Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door bakkerbart Bekijk Berichten
    Is een powerbox van bv racechip geen oplossing, daar halen ze toch ook mooie waarden mee als je hun site mag geloven. Ik heb eergisteren nog gebeld naar Apec en volgens hen is het nog een kwestie van een paar weken. Ik ga het zeker overwegen voor 530d.
    Ik heb een racechip in de w204. Bold goed.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
      Dus alle tuning van een F-reeks moet via powerbox gebeuren? Klopt het dan dat de ecu zich op termijn aan de powerbox aanpast en zodoende het effect minimaliseert?
      Dus, als ik het goed versta kom je na enige tijd gewoon terug op de fabriekswaarden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
        zever
        Zoals negen op de tien van z'n uitlatingen.

Comment

Is een powerbox van bv racechip geen oplossing, daar halen ze toch ook mooie waarden mee als je hun site mag geloven. Ik heb eergisteren nog gebeld naar Apec en volgens hen is het nog een kwestie van een paar weken. Ik ga het zeker overwegen voor 530d.
          Ze zeggen al 3 jaar dat het een kwestie van weken is. Er zijn tuners die de F reeksen wel echt chippen. Echter moet de dme eruit, en moet er hardwarematig het een en ander aangepast/gesoldeerd worden. Lees dit kost veel tijd en dus ook centen aan werkuren. In de UK zijn er zo een paar firmas die het doen. Daarmee dat het hier nog niet commercieel aangeboden wordt. Ik vermoed dat de tuners hier ofwel voldoende klanten hebben om hun tijd vol te krijgen ofwel de kennis/tools niet hebben om de F reeksen hier ook zo te doen. Of waarschijnlijk ook het clienteel niet. Hier blijft het wachten op obd tuning en dus kraken van die code die mss nog per 1000 ecu's anders is ofzo.

Comment

• Ze zijn nu al een dikke drie jaar bezig met proberen de software van de F reeksen te kraken en het lukt blijkbaar niet. Er zal een tijd komen dat alle premium fabrikanten hun auto's zo beveiligen.

Comment

• Volledig juist en te begrijpen. Wie wil er nu dat een ander aan zijn product 'prult' ?? Zelf powerkits aanbieden is voor hun veel interessanter. Daar zit voor hun tenslotte ook winst in en ze zijn zeker van hun zaak !!

Comment

Dus, als ik het goed versta kom je na enige tijd gewoon terug op de fabriekswaarden?
                Dat is toch iets dat ik hier en daar al gelezen heb. Zou het graag definitief weten...

Comment

Dat is toch iets dat ik hier en daar al gelezen heb. Zou het graag definitief weten...
                  Tenzij je een box hebt die op de canbus zit en de ecu wijsmaakt dat alles normaal is, is dat zo. Enigste box die ik ken die zo werkt is een JB4. Voor de andere boxen kan je ook elke maand de batterij 15 min afkoppelen dan wordt alles gereset.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                    Ze zeggen al 3 jaar dat het een kwestie van weken is. Er zijn tuners die de F reeksen wel echt chippen. Echter moet de dme eruit, en moet er hardwarematig het een en ander aangepast/gesoldeerd worden. Lees dit kost veel tijd en dus ook centen aan werkuren. In de UK zijn er zo een paar firmas die het doen. Daarmee dat het hier nog niet commercieel aangeboden wordt. Ik vermoed dat de tuners hier ofwel voldoende klanten hebben om hun tijd vol te krijgen ofwel de kennis/tools niet hebben om de F reeksen hier ook zo te doen. Of waarschijnlijk ook het clienteel niet. Hier blijft het wachten op obd tuning en dus kraken van die code die mss nog per 1000 ecu's anders is ofzo.
                    dit is dikke zever. Er zijn zoveel modellen waarbij men eerst hardwarematig iets moet wijzigen vooraleer we verder kunnen. Diegene die nu de f-serie via herprogrammatie kan doen heeft een miljoenen lotto biljetje vast. Van zodra de oplossing gevonden is zal er wereldwijd een heuse marketingcampagne beginnen. Maar uitspraken van "een paar weken" is niet aan de orde. We weten het gewoon niet en hebben soms vermoedens. Maar tot op vandaag is het tasten in het duister.

Comment

• Wat gaan jullie doen als binnen enkele jaren geen enkele wagen nog via ODB kan getuned worden... .

De constructeurs zullen dan hun eigen pakketen aanbieden of een race-ecu zoals met de S1000RR - alleen verlies je dan wel de garantie.
                      Last edited by Alfa-Beemer; 04/11/2013, 12:44.
                      U hoeft dit niet te lezen.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                        Wat gaan jullie doen als binnen enkele jaren geen enkele wagen nog via ODB kan getuned worden... .
                        Een andere lucratieve handel opzetten?

Comment

• Dus alle tuners die een upgrade van de F-reeksen aanbieden, doen dat via een powerbox die eigenlijk na een tijd z'n prestaties verliest (tenzij je de batterij ontkoppelt)?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Alfa-Beemer Bekijk Berichten
                            Wat gaan jullie doen als binnen enkele jaren geen enkele wagen nog via ODB kan getuned worden... .

De constructeurs zullen dan hun eigen pakketen aanbieden of een race-ecu zoals met de S1000RR - alleen verlies je dan wel de garantie.
                            Er is al veel dat we niet meer via OBD doen. Maar het wordt idd moeilijker. Mss een skydive in België ;-)

Comment

Dus alle tuners die een upgrade van de F-reeksen aanbieden, doen dat via een powerbox die eigenlijk na een tijd z'n prestaties verliest (tenzij je de batterij ontkoppelt)?
                              Momenteel alles via externe box. Maar vermogensverlies kan ik me niet over uitspreken omdat we dit zelf niet doen. Blijkbaar passeren deze mensen achteraf enkel bij een andere tuner om dit fenomeen te staven. Ik denk er het mijne van. Denk dat dit persoonlijk wel een mooie oplossing is, maar wij doen dit liever niet.

Comment

• Hoe sterk is een S4 B5?
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                  Hoe sterk is een S4 B5?
                                  Mits goed onderhoud betrouwbaar, zijn genoeg exemplaren die +270.000 doen.
                                  Als ge dat ooit koopt zou ik er een Fast Intentions uitlaat opsteken, beestig geluid.

Comment

• In duitsland staan er wat naar mijn goesting: break, geel of blauw sub 200k km. Binnenkort eens werk van maken.
                                    BMW X5 45e

Comment

• Imola geel ftw!

Comment

• Nogaro blauw
                                        Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                        Audi S3 '02 sold => topic
                                        Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                        Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

Dus alle tuners die een upgrade van de F-reeksen aanbieden, doen dat via een powerbox die eigenlijk na een tijd z'n prestaties verliest (tenzij je de batterij ontkoppelt)?

Dat is het domste wat je kan doen. Als je je batterij ook al 1 second afkoppelt, verliezen de BC, radio en andere sensoren hun geheugen (soms zelfs de stuurhoek sensor).
                                          Tenzij je een andere accu hebt en aansluit en dan uw oude accu afneemt. Als je daar niets van kent, zou ik daar maar schoon van afblijven.

Comment

Working...
                                          X