmerkingen, hetzij omdat mensen nieuw zijn in deze materie hetzij omdat anderen niet verder lezen dan hun neus lang is of omdat ze het niet nodig vinden om de post die ze hebben gemist te lezen en zodoende niet mee zijn....Dus naar mijn mening niet te vergelijken met TK.
Groot gelijk ......De tuners irriteren mij niets wat van TK niet gezegd kan worden....
Gedeeltelijk heb je wel gelijk en daar dient deze thread voor: Verkoopspraatjes of vakwerk? Wat verzekering en legaliteit aangaat...ja, laten wij niet hypocriet zijn (Niet persoonlijk bedoelt) want iedereen die dit laat doen weet verdomd goed waar die aan begint. Je opmerkingen over wat betreft de extra slijtage ben ik het niet eens ook al is het wel zo...Oeps, contradictio in terminis. Bedoel dit: De constructeurs zijn inderdaad geen prutsers maar ze ontwerpen wel een motor met zodanige ruime marges dat die eigenlijk bulletproof is zodat de "onnozelaars" onder ons mensen niet in de kortste keren de motor om zeep helpen. Chiptuning, mits vakkundig gedaan, neemt een deel weg van die marge maar als je je motor goed soigneert dan gaat die gechipt langer mee dan een ongechipte in handen van zo'n "onnozelaar". Verder, de begrippen "onnozelaar" + "gechipt" kan inderdaad lijden tot zeer vroegtijdige slijtage en eventueel een hoop onrechtmatig gezever op de fora's.
Gedeeltelijk heb je wel gelijk en daar dient deze thread voor: Verkoopspraatjes of vakwerk? Je opmerkingen over wat betreft de extra slijtage ben ik het niet eens ook al is het wel zo...Oeps, contradictio in terminis. Bedoel dit: De constructeurs zijn inderdaad geen prutsers maar ze ontwerpen wel een motor met zodanige ruime marges dat die eigenlijk bulletproof is zodat de "onnozelaars" onder ons mensen niet in de kortste keren de motor om zeep helpen. Chiptuning, mits goed gedaan, neemt een deel weg van die marge maar als je je motor goed soigneert dan gaat die gechipt langer mee dan een ongechipte in handen van zo'n "onnozelaar". Verder, het begrip "onnozelaar" + "gechipt" kan inderdaad lijden tot zeer vroegtijdige slijtage en eventueel een hoop onrechtmatig gezever op de fora's.
Om een lang verhaal kort te maken: Tuningkid is een onnozelaar. Als hij niets aan de hand had, dan zou hij niet tegen chiptuning zijn.
Om een lang verhaal kort te maken: Tuningkid is een onnozelaar. Als hij niets aan de hand had, dan zou hij niet tegen chiptuning zijn.
Nee nee, zo bedoel ik het niet. Met onnozelaars bedoel ik mensen die totaal niet zorgzaam zijn, of omdat het ze geen bal interesseert of omdat ze zich niks aantrekken van het hoe en het wat een motor inhoud. Bijv: Altijd met koude motor wegsleuren, niet op tijd een beurt geven, etc..Mensen die onwetend zijn (De meesten) die categoriseer ik zeker niet onder die noemer, laat ik daar wel duidelijk in zijn. Ik heb het hier meer over "motor-verkrachters".
Hmm, ik las hier dat het in sommige gevallen aangeraden wordt om niet te wachten op de voorgeschreven intervallen voor een oliewissel? Ik heb een eerste onderhoud gehad op 25.000 km, longlife. Het is een CCZA blok uit 2012 met 200pk. Is dat ook voor dit blok nodig? Welke waarden worden er uit dit blok gehaald bij een stage 1 tuning?
Een andere vraag:
Is een 2.2 D4D (136pk) blok uit een Toyota RAV4 te chippen en zo ja welke waarden worden daar uit gehaald? Vooral koppel om te trekken is belangrijk.
Heb eens verwisselt van filters en heb de indruk dat ie beter op de gas zit met de oem filters
Comment