Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Dat is het domste wat je kan doen. Als je je batterij ook al 1 second afkoppelt, verliezen de BC, radio en andere sensoren hun geheugen (soms zelfs de stuurhoek sensor).
    Tenzij je een andere accu hebt en aansluit en dan uw oude accu afneemt. Als je daar niets van kent, zou ik daar maar schoon van afblijven.
    Het is een vraag. Ik zou m'n eigen f30 nooit laten chippen, enkel de PPK van BMW zelf. Kheb wel maten die de hunne willen laten chippen, maar zoek redenen om hen dat te ontraden.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
      Dat is het domste wat je kan doen. Als je je batterij ook al 1 second afkoppelt, verliezen de BC, radio en andere sensoren hun geheugen (soms zelfs de stuurhoek sensor).
      Tenzij je een andere accu hebt en aansluit en dan uw oude accu afneemt. Als je daar niets van kent, zou ik daar maar schoon van afblijven.
      Normaal gezien gebeurt dat na 1 minuut.
      Doen ze soms om te resetten.
      den borre


      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


      Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door alanus Bekijk Berichten
        Normaal gezien gebeurt dat na 1 minuut.
        Doen ze soms om te resetten.
        Dat weet ik niet, maar ik zou het nooit zo doen.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Dat is het domste wat je kan doen. Als je je batterij ook al 1 second afkoppelt, verliezen de BC, radio en andere sensoren hun geheugen (soms zelfs de stuurhoek sensor).
          Tenzij je een andere accu hebt en aansluit en dan uw oude accu afneemt. Als je daar niets van kent, zou ik daar maar schoon van afblijven.
          Wat is daar nu dom aan? Dat mijn BC reset? Who cares? Radio posten zijn zo terug gezet. Tis geen rocket science he een batterij aan of afkoppelen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
            Het is een vraag. Ik zou m'n eigen f30 nooit laten chippen, enkel de PPK van BMW zelf. Kheb wel maten die de hunne willen laten chippen, maar zoek redenen om hen dat te ontraden.
            Waarom ontraden?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
              Dat weet ik niet, maar ik zou het nooit zo doen.
              Tis niet omdat jij iets nooit zou doen dat iets dom is he

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                Wat is daar nu dom aan? Dat mijn BC reset? Who cares? Radio posten zijn zo terug gezet. Tis geen rocket science he een batterij aan of afkoppelen
                Ja dat is dom, omdat het ook slim kan.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  1.6Hdi is een stil motortje maar niet echt betrouwbaar en krachtig.
                  Over de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dus

                  Comment


                  • Ik heb al dikwijls de batterij afgekoppeld,nog nooit problemen gehad hoor (ik steek mijn batterijen altijd zelf) ,zelfs de radiozenders blijven bewaard....

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                      Over de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dus
                      Je mag me altijd de gegevens van die tuner doorgeven.
                      Als je wat op internet zoekt zie je dan ze een 1.6 HDI maar tunen tot zo'n 135 à 140 pk, het zit dus in de buurt, maar toch ietsje minder dan 145 pk.
                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                        Ik heb al dikwijls de batterij afgekoppeld,nog nooit problemen gehad hoor (ik steek mijn batterijen altijd zelf) ,zelfs de radiozenders blijven bewaard....
                        bij audi moet je de nieuwe batterij inlezen of die wordt niet opgeladen door je alternator.
                        Zelf meegemaakt met een A6. Laten steken bij ACA op de bredabaan omwille van goedkoop,te willen zijn. Uiteindelijk toch naar Audi gemoeten omdat ze niet wilde opladen.

                        Dus ik denk dat er zo nog wel andere merken zullen zijn.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                          Over de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dus
                          Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                          Je mag me altijd de gegevens van die tuner doorgeven.
                          Als je wat op internet zoekt zie je dan ze een 1.6 HDI maar tunen tot zo'n 135 à 140 pk, het zit dus in de buurt, maar toch ietsje minder dan 145 pk.
                          Er staat HDi/TDCi, die laatste heb je nu ook in 115pk en die gaat wel naar 145pk.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
                            Over de betrouwbaarheid ga ik niet discuteren, want ik ken er ook die problemen hebben met de kleinere PSA diesels (1.4 en 1.6). Maar wat betreft het niet krachtig zijn sla je de bal wel mis hoor. Jij gaat gewoon verder op het uiteindelijke vermogen, maar eigenlijk moet je naar het specifieke vermogen kijken als je wil gaan vergelijken. Jij hebt 197pk uit een 2L dus dat is 98,50pk per liter. Bij een getunede 1.6 Hdi/TDCi (pakweg 145pk) is dat 90,62pk per liter. Amper minder krachtig dus
                            Als we dan over koppel praten dan zit de 1.6Tdci toch pakweg 120Nm minder. Wat dus erg veel is. Dat in combinatie met 50pk meer gaat ge toch echt wel een verschil voelen.

                            Comment


                            • Natuurlijk ga je het verschil voelen... Als jij van je S-Max naar een BMW 535d gaat ga je ook een verschil voelen, toch logisch? Ik wou gewoon aantonen dat die 1.6 TDCi in verhouding niet echt veel minder krachtig is. Puur de motor op zich dan, uiteraard heb je een zeer merkbaar verschil wanneer je ze in dezelfde wagen steekt. Een autoliefhebber zal dan ook geen S-Max 1.6 TDCi kopen. Maak eens een Fiesta 1.6 TDCi met 145pk, dan ga je mogen krabben

                              Comment


                              • Over PK's en Nm's spreken zegt idd weinig, net als over pk per liter.

                                pk en Nm vs gewicht, dat zegt meer over het prestatieniveau van een auto.
                                En als het over hogere snelheden gaat speelt ook de luchtweerstand een steeds grotere rol.

                                Comment


                                • Uiteraard, het ging mij puur over het feit dat de motor op zich verhoudingsgewijs niet veel zwakker is zoals Ford-Power zegt.

                                  Comment


                                  • Leeggewicht Ford S-max 163pk-340Nm(197pk-438Nm)= 1690kg = 1pk per 8,85kg. (Standaard)= 1pk per 10,37kg.
                                    Citroen C4 1.6Hdi 110pk= 1312kg= 1pk per 11,93 kg. (gechipt) 1pk per 9,05kg.

                                    Is wel duidelijk een verschil...

                                    En we spreken dan nog niet over KOPPEL!
                                    Last edited by ; 09/11/2013, 22:59.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Leeggewicht Ford S-max 163pk-340Nm(197pk-438Nm)= 1690kg = 1pk per 8,85kg. (Standaard)= 1pk per 10,37kg.
                                      Citroen C4 1.6Hdi 110pk= 1312kg= 1pk per 11,93 kg. (gechipt) 1pk per 9,05kg.

                                      Is wel duidelijk een verschil...
                                      Ge vergelijkt eenen 2.0 met eene 1.6, das ook een oneerlijke vergelijking.


                                      Het ging trouwens eerder over de sterkte van de motor, en dan is de berekening van ST_TDCi wel degelijk de beste vergelijking. Bij de berekening van de sterkte van de motor heeft het gewicht van de auto immers niks te maken, want je kan die motor in eender welke kas steken (wat dan een ander gewicht tot gevolg heeft).
                                      Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                      Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                      Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                      Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                        Ge vergelijkt eenen 2.0 met eene 1.6, das ook een oneerlijke vergelijking.


                                        Het ging trouwens eerder over de sterkte van de motor, en dan is de berekening van ST_TDCi wel degelijk de beste vergelijking. Bij de berekening van de sterkte van de motor heeft het gewicht van de auto immers niks te maken, want je kan die motor in eender welke kas steken (wat dan een ander gewicht tot gevolg heeft).

                                        Zeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Leeggewicht Ford S-max 163pk-340Nm(197pk-438Nm)= 1690kg = 1pk per 8,85kg. (Standaard)= 1pk per 10,37kg.
                                          Citroen C4 1.6Hdi 110pk= 1312kg= 1pk per 11,93 kg. (gechipt) 1pk per 9,05kg.

                                          Is wel duidelijk een verschil...

                                          En we spreken dan nog niet over KOPPEL!
                                          Ik heb het over de MOTOR, niet over gewicht, luchtweerstand, versnellingsbakverhoudingen, aandrijfverliezen, enz... Wilt ge dat nu express niet snappen? En altijd dat geprul over koppel, een S2000 heeft een atmosferische 2 liter met 240 pk maar geen zak koppel, toch is dat heel snel...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X