Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2013

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
    Zeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)
    Gij zijt ene die steeds hetzelfde zegt zenne, vervelend.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Ge vergelijkt eenen 2.0 met eene 1.6, das ook een oneerlijke vergelijking.


      Het ging trouwens eerder over de sterkte van de motor, en dan is de berekening van ST_TDCi wel degelijk de beste vergelijking. Bij de berekening van de sterkte van de motor heeft het gewicht van de auto immers niks te maken, want je kan die motor in eender welke kas steken (wat dan een ander gewicht tot gevolg heeft).
      Doe geen moeite, Ford-Power wil niet snappen dat een 1000cc met 150pk verhoudingsgewijs even sterk is als een 2000cc met 300pk. Het enige dat hij dan komt vertellen is dat die laatste veel sneller is

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
        Ik heb het over de MOTOR, niet over gewicht, luchtweerstand, versnellingsbakverhoudingen, aandrijfverliezen, enz... Wilt ge dat nu express niet snappen? En altijd dat geprul over koppel, een S2000 heeft een atmosferische 2 liter met 240 pk maar geen zak koppel, toch is dat heel snel...
        Wat moet dan de verhouding zijn?

        2.0 is 25% groter dan de 1.6.
        163pk is ongv 50% meer t.o.v 110pk. Dus duidelijk is de 2.0Tdci in verhouding sterker!

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
          Wat moet dan de verhouding zijn?

          2.0 is 25% groter dan de 1.6.
          163pk is ongv 50% meer t.o.v 110pk. Dus duidelijk is de 2.0Tdci in verhouding sterker!
          2.0 is 20% groter dan de 1.6... En niemand zegt dat die 2.0 niet sterker is. Het ging mij puur over die minachtende houding tegenover die 1.6, das alles. Je zegt dat het een zwakke motor is terwijl dat verhoudingsgewijs niet zo is. Mijn 2.2 heeft ook minder vermogen dan jou 2.0, dus ook zwak in jou ogen. Is die daarom trager, ik betwijfel het...

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
            2.0 is 20% groter dan de 1.6... En niemand zegt dat die 2.0 niet sterker is. Het ging mij puur over die minachtende houding tegenover die 1.6, das alles. Je zegt dat het een zwakke motor is terwijl dat verhoudingsgewijs niet zo is. Mijn 2.2 heeft ook minder vermogen dan jou 2.0, dus ook zwak in jou ogen. Is die daarom trager, ik betwijfel het...
            Uuuh, uiteraard zal uw 2.2 trager zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten
              2.0 is 20% groter dan de 1.6... En niemand zegt dat die 2.0 niet sterker is. Het ging mij puur over die minachtende houding tegenover die 1.6, das alles. Je zegt dat het een zwakke motor is terwijl dat verhoudingsgewijs niet zo is. Mijn 2.2 heeft ook minder vermogen dan jou 2.0, dus ook zwak in jou ogen. Is die daarom trager, ik betwijfel het...
              Kunt gij 525d's bijhouden?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                Uuuh, uiteraard zal uw 2.2 trager zijn.
                Tuurlijk is die traag, ik kan amper veilig voorbijsteken. Dringend eens kijken voor zo'n snelle 2.0

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                  Kunt gij 525d's bijhouden?
                  alleen als ze geparkeerd staan...

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                    Zeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)
                    Ik kan zonder problemen vlot voorbij steken.
                    Op papier is het 0 tot 100 in 12,4 seconden ja, in realiteit doe ik het sneller.

                    Ik zou niet weten waarom ik boven de 3000 toeren moet kunnen doortrekken, als ik dat wil doen dan koop ik mij een benzine ipv een diesel.
                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                    Comment


                    • Hier
                      spreek je je eigen een beetje tegen knight rider. Als je in de
                      realiteit sneller optrekt van 0 naar 100 dan 12,4 sec maar niet boven de
                      3000 toeren trekt dan lijkt me 18 sec een realistisch getal naar de 100.
                      Maar anderzijds heb ik dan wel gelijk toen ik zei dat uw motor dan niet
                      veel pit heeft bove de 3000.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                        Hier
                        spreek je je eigen een beetje tegen knight rider. Als je in de
                        realiteit sneller optrekt van 0 naar 100 dan 12,4 sec maar niet boven de
                        3000 toeren trekt dan lijkt me 18 sec een realistisch getal naar de 100.
                        Maar anderzijds heb ik dan wel gelijk toen ik zei dat uw motor dan niet
                        veel pit heeft bove de 3000.
                        Ik spreek mezelf helemaal niet tegen, als ik snel wil optrekken, dan trek ik uiteraard door. En dan zit ik in dik 10 sec aan de 100.
                        Als ik gewoon wil rijden, dan kom ik zelden boven de 2500 toeren, omdat dat gewoon niet nodig is, een diesel rij je op koppel en koppel heb je bij lage toeren.
                        Wil je toeren maken, dan koop je je een benzine, die zijn daarvoor gemaakt (zoals ik al zei).

                        En wat die "pit boven de 3000 toren betreft", 95% van alle diesels heeft geen pit meer boven de 3000 toeren, dus hou op met dat gezever daarover.
                        Last edited by knight-rider; 10/11/2013, 01:18.
                        Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                        Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                        Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                        Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                        Comment


                        • geen schrik dat de koppeling van de robotbak nipt is bij chippen ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                            geen schrik dat de koppeling van de robotbak nipt is bij chippen ?
                            Het koppel van de gerobotiseerde bak word bij chippen niet zo hoog als bij de gewone handbak.
                            Dat is aller sinds toch wat ik al van de meeste tuners gehoord heb.
                            Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                            Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                            Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                            Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                            Comment


                            • De mijne blijft duidelijk versnellen tot boven de 4400tr/m. Sterker nog, mijn "dieseltje" begint er pas echt aan te sleuren vanaf 3000tr/m, terwijl het hoogste koppel bij 2880tr/m wordt bereikt ..Zal wel die uitzondering zijn van 5% zeker? Nu ja, hangt natuurlijk ook af van het motorkarakter. BMW heeft hoogtoerige diesels en niet van die lamme ouderwetse diesels die het "zogezegd" goedmaken met een laagtoerig koppel. Niet dat mijn wagen koppel te kort heeft, dat nu ook weer niet.
                              Last edited by ; 10/11/2013, 02:21.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                De mijne blijft duidelijk versnellen tot boven de 4400tr/m. Sterker nog, mijn "dieseltje" begint er pas echt aan te sleuren vanaf 3000tr/m, terwijl het hoogste koppel bij 2880tr/m wordt bereikt ..Zal wel die uitzondering zijn van 5% zeker? Nu ja, hangt natuurlijk ook af van het motorkarakter. BMW heeft hoogtoerige diesels en niet van die lamme ouderwetse diesels die het "zogezegd" goedmaken met een laagtoerig koppel. Niet dat mijn wagen koppel te kort heeft, dat nu ook weer niet.
                                +1

                                Mijn mazoutstoof trekt ook lustig door tot de rode lijn. In sport+ tot wel 5000rpm (rood vanaf 5500).

                                Comment


                                • Inderdaad!
                                  Bij mij trekt di pas enorm bij 2600 toere tot 4250 toere. Daarvoor ook
                                  maar de turbo bereikt zn volle boost pas bij 2600 en houd di zo lang
                                  mogelijk. Knight rider, heb ik een benzine? Dus knight rider, zo zie je wel dat ik niet aant zeveren was als je bovenstaande reacties leest
                                  Last edited by ; 10/11/2013, 10:25.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                    Inderdaad!
                                    Bij mij trekt di pas enorm bij 2600 toere tot 4250 toere. Daarvoor ook
                                    maar de turbo bereikt zn volle boost pas bij 2600 en houd di zo lang
                                    mogelijk. Knight rider, heb ik een benzine? Dus knight rider, zo zie je wel dat ik niet aant zeveren was als je bovenstaande reacties leest
                                    Uwe turbo komt pas volledig in bij 2600toeren? Wat een kutbak of kuttuning dan zenne

                                    de mijne springt op vanaf 1900 toeren en trekt vlotjes door tot voorbij de 4.000toeren.

                                    En ik hou dan u bus met gemak bij

                                    Anee just dat kan niet. Niets is beter dan een 2liter diesel in eem S-max!
                                    BMW X5 45e

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                      Zeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)
                                      Anticiperen en ge kunt zelfs met 50Pk vlot inhalen

                                      Heb hier een mini one staan, enorm traag maar met genoeg anticipatie steek ik iedereen veilig en vlot voorbij.
                                      Last edited by kefkie; 10/11/2013, 10:59.
                                      BMW X5 45e

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                                        +1

                                        Mijn mazoutstoof trekt ook lustig door tot de rode lijn. In sport+ tot wel 5000rpm (rood vanaf 5500).
                                        Is mij gisteren ook opgevallen in een 525d hoever die kan doortrekken. Maar echt aangenaam is dat niet met zo'n 4-cilinder diesel amai
                                        BMW X5 45e

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk Berichten
                                          Inderdaad!
                                          Bij mij trekt di pas enorm bij 2600 toere tot 4250 toere. Daarvoor ook
                                          maar de turbo bereikt zn volle boost pas bij 2600 en houd di zo lang
                                          mogelijk. Knight rider, heb ik een benzine? Dus knight rider, zo zie je wel dat ik niet aant zeveren was als je bovenstaande reacties leest
                                          Elke moderne diesel gaat vlot in de toeren. Dan praat ik over een pittige diesel genre 2.0 TDi 143pk en niet over een dichtgeknepen 1.6 HDi 75pk weliswaar. Waar is de topic te vinden van je S-Max Ford-Power?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X