Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk BerichtenGe zou denken,meer aanvoer van lucht =beter marcheren.....not2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Ter verduidelijking zal ik het zo stellen: Een benzine motor heeft veel meer baat bij een lagere inlaattemperatuur dan een diesel...Dus!..een benzine motor vergelijken met een diesel motor is iets in een verkeerde context plaatsen . Wat betreft de zogenaamde "colt intake"? De naam zegt het zelf...koud...dus, ja, een cone die zomaar in de motorruimte bengelt heeft helemaal niks te maken met het begrip" colt intake"....Klinkt en ziet er wel cool uit maar uiteindelijk zit dat ding warme lucht te zuigen en.. tja, vul het het zelf maar in.. "Colt intake" betekent dus dat er koude lucht moet opgezogen worden en je er dus voor moet zorgen dat dat ook effectief gebeurt. Filmpje één van Commander is daar heel duidelijk in. Wat de filter betreft...kun je lang en breed over discussiëren maar het voordeel van een bijv. K&N of een BMC is dat ze na zware vervuiling nog steeds even effectief zijn zoals de OEM filter in nieuwstaat...Dat is het enige verschil want een sterk vevuilde oem filter is hopeloos restrictief tegenover een vervuilde K&N filter... Tja, dan toch een voordeel? Maar dat wordt in die filmkes niet aan de orde gebracht. Laten wij ff verder denken dan onze neus lang is...
Comment
-
In principe is er een verschil tussen een CAI (cold air intake) en SRI (short ram intake)...
Een SRI is meestal een konische filter die bloot ligt, daar waar de CAI de filter behuist in een box of gebruik maakt van een hitteschild om te vermijden dat warme lucht van het motor compartiment aangezogen wordt...
In principe is een volledig gesloten CAI dus doeltreffender dan een open behuizing of geen behuizing zoals in het geval van een SRI.
Nu om meteen met de deur in huis te vallen heb je alleen meer pk's tov een stock luchtfilter omdat een CAI de Maf sensor beinvloedt en de Ecu van de wagen hierop gaat inspelen... Een gemapte wagen zonder CAI zal meer pk's hebben dan een wagen met std Ecu met CAI omdat bij een deftige mapping de tuner zelf de maf optimaliseert. Dikwijls is het zo dat een stock wagen met CAI minder goed rijdt omdat de nieuwe maf waarden door de std Ecu niet optimaal benut worden...
De best mogelijke (koude toevoer) CAI's worden via extenders doorgetrokken tot bijvoorbeeld de positie van de mistlichten... Daar zuig je rechtstreeks koude lucht aan die niet opgewarmd is door het motor compartiment... Deze CAI's zijn wel ander speelgoed dan de standaard 'tuningmerkjes' en gaan al snel +-1.500 euro.
Een dergelijke 'mistlicht' of 'fender' (voorste spatbord) CAI in combinatie met remap zorgt dan weer wel voor wat extra paardjes...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichtenhet kan inderdaad gebeuren dat je alles kwijt bent als je software een update krijgt.
dit wordt ook steeds vermeld door de chiptuner.Last edited by dixie; 22/09/2013, 02:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenJa da klopt en ne goede chiptuner zet dan de getunede versie inclusief de nieuwe software er terug gratis op...Of voor de Renault mannen die hun auto bij Fastchip in Nederland laten tunen hebben kunnen dit niet voorhebben omdat die tuner de ecu volledig blokkeert zodat geen updates meer kunnen gedaan worden ( not done door een goede tuner)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenEen zeer interessante link over hoe olie eruit ziet bv in de hete turbo als je je motor niet laat afkoelen.
Bp visco 7000 doet het voor mij zeer slecht!
Bp visco 5000 is ENORM GOED!
Castrol magnatec 5w30 doet het GOED
.............
http://bmwservice.livejournal.com/27699.html
Dit doet me wel even twijfelen over de kwaliteit van de FS Total quartz 9000 olie.. Aangeraden door PSA voor mijn 2.0HDI..
Als ik zie hoe ze eruit ziet. De 7000 ziet er beter uit voor en dat voor half synthetisch.
Interessante link
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenJa da klopt en ne goede chiptuner zet dan de getunede versie inclusief de nieuwe software er terug gratis op...Of voor de Renault mannen die hun auto bij Fastchip in Nederland laten tunen hebben kunnen dit niet voorhebben omdat die tuner de ecu volledig blokkeert zodat geen updates meer kunnen gedaan worden ( not done door een goede tuner)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenInderdaad NOT DONE, en enkel om later, na een eventuele update door de dealer geen service meer te hoeven geven?! Geslepen amateurs zijn dat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenOp de site How2Tune van onze lieve overheid staat bij motortuning dat ze onderzoeken in welke gevallen ze dat kunnen toelaten. Weten de heren tuners iets meer hierover? Zou handig zijn als ik m'n PPK laat installeren volgend voorjaar.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDie site is al ik weet niet hoe oud, en daar staat nog steeds hetzelfde op als de eerste dag dat ze online kwam.
Comment
-
Nog is een vraagje voor de chippers, over egr icm roetfilter.
Egr continue toezetten 'kan' niet met een roetfiler, maar is het mogelijk om die software matig toe te zetten, maar bij een regeneratie dan terug open gaat?
Of is dat onmogelijk?2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
Comment