Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Olieverbruik?
    Nog niet gecheckt, zal sebiet eens checken, merci!

Net auto gewassen en op een ritje van 1 km hingen er weer zwarte spikkels aan de achterkant.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten

Net auto gewassen en op een ritje van 1 km hingen er weer zwarte spikkels aan de achterkant.
      Korte ritten zijn heel erg slecht. Als je dan eens een lange rit maakt, dan kan je auto opeens olie verbruiken. Teken van slijtage. Laat het A.U.B dit niet zijn...

Comment

heb je al een olie restrictor bout gemonteerd?

Verstuurd vanaf mijn GT-I9300 met Tapatalk 4

Comment

Korte ritten zijn heel erg slecht. Als je dan eens een lange rit maakt, dan kan je auto opeens olie verbruiken. Teken van slijtage. Laat het A.U.B dit niet zijn...
          Slijtage zou wel straf zijn bij een auto die een paar maand oud is.

Comment

• Heb op google al een paar artikels gelezen van mensen die een grotere uitlaat hebben gestoken en daarmee veel last hebben van zwarte carbonisatiedeeltjes.. Volgens de plaatser van de uitlaat zou het overgaan als ik de auto laat chippen.

Comment

• Kan de mini one 75pk gebracht worden naar 95pk zoals de andere versie van de mini one? (Het is een naftje)
              BMW X5 45e

Comment

Heb op google al een paar artikels gelezen van mensen die een grotere uitlaat hebben gestoken en daarmee veel last hebben van zwarte carbonisatiedeeltjes.. Volgens de plaatser van de uitlaat zou het overgaan als ik de auto laat chippen.
                Enkel het plaatsen van een open uitlaat kan je mengsel normaal gezien niet beïnvloeden. De ECU regelt dat automatisch bij, moest er al een verschil zijn.

Olievebruik is het zeker niet. Of de olie moet er haast uit spuiten. Ik denk dat je het eerder moet gaan zoeken in het feit dat een koude uitlaat condens uitstoot. Als die condens zich wat vermengt met zwarte verbranding restdeeltjes die aan de binnenkant van de uitlaatwand zitten, dan spuit er wat 'zwart water' uit je uitlaat. En dat kan die spikkels op uw achterkant verklaren. Controleer bij een warme motor/uitlaat uw achterkant eens op bijkomende spikkels.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Enkel het plaatsen van een open uitlaat kan je mengsel normaal gezien niet beïnvloeden. De ECU regelt dat automatisch bij, moest er al een verschil zijn.

Olievebruik is het zeker niet. Of de olie moet er haast uit spuiten. Ik denk dat je het eerder moet gaan zoeken in het feit dat een koude uitlaat condens uitstoot. Als die condens zich wat vermengt met zwarte verbranding restdeeltjes die aan de binnenkant van de uitlaatwand zitten, dan spuit er wat 'zwart water' uit je uitlaat. En dat kan die spikkels op uw achterkant verklaren. Controleer bij een warme motor/uitlaat uw achterkant eens op bijkomende spikkels.

Als ik doorheen de week ritjes van en naar het werk heb gemaakt (+/- 7 km) dan hangt hij tegen vrijdag echt vol achteraan. Ga het van 't weekend eens proberen door hem te kuisen en dan een lange rit te maken..

Thx!

Nog even voor de duidelijkheid waar de zwarte spikkels zich bevinden (ik weet het, precies een dalmatier )

Last edited by nickotje; 21/10/2013, 22:10.

Comment

Als ik doorheen de week ritjes van en naar het werk heb gemaakt (+/- 7 km) dan hangt hij tegen vrijdag echt vol achteraan. Ga het van 't weekend eens proberen door hem te kuisen en dan een lange rit te maken..

Thx!

Nog even voor de duidelijkheid waar de zwarte spikkels zich bevinden (ik weet het, precies een dalmatier )

7 km ritjes zijn inderdaad nogal korte ritjes, met veel koude uitlaat dus. Trouwens, wreed knappe kar, zeker in dat gifgroen kleurtje!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                      Kan de mini one 75pk gebracht worden naar 95pk zoals de andere versie van de mini one? (Het is een naftje)
                      hangt van bouwjaar af en of het een 1.4 DFI of 1.6 DFI of 1.6i is

Comment

• Beetje te rijk?

Comment

• Allez gij.

Comment

Beetje te rijk?

Nee hoor, da's gewoon een Ford diesel.

Comment

Comment

Tzelfde bij u

Comment

Touché

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Stoffn Bekijk Berichten
                                    Touché
                                    Dit zijn pas Ford-diesels

Comment

• Touché

Comment

• ik denk dan dat ik bang krijg moest er zo een rookpluim uit mijn koekedoos komen

Comment

• Rook is stoer.

Comment

Working...
                                          X