Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenDat is het domste wat je kan doen. Als je je batterij ook al 1 second afkoppelt, verliezen de BC, radio en andere sensoren hun geheugen (soms zelfs de stuurhoek sensor).
Tenzij je een andere accu hebt en aansluit en dan uw oude accu afneemt. Als je daar niets van kent, zou ik daar maar schoon van afblijven.
Doen ze soms om te resetten.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk BerichtenNormaal gezien gebeurt dat na 1 minuut.
Doen ze soms om te resetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenDat is het domste wat je kan doen. Als je je batterij ook al 1 second afkoppelt, verliezen de BC, radio en andere sensoren hun geheugen (soms zelfs de stuurhoek sensor).
Tenzij je een andere accu hebt en aansluit en dan uw oude accu afneemt. Als je daar niets van kent, zou ik daar maar schoon van afblijven.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenHet is een vraag. Ik zou m'n eigen f30 nooit laten chippen, enkel de PPK van BMW zelf. Kheb wel maten die de hunne willen laten chippen, maar zoek redenen om hen dat te ontraden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenDat weet ik niet, maar ik zou het nooit zo doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenWat is daar nu dom aan? Dat mijn BC reset? Who cares? Radio posten zijn zo terug gezet. Tis geen rocket science he een batterij aan of afkoppelen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten1.6Hdi is een stil motortje maar niet echt betrouwbaar en krachtig.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenOver de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dus
Als je wat op internet zoekt zie je dan ze een 1.6 HDI maar tunen tot zo'n 135 à 140 pk, het zit dus in de buurt, maar toch ietsje minder dan 145 pk.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenIk heb al dikwijls de batterij afgekoppeld,nog nooit problemen gehad hoor (ik steek mijn batterijen altijd zelf) ,zelfs de radiozenders blijven bewaard....
Zelf meegemaakt met een A6. Laten steken bij ACA op de bredabaan omwille van goedkoop,te willen zijn. Uiteindelijk toch naar Audi gemoeten omdat ze niet wilde opladen.
Dus ik denk dat er zo nog wel andere merken zullen zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenOver de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dusOorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenJe mag me altijd de gegevens van die tuner doorgeven.
Als je wat op internet zoekt zie je dan ze een 1.6 HDI maar tunen tot zo'n 135 à 140 pk, het zit dus in de buurt, maar toch ietsje minder dan 145 pk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenOver de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dus
Comment
-
Natuurlijk ga je het verschil voelen... Als jij van je S-Max naar een BMW 535d gaat ga je ook een verschil voelen, toch logisch? Ik wou gewoon aantonen dat die 1.6 TDCi in verhouding niet echt veel minder krachtig is. Puur de motor op zich dan, uiteraard heb je een zeer merkbaar verschil wanneer je ze in dezelfde wagen steekt. Een autoliefhebber zal dan ook geen S-Max 1.6 TDCi kopen. Maak eens een Fiesta 1.6 TDCi met 145pk, dan ga je mogen krabben
Comment
-
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenLeeggewicht Ford S-max 163pk-340Nm(197pk-438Nm)= 1690kg = 1pk per 8,85kg. (Standaard)= 1pk per 10,37kg.
Citroen C4 1.6Hdi 110pk= 1312kg= 1pk per 11,93 kg. (gechipt) 1pk per 9,05kg.
Is wel duidelijk een verschil...
Het ging trouwens eerder over de sterkte van de motor, en dan is de berekening van ST_TDCi wel degelijk de beste vergelijking. Bij de berekening van de sterkte van de motor heeft het gewicht van de auto immers niks te maken, want je kan die motor in eender welke kas steken (wat dan een ander gewicht tot gevolg heeft).Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGe vergelijkt eenen 2.0 met eene 1.6, das ook een oneerlijke vergelijking.
Het ging trouwens eerder over de sterkte van de motor, en dan is de berekening van ST_TDCi wel degelijk de beste vergelijking. Bij de berekening van de sterkte van de motor heeft het gewicht van de auto immers niks te maken, want je kan die motor in eender welke kas steken (wat dan een ander gewicht tot gevolg heeft).
Zeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenLeeggewicht Ford S-max 163pk-340Nm(197pk-438Nm)= 1690kg = 1pk per 8,85kg. (Standaard)= 1pk per 10,37kg.
Citroen C4 1.6Hdi 110pk= 1312kg= 1pk per 11,93 kg. (gechipt) 1pk per 9,05kg.
Is wel duidelijk een verschil...
En we spreken dan nog niet over KOPPEL!
Comment
Comment