Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb ik mij laten wijs maken dat het is door iets van NO2. Had het erover met een mechanicien en hij zei zo iets.

Kan natuurlijk zijn dat ik mij iets heb laten wijsmaken en dat de egr zonder prob gesloten kan worden. Maar over het algemeen is doe heel goed op de hoogte van chiptuning etc.
    2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Ben benieuwd naar het antwoord van de profs.
      Last edited by ; 06/10/2013, 02:00.

Comment

• Awel had het er vandaag over met een kameraad met ook een polo 1.6tdi. Bij apec hebben ze dat blijkbaar zo ingesteld op de zijne.

Comment

• Wat hebben ze precies ingesteld?

Comment

• Dat de egr toe is en als de roetfilter regenereert de egr open gaat. Meer wist Em er wel niet over.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Luc ///M3 Bekijk Berichten
              No shit,maar de mijne staat terug oem en ik voel geen enkel verschil tov dat em ne croky ondergaan had ,maar de chipboer gaat em eens zoals afgesproken eens goed onderhanden nemen,ben benieuwd ,ik ga eens een test doen,met de oem luchtfilters "banken" en daarna met de BMC's erin ..of er een verschil in zit?
              Ondertss "gebankt" en oem presteert ie nu beter dan met ne croky indertijd...nu nieuwe lmm's,lambadasondes,bougies geplaatst heeft het ééén met het ander te maken ?,en volgens de chipboer ,kan ie hem alleen maar "bijgeven" in de hoge toeren,vanaf een 6000tr,heb hem dan maar oem gelaten ,Bruno,Geert,wat denken jullie??

Comment

• Gebankt met de nieuwe onderdelen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                  Gebankt met de nieuwe onderdelen?
                  Jup,wss ligt het daaraan,maar ben benieuwd naar de antwoorden van de andere chippers of ze hem ook alleen maar kunnen bijgeven op hogere toeren..

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                    Nog is een vraagje voor de chippers, over egr icm roetfilter.
                    Egr continue toezetten 'kan' niet met een roetfiler, maar is het mogelijk om die software matig toe te zetten, maar bij een regeneratie dan terug open gaat?

Of is dat onmogelijk?
                    Jep. Softwarematig dichtzetten en enkel bij regeneratie terug automatische activatie is mogelijk. (en noodzakelijk)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                      Jep. Softwarematig dichtzetten en enkel bij regeneratie terug automatische activatie is mogelijk. (en noodzakelijk)
                      Cava thx! Sebiet is mailke sturen om afspraak te maken bij jullie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
                        Cava thx! Sebiet is mailke sturen om afspraak te maken bij jullie.
                        Cava?

x1000

Comment

Jup,wss ligt het daaraan,maar ben benieuwd naar de antwoorden van de andere chippers of ze hem ook alleen maar kunnen bijgeven op hogere toeren..
                          Pss niet veel goesting om te antwoorden...,vette lijn is met BMC luchtfilters,dunne lijn met oem.

Last edited by ; 12/10/2013, 12:18.

Comment

No shit,maar de mijne staat terug oem en ik voel geen enkel verschil tov dat em ne croky ondergaan had ,maar de chipboer gaat em eens zoals afgesproken eens goed onderhanden nemen,ben benieuwd ,ik ga eens een test doen,met de oem luchtfilters "banken" en daarna met de BMC's erin ..of er een verschil in zit?Geert,Bruno ,wat denken jullie?
                            Ben er even tijdelijk vantussen geweest (operatie) E46 vermoed ik? kan even niet volgen en weinig tijd om alles te doorlezen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk Berichten
                              Ben er even tijdelijk vantussen geweest (operatie) E46 vermoed ik? kan even niet volgen en weinig tijd om alles te doorlezen...
                              e39 M5, staat ook op zijn curveblad
                              2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

• Thx, inslapen heeft blijkbaar zijn gevolgen. Word je wat lui van ;-)

Comment

• Ahn oei, heb u net nog een mail gestuurd voor die afspraak,maar nu snap ik waarom ik geen antwoord meer kreeg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                                    e39 M5, staat ook op zijn curveblad
                                    Idd.ondertss antwoord gekregen van Beek in Holland dat er softwarematig niet veel meer uit te halen is ,kga het maar zo laten en m'n pleuro's aan m'n velgen besteden...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                      Wat een gesloten of open EGR-klep met de roetfilter te maken heeft is nieuw voor mij dus lijkt mij toch een goeie vraag.

Door het openen en sluiten van de EGR klep zorgt het motormanagement systeem voor meer of minder zuurstof-toevoer naar de roetfilter tijdens de regeneratie en op die manier kan het regenereren van de DPF en dus ook de maximale temperatuur tijdens het smeulen van de dpf onder controle gehouden worden.

Comment

• Iemand van de chiptuners een idee hoe je een verhoogde carbonisatie kan voorkomen? Heb een grotere uitlaat laten zetten maar nogal veel last van zwarte spikkels op de koffer en achterbumper.
                                        Heb gelezen dat motor dan te rijk loopt en je dit kan oplossen door te tunen?...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                          Iemand van de chiptuners een idee hoe je een verhoogde carbonisatie kan voorkomen? Heb een grotere uitlaat laten zetten maar nogal veel last van zwarte spikkels op de koffer en achterbumper.
                                          Heb gelezen dat motor dan te rijk loopt en je dit kan oplossen door te tunen?...

Olieverbruik?

Comment

Working...
                                          X