Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2013
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenGe vergelijkt eenen 2.0 met eene 1.6, das ook een oneerlijke vergelijking.
Het ging trouwens eerder over de sterkte van de motor, en dan is de berekening van ST_TDCi wel degelijk de beste vergelijking. Bij de berekening van de sterkte van de motor heeft het gewicht van de auto immers niks te maken, want je kan die motor in eender welke kas steken (wat dan een ander gewicht tot gevolg heeft).
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk BerichtenIk heb het over de MOTOR, niet over gewicht, luchtweerstand, versnellingsbakverhoudingen, aandrijfverliezen, enz... Wilt ge dat nu express niet snappen? En altijd dat geprul over koppel, een S2000 heeft een atmosferische 2 liter met 240 pk maar geen zak koppel, toch is dat heel snel...
2.0 is 25% groter dan de 1.6.
163pk is ongv 50% meer t.o.v 110pk. Dus duidelijk is de 2.0Tdci in verhouding sterker!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenWat moet dan de verhouding zijn?
2.0 is 25% groter dan de 1.6.
163pk is ongv 50% meer t.o.v 110pk. Dus duidelijk is de 2.0Tdci in verhouding sterker!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten2.0 is 20% groter dan de 1.6... En niemand zegt dat die 2.0 niet sterker is. Het ging mij puur over die minachtende houding tegenover die 1.6, das alles. Je zegt dat het een zwakke motor is terwijl dat verhoudingsgewijs niet zo is. Mijn 2.2 heeft ook minder vermogen dan jou 2.0, dus ook zwak in jou ogen. Is die daarom trager, ik betwijfel het...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ST_TDCi Bekijk Berichten2.0 is 20% groter dan de 1.6... En niemand zegt dat die 2.0 niet sterker is. Het ging mij puur over die minachtende houding tegenover die 1.6, das alles. Je zegt dat het een zwakke motor is terwijl dat verhoudingsgewijs niet zo is. Mijn 2.2 heeft ook minder vermogen dan jou 2.0, dus ook zwak in jou ogen. Is die daarom trager, ik betwijfel het...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenUuuh, uiteraard zal uw 2.2 trager zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenKunt gij 525d's bijhouden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenZeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)
Op papier is het 0 tot 100 in 12,4 seconden ja, in realiteit doe ik het sneller.
Ik zou niet weten waarom ik boven de 3000 toeren moet kunnen doortrekken, als ik dat wil doen dan koop ik mij een benzine ipv een diesel.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Hier
spreek je je eigen een beetje tegen knight rider. Als je in de
realiteit sneller optrekt van 0 naar 100 dan 12,4 sec maar niet boven de
3000 toeren trekt dan lijkt me 18 sec een realistisch getal naar de 100.
Maar anderzijds heb ik dan wel gelijk toen ik zei dat uw motor dan niet
veel pit heeft bove de 3000.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenHier
spreek je je eigen een beetje tegen knight rider. Als je in de
realiteit sneller optrekt van 0 naar 100 dan 12,4 sec maar niet boven de
3000 toeren trekt dan lijkt me 18 sec een realistisch getal naar de 100.
Maar anderzijds heb ik dan wel gelijk toen ik zei dat uw motor dan niet
veel pit heeft bove de 3000.
Als ik gewoon wil rijden, dan kom ik zelden boven de 2500 toeren, omdat dat gewoon niet nodig is, een diesel rij je op koppel en koppel heb je bij lage toeren.
Wil je toeren maken, dan koop je je een benzine, die zijn daarvoor gemaakt (zoals ik al zei).
En wat die "pit boven de 3000 toren betreft", 95% van alle diesels heeft geen pit meer boven de 3000 toeren, dus hou op met dat gezever daarover.Last edited by knight-rider; 10/11/2013, 01:18.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtengeen schrik dat de koppeling van de robotbak nipt is bij chippen ?
Dat is aller sinds toch wat ik al van de meeste tuners gehoord heb.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
De mijne blijft duidelijk versnellen tot boven de 4400tr/m. Sterker nog, mijn "dieseltje" begint er pas echt aan te sleuren vanaf 3000tr/m, terwijl het hoogste koppel bij 2880tr/m wordt bereikt ..Zal wel die uitzondering zijn van 5% zeker? Nu ja, hangt natuurlijk ook af van het motorkarakter. BMW heeft hoogtoerige diesels en niet van die lamme ouderwetse diesels die het "zogezegd" goedmaken met een laagtoerig koppel. Niet dat mijn wagen koppel te kort heeft, dat nu ook weer niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenDe mijne blijft duidelijk versnellen tot boven de 4400tr/m. Sterker nog, mijn "dieseltje" begint er pas echt aan te sleuren vanaf 3000tr/m, terwijl het hoogste koppel bij 2880tr/m wordt bereikt ..Zal wel die uitzondering zijn van 5% zeker? Nu ja, hangt natuurlijk ook af van het motorkarakter. BMW heeft hoogtoerige diesels en niet van die lamme ouderwetse diesels die het "zogezegd" goedmaken met een laagtoerig koppel. Niet dat mijn wagen koppel te kort heeft, dat nu ook weer niet.
Mijn mazoutstoof trekt ook lustig door tot de rode lijn. In sport+ tot wel 5000rpm (rood vanaf 5500).
Comment
-
Inderdaad!
Bij mij trekt di pas enorm bij 2600 toere tot 4250 toere. Daarvoor ook
maar de turbo bereikt zn volle boost pas bij 2600 en houd di zo lang
mogelijk. Knight rider, heb ik een benzine? Dus knight rider, zo zie je wel dat ik niet aant zeveren was als je bovenstaande reacties leest
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenInderdaad!
Bij mij trekt di pas enorm bij 2600 toere tot 4250 toere. Daarvoor ook
maar de turbo bereikt zn volle boost pas bij 2600 en houd di zo lang
mogelijk. Knight rider, heb ik een benzine? Dus knight rider, zo zie je wel dat ik niet aant zeveren was als je bovenstaande reacties leest
de mijne springt op vanaf 1900 toeren en trekt vlotjes door tot voorbij de 4.000toeren.
En ik hou dan u bus met gemak bij
Anee just dat kan niet. Niets is beter dan een 2liter diesel in eem S-max!BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenZeg nu zelf, kunt ge vlot voorbijsteken? Uw motor is nogal kortademig. Als ge denkt 0-100 in 13 sec ongv en een S-max ongv 9 sec en nu 8 sec. Uw motor gechipt kan niet 5 seconden afdoen van 0-100. We spreken dan nog niet over tussensprints. Ik kan u nu al zeggen dat uw motor niet veel meer pit heeft boven de 3000 toeren. Mijne trekt tot het einde door (minder maar nog altijd veel)
Heb hier een mini one staan, enorm traag maar met genoeg anticipatie steek ik iedereen veilig en vlot voorbij.Last edited by kefkie; 10/11/2013, 10:59.BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten+1
Mijn mazoutstoof trekt ook lustig door tot de rode lijn. In sport+ tot wel 5000rpm (rood vanaf 5500).BMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenInderdaad!
Bij mij trekt di pas enorm bij 2600 toere tot 4250 toere. Daarvoor ook
maar de turbo bereikt zn volle boost pas bij 2600 en houd di zo lang
mogelijk. Knight rider, heb ik een benzine? Dus knight rider, zo zie je wel dat ik niet aant zeveren was als je bovenstaande reacties leest
Comment
Comment